Citat:
Ursprungligen postat av tobberman
Hejsan!
Använder du XP?
Starta isåfall gpedit.msc via Kör, och spana runt lite bland principerna. Där bör du kunna låsa skrivbordsunderlägget iaf, jag är inte hundra på att du kan låsa IE's startsida där, men jag vet att Spybot har möjlighet att låsa startsidan. Jag hoppas det var Spybot iaf, har ingen möjlighet att kolla det just nu.
Men det är ju tips iaf!

Tack för tipset. Det löste sig.
Ringde Microsofts värdelösa "supportlinje" men dom kunde inte svara. "Frågan har ingenting med operativsystemet eller Internet Explorer att göra" säger han som jag pratade med... "Vi hjälper dig bara om du har tekniska- eller säkerhetsfrågor". Jävla idiot!
Samma sak hände igår då jag försökte få dom att avslöja hur man blir av med det där irriterande gula fältet som ska varna en om att ens säkerhetsinställningar är låga när man har valt att IE ska hämta alla signerade activex-kontrollers utan att fråga! Men nej, det kunde dom inte säga eftersom det skulle innebära att jag skulle sänka säkerheten på mitt operativsystem och tydligen får jag inte det. Blev jag precis tvingad att använda deras jävla förinställda skit OCH samtidigt betala för operativsystemet? Då säger jag till honom att jag tänker avinstallera Internet Explorer och köra Firefox och samtidigt passar på att fråga "hur fungerar windows update med FF?". "Det fungerar inte" säger idioten. Anledningen är att dom vill garantera säkerheten för kunden, för tydligen kan inte FF hantera deras höga krav på säkerhet. JÄVLA BULLSHIT!!!!! Som tur är så hittade jag det och löste det, men deras support, som Johannes Brost säger, SUGER KUK!
Nu sitter jag på FF men blir tvungen att använda jävla piss-bög-kuk-sugar-häst-röv-slickar-bajs-ätar-internet explorer när jag ska köra uppdatering på windows, vilket man måste göra varje dag för att "vara säker" för det kryllar av hål i windows. Kan dom inte bara skrota filsystemet och gå över till UNIX? Måste dom vara så jävla envisa och irriterande? Hoppas att dom går i konkurs! Men mest hoppas jag att man inom en snar framtid kan använda OSX på PC utan att det krånglar och segar sig. God bless Apple och Steve Jobs. Nu drar jag till min mac och surfar.