2007-12-19, 21:56
Medlem
qapmocs avatar
Hej, bytte virusprogram från nod32business till symnatec antivirus. Min dator hängde sig under tiden så jag startade om den och sen hängde den sig även när windows laddades i bios. Testade med felsäkert läge och avinstallerade virusprogrammen, nu kommer inte min dator åt TCP/IP inställningarna. Det står bara "Det gick inte att läsa anslutningens TCP/IP inställningar. Det går inte att fortsätta" när jag väljer att reparera anslutningen.

Har för övrigt 0 skickade och mottagna paket. Kan inte heller starta brandväggen då den säger "Tjänsten windows firewall/internet connection sharing (ICS) kan inte startas" Någon som vet vad jag ska göra? Anslutningen fungerar perfekt på den andra datorn.
Någon som har något tips vad jag kan göra?
MVH qapmoc
Citera
2007-12-21, 07:34
Medlem
qapmocs avatar
Ingen som har något tips? Blir nog format annars :c
Citera
2007-12-21, 08:43
Moderator
MondoBizarros avatar
Jag hade liknande problem, om än inte riktigt så svårartade.
Min lösning blev till slut att installera om windows, dvs ta bort gamla windows och installera ett helt nytt os.

Det löste många problem, samtidigt som man har kvar alla program och filer man samlat på sig, varav en stor del av programmen funkar direkt även utan ominstallation, hur nu det går till.
Citera
2007-12-21, 08:53
Medlem
qapmocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Jag hade liknande problem, om än inte riktigt så svårartade.
Min lösning blev till slut att installera om windows, dvs ta bort gamla windows och installera ett helt nytt os.

Det löste många problem, samtidigt som man har kvar alla program och filer man samlat på sig, varav en stor del av programmen funkar direkt även utan ominstallation, hur nu det går till.

Söker efter virus och grejer nu, funkar det inte sen blir det en format. Jag har ju trots allt jag vill ha kvar på en annan partion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in