2011-02-24, 01:33
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogensprins
Det var som tusan! Visste inte det med åldersgränsen, det var ju skönt! Har dock en kompis som ska med som fyller 18 lite senare i år med det ska inte vara någon fara alltså?
Nej då, tullen bryr sig dessutom allt som oftast bara om droger. Så oavsett ålder ska alkohol verkligen inte vara någonting att oroa sig över på flygplatser, speciellt inte i Danmark.
Citera
2011-02-27, 22:30
Medlem
Har läst igenom nästan halva tråden här nu. Tänkte fylla en hyfsat stor resväska med ca 20 flaskor jäger under helgen. Det borde vara lugnt? Bara att ställa väskan en bit ifrån sig på tåget? Dom kollar väll knappast igenom allt bagage som finns på tåget? Vill vara hyfsat säker eftersom jag kommer förlora runt 2000 om dom hittar skiten. haha
Citera
2011-03-01, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaBom
Har läst igenom nästan halva tråden här nu. Tänkte fylla en hyfsat stor resväska med ca 20 flaskor jäger under helgen. Det borde vara lugnt? Bara att ställa väskan en bit ifrån sig på tåget? Dom kollar väll knappast igenom allt bagage som finns på tåget? Vill vara hyfsat säker eftersom jag kommer förlora runt 2000 om dom hittar skiten. haha

Risken finns såklart. Att de kollar igenom tåget alltså.
Citera
2011-03-02, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaBom

Jag har åkt sträckan Köpenhamn-Malmö ett par gånger och varenda gång har polis/tullare gått igenom tåget och bett alla peka ut sitt bagage. Det är nog säkrare om du sitter med din väska hos dig. Om det står en väska på tåget som ingen pekar ut som sin beslagtags förmodligen denna/misstänks som bomb.
Citera
2011-03-15, 21:17
Medlem
Tjena..

Spanat genom tråden lite, men hittar inget komplett svar på mitt problem. Om det ens är ett problem.

Jag ska flyga till England snart, och tänkte handla med mig måttliga mängder alkohol. Jag är över 18 men under 20, kommer det vara något problem att ha detta i min incheckade väska? Om de tar en kik i den, vad kan det få för konsekvenser?
Om det alternativet ter sig förjävligt, får jag då köpa sprit på flygplatsen och lägga i handbagaget med min ringa ålder?
Citera
2011-03-17, 00:44
Bannlyst
Vad är ens risken att dom tar en titt? Och värför tar dom ens en titt? Spanar dom in folk som ser misstänksamma ut ?
Citera
2011-03-18, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PapaLoco
Tjena..

Spanat genom tråden lite, men hittar inget komplett svar på mitt problem. Om det ens är ett problem.

Jag ska flyga till England snart, och tänkte handla med mig måttliga mängder alkohol. Jag är över 18 men under 20, kommer det vara något problem att ha detta i min incheckade väska? Om de tar en kik i den, vad kan det få för konsekvenser?
Om det alternativet ter sig förjävligt, får jag då köpa sprit på flygplatsen och lägga i handbagaget med min ringa ålder?

Det är ju inte i själva incheckningsprocessen som eventuell beslagtagning kan ske, utan det är ju när du passerar tullen vilket är efter att du hämtat ut ditt bagage. Om du åker med någon förälder/äldre kompis kan du ju be denna att bära din väska genom just tullområdet så att det ser ut som att det är den som äger väskan. Jag har aldrig blivit stoppad i tullen (över 18 under 20 och tagit med mig sprit ett par gånger) men man vet ju aldrig.
Citera
2011-03-18, 18:48
Medlem
Ah, okej. Dåså. Flyger från en liten flygplats, så jag kan inte tänka mig att det är någon nämnvärd kontroll. Bara att stuva ner i de andras handbagage kanske, å andra sidan.

Tack, iallafall.
Citera
2011-03-19, 11:45
Medlem
Metropers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PapaLoco
Ah, okej. Dåså. Flyger från en liten flygplats, så jag kan inte tänka mig att det är någon nämnvärd kontroll. Bara att stuva ner i de andras handbagage kanske, å andra sidan.

Tack, iallafall.

Stuva ner i handbagage är inte så smart om du tänker köpa det utanför flygplatsen för då blir du av med spriten av säkerhetsskäl.
Citera
2011-03-19, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metroper
Stuva ner i handbagage är inte så smart om du tänker köpa det utanför flygplatsen för då blir du av med spriten av säkerhetsskäl.

Jag tänker när jag landat i Sverige, precis när jag hämtat mitt incheckade bagage. Jag tycker mig minnas att det finns en toalett och diverse trevligheter där man hämtar bagaget, innan man kan bli kollad på utvägen.
Citera
2011-03-29, 22:19
Medlem
2bad2dies avatar
Vad är det för skit om att det är tull på tåget? Har åkt över till Danmark tusen gånger och handlat alkohol. FÖR FAN, DÄR ÄR INGEN TULL! Och om det är det så letar dom bara efter pundare som varit på Kristiana, så bara handla in så mycket ni kan till Sverige
Citera
2011-03-29, 22:45
Medlem
u_n_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2bad2die
Vad är det för skit om att det är tull på tåget? Har åkt över till Danmark tusen gånger och handlat alkohol. FÖR FAN, DÄR ÄR INGEN TULL! Och om det är det så letar dom bara efter pundare som varit på Kristiana, så bara handla in så mycket ni kan till Sverige

Förvisso inte tåg men alla fick kliva av bussen från köpenhamn och visa vad de hade i väskorna. Förstår dock inte hur man kan åka fast.. använd handskar och lägg skiten i bagageutrymmet.. kommer snuten.. neka Idiotiskt att hålla på mad bagage som kan kopplas till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in