2008-02-12, 21:37
Medlem
karlshamn_yes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcu_s
jag hajjar inte frklara...

Om du har 5000iu i pulverform, o blandar ut det med valfri vtska, s r allt relativt med andra ord.
Citera
2008-02-12, 21:40
Medlem
PrePPas avatar
nu fikk ja en frga sjlv ... s d funkar alls o mixa solventlsning med t ex drop-it, elle fattar jag fel?

har hrt att annat nmligen...
Citera
2008-02-12, 21:42
Medlem
wiiiilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrePPa
7. Att blanda sitt HCG (PREGNYL).

1. Med hcg-n fljer oftast en solventlsning p 1ml, denna ppnar du och blandar ut ditt pulver med frst.

2. Dock r oftast varje amp med hcg p 5000iu (1500iu r vanliga ocks, men nu tar vi detta som exempel)
Att ha 5000iu p 1ml gr det svrt att dosera, drfr vill vi lsa ut det lite.
Till detta anvnder vi Kosaltlsning 0.9%, mao ord vanlig gon-, lins-, srsklj vtska som finns att kpa p apotek m.m.
Sug upp ditt hcg i en 5ml(2ml) pump och sug sedan upp koksaltlsning till 5ml(2ml)-strecket.Nu har du istllet ditt hcg p 1000iu/ml(500ie/0,2ml) och 5ml(2ml), lite lttare att dosera helt klart.

3.Behll nl och nlbeslag p pumpen, och s hr kan du frvara den i kylen.

4.Nr du skall anvnda det drar du bara av nl+beslag och suger i pumpppningen, a piece of cake.

Ps. Lttast r att anvnda insulinverktyg, dvs slinpump med fast nl i 0.3mm storleken. Stt sedan i bukfettet... smrtfritt och ltt.

s menar jag... d mste vl funka o gra s med? fast ja e inte helt 100% men jag hade nog tnkt o gra s iaf nr d e dags fr mig, vi fr vnta o se om ngon mer erfaren kan bekrfta....

ja s dr gr jag iallafall.
fast jag slarvar och sticker med samma nl hela tiden.
Citera
2008-02-12, 21:57
Medlem
karlshamn_yes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiiiili
ja s dr gr jag iallafall.
fast jag slarvar och sticker med samma nl hela tiden.

Jag brukar kra samma insulinverktyg tills nlen ger upp..
Citera
2008-02-12, 21:58
Bannlyst
Kr ni med samma nl? . Dr sjnk ni i mina gon

Skoja.
Citera
2008-02-16, 18:16
Medlem
PrePPas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kickbutt
Det "hller" lngre n 3 veckor
Brjar tappa effekt efter en tid

Dock inte mrkbart p dina 6 veckor s blanda och kr bara

du menar att d hller minst 6 veckor?
Citera
2008-02-16, 18:30
Medlem
karlshamn_yes avatar
Citat:
Det "hller" lngre n 3 veckor

Dock inte mrkbart p dina 6 veckor s blanda och kr bara

Nt att backa upp det med? Jag har sjlv lrt/lst 21dagar..
Citera
2008-02-16, 18:36
Medlem
devil_666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrePPa
nu fikk ja en frga sjlv ... s d funkar alls o mixa solventlsning med t ex drop-it, elle fattar jag fel?

har hrt att annat nmligen...
Fattar inte riktigt din frga men jag antar att du menar om du kan blanda solventlsningen med koksalt lsning?
Ja man blandar frst pulvret med solventlsningen s den blir i vtske form och d r den p ex.5000iu. Sedan r det bara att blanda i koksaltlsning till nskad styrka per ml
Citera
2008-02-16, 19:01
Medlem
Citat:

Nej, antingen funkar det eller r vrdelst. En polypeptid faller snder den dagen den gr snder och d finns bara enskilda aminosyror kvar, ingen peptid lngre. Fr att f det att hlla lngre s ska man ha det i en tex 5 ml spruta s det inte finns luft i, varje gng man anvnt s r det fortfarande luftomt, annars oxiderar det. Den hller minst 1 mnad, skert 2 om man frvara som ovan samt runt 2-3 grader.
Sen faller en peptid snder genom skakning, vrme eller syra men det visste ni nog innan...
Citera
2008-02-16, 19:05
Medlem
devil_666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corleone1
Nej, antingen funkar det eller r vrdelst. En polypeptid faller snder den dagen den gr snder och d finns bara enskilda aminosyror kvar, ingen peptid lngre. Fr att f det att hlla lngre s ska man ha det i en tex 5 ml spruta s det inte finns luft i, varje gng man anvnt s r det fortfarande luftomt, annars oxiderar det. Den hller minst 1 mnad, skert 2 om man frvara som ovan samt runt 2-3 grader.
Sen faller en peptid snder genom skakning, vrme eller syra men det visste ni nog innan...
Japp glasklart
Citera
2008-02-16, 19:11
Medlem
PrePPas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devil_666
Fattar inte riktigt din frga men jag antar att du menar om du kan blanda solventlsningen med koksalt lsning?
Ja man blandar frst pulvret med solventlsningen s den blir i vtske form och d r den p ex.5000iu. Sedan r det bara att blanda i koksaltlsning till nskad styrka per ml

ja d va precis s ja mena alls blanda hcg:n(pulvret) med 1ml solventlsning o sen fylla p me t ex 1ml drop-it, d blir d totalt 2ml och d p en styrka som ger 500ie vid o,2ml
Citera
2008-02-16, 19:15
Medlem
PrePPas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corleone1

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in