Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-12-20, 16:51
Bannlyst
Det vore smidigt om det fanns något sådant alternativ där det fälls ner en ruta direkt istället för att klicka på "Svara på ämne" knappen och vänta tills en ny sida laddar upp.

Vad tror ni om det? Fler som saknar den funktionen?
Citera
2007-12-20, 22:28
Medlem
Uttersvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RSX
Fler som saknar den funktionen?

Inte jag iallafall, tycker det är bra som det är nu.
Citera
2007-12-20, 22:35
Medlem
Jag har aldrig kännt något behov utav en sådan funktion utan tycker det nuvarande systemet fungerar hur bra som helst.
Citera
2007-12-20, 23:34
Medlem
Dejads avatar
Citat:
Det vore smidigt om det fanns något sådant alternativ där det fälls ner en ruta direkt istället för att klicka på "Svara på ämne" knappen och vänta tills en ny sida laddar upp.

Kanske snarare vore en idé att man bara kan svara från sista sidan i tråden med tanke på hur många som läser topicen, skummar igenom texten i första inlägget och trycker citera utan att se vad som skrivits längre ner eller på sida 2-3-100

Vissa Vb-forum har ju en liten ruta längst ner (www.militaryphotos.net tex) på varje sida där man kan skriva. Men med dagens uppkopplingar så känns tiden det tar att ladda upp en ny sida inte allt för lång. Den lilla extra tiden det tar kanske är bra att lägga på att fundera på om det är nödvändigt att svara överhuvudtaget. Ibland har jag tryckt på citera och när sidan laddat har jag kommit på att jag förresten inte hade nåt vettigt att tillföra hur som helst och bara kryssat ner det hela. (skulle kanske gjort det nu med)

Det känns som ett greasemonkeyscript eventuellt skulle kunna lösa ditt problem så fråga nån som kan eller hör dig för i flashskript tråden.
Citera
2007-12-21, 00:06
Medlem
El Zorros avatar
Citat:

Brukar aldrig använda den funktionen när jag är på forum som har den men är det lätt att fixa så varför inte. En "citera flera inlägg"-funktion hade varit trevlig däremot.
Citera
2007-12-21, 00:45
Medlem
Johnny Blades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
En "citera flera inlägg"-funktion hade varit trevlig däremot.
Det finns ju via Flashscript, men det visste du kanske redan?
Citera
2007-12-21, 00:56
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Blade
Det finns ju via Flashscript, men det visste du kanske redan?

IE FTW!!!

Sådana här användbara funktioner som efterlyses av trådskaparen (och mig) borde finnas som standard i forumet. Nu vet jag att det jobbas för fulla muggar bakom kulliserna så det kommer säkerligen inom det snaraste.
Citera
2007-12-21, 15:59
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Brukar aldrig använda den funktionen när jag är på forum som har den men är det lätt att fixa så varför inte. En "citera flera inlägg"-funktion hade varit trevlig däremot.
Precis, den funktionen vore verkligen bra att ha. Nu måste man köra med dubbla fönster osv...
Citera
2007-12-21, 16:06
Bannlyst
ja! citera flera inlägg och quick reply är enligt mig viktigare funktioner än den lilla gula rutan.
Citera
2007-12-21, 19:13
Bannlyst
Snabbsvar är ett måste snart... vi lever fan inte på 90-talet
Citera
2007-12-21, 21:19
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Vad jag märkt på andra forum som infört snabbsvarsrutan är att man iom det underlättat för tramsarna. Det blir helt enkelt så mycket smidigare att slänga iväg en oneliner utan tanke. Knapparna "Skicka svar" och "Förhandsgranska inlägg" ger postaren ytterligare en sekund att fundera på om det hon/han tänkt skriva/skrivit verkligen bidrar till trådens ämne eller ej.

Jag är som ni förstår inget fan av just den funktionen, "citera flera" är däremot ett lyft för alla forum. Jag kör iofs med FF och Flashscript och där ingår "citera flera", men jag ser fram emot den dag då det är standard.
Citera
2007-12-21, 21:53
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Vad jag märkt på andra forum som infört snabbsvarsrutan är att man iom det underlättat för tramsarna. Det blir helt enkelt så mycket smidigare att slänga iväg en oneliner utan tanke. Knapparna "Skicka svar" och "Förhandsgranska inlägg" ger postaren ytterligare en sekund att fundera på om det hon/han tänkt skriva/skrivit verkligen bidrar till trådens ämne eller ej.

Jag är som ni förstår inget fan av just den funktionen, "citera flera" är däremot ett lyft för alla forum. Jag kör iofs med FF och Flashscript och där ingår "citera flera", men jag ser fram emot den dag då det är standard.

Kan inte annat än att hålla med.
Man minskar skitposterna genom nuvarande system kommer på mig själv då och då och raderar det jag tänkt posta.
Hade det vart snabbsvar hade jag fyllt forumet med skit..

Men citera flera vore inte helt fel..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in