Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-19, 08:40
Medlem
Hej!
Jag letar efter ett program som kan låsa skrivbordsunderlägget på datorn. Helst ska den kunna låsa startsidan på både FF och IE. Dessutom ska programmet vara freeware med tanke på att jag kommer använda det i ett företag. Några tips?
Citera
2007-12-19, 09:17
Medlem
Jans0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homan85
Hej!
Jag letar efter ett program som kan låsa skrivbordsunderlägget på datorn. Helst ska den kunna låsa startsidan på både FF och IE. Dessutom ska programmet vara freeware med tanke på att jag kommer använda det i ett företag. Några tips?

Låsa?

Är det nåt ollon som springer runt och byter för dig?
Citera
2007-12-19, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jans0n
Låsa?

Är det nåt ollon som springer runt och byter för dig?

Japp. Min chef från GBG brukar komma till sthlm lite då och då. Det första han gör är att byta startsidan och skrivbordsunderlägget till IFK Göteborg. Jävla göteborgare
Citera
2007-12-19, 14:37
Medlem
Mr.CroMes avatar
Bäst att inte låta honom sitta vid datorn alls? Elr säga att du inte vill ha några jävla IFK göteborg bakgrund elr att han byter din första sida!
Citera
2007-12-19, 18:51
Medlem
Citat:
Hej!

Hejsan!
Använder du XP?
Starta isåfall gpedit.msc via Kör, och spana runt lite bland principerna. Där bör du kunna låsa skrivbordsunderlägget iaf, jag är inte hundra på att du kan låsa IE's startsida där, men jag vet att Spybot har möjlighet att låsa startsidan. Jag hoppas det var Spybot iaf, har ingen möjlighet att kolla det just nu.
Men det är ju tips iaf!
Citera
2007-12-19, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobberman
Hejsan!
Använder du XP?
Starta isåfall gpedit.msc via Kör, och spana runt lite bland principerna. Där bör du kunna låsa skrivbordsunderlägget iaf, jag är inte hundra på att du kan låsa IE's startsida där, men jag vet att Spybot har möjlighet att låsa startsidan. Jag hoppas det var Spybot iaf, har ingen möjlighet att kolla det just nu.
Men det är ju tips iaf!

Tack för tipset. Det löste sig.
Ringde Microsofts värdelösa "supportlinje" men dom kunde inte svara. "Frågan har ingenting med operativsystemet eller Internet Explorer att göra" säger han som jag pratade med... "Vi hjälper dig bara om du har tekniska- eller säkerhetsfrågor". Jävla idiot!

Samma sak hände igår då jag försökte få dom att avslöja hur man blir av med det där irriterande gula fältet som ska varna en om att ens säkerhetsinställningar är låga när man har valt att IE ska hämta alla signerade activex-kontrollers utan att fråga! Men nej, det kunde dom inte säga eftersom det skulle innebära att jag skulle sänka säkerheten på mitt operativsystem och tydligen får jag inte det. Blev jag precis tvingad att använda deras jävla förinställda skit OCH samtidigt betala för operativsystemet? Då säger jag till honom att jag tänker avinstallera Internet Explorer och köra Firefox och samtidigt passar på att fråga "hur fungerar windows update med FF?". "Det fungerar inte" säger idioten. Anledningen är att dom vill garantera säkerheten för kunden, för tydligen kan inte FF hantera deras höga krav på säkerhet. JÄVLA BULLSHIT!!!!! Som tur är så hittade jag det och löste det, men deras support, som Johannes Brost säger, SUGER KUK!

Nu sitter jag på FF men blir tvungen att använda jävla piss-bög-kuk-sugar-häst-röv-slickar-bajs-ätar-internet explorer när jag ska köra uppdatering på windows, vilket man måste göra varje dag för att "vara säker" för det kryllar av hål i windows. Kan dom inte bara skrota filsystemet och gå över till UNIX? Måste dom vara så jävla envisa och irriterande? Hoppas att dom går i konkurs! Men mest hoppas jag att man inom en snar framtid kan använda OSX på PC utan att det krånglar och segar sig. God bless Apple och Steve Jobs. Nu drar jag till min mac och surfar.
Citera
2007-12-19, 21:51
Medlem
Inte behöver du internet explorer till dina updates

alt 1

http://windowsupdate.62nds.com/

alt 2

http://www.p2plife.com/forums/Official_muBlinder_Page-t320.html
Funkar även med icke äkta os
Citera
2007-12-20, 07:55
Medlem
Hemma kan man använda sånt, men på jobbet blir det ett helvete om man använder crackad skit när man nu har äkta programvara. Men det är just en principsak att dom ska vara så jävliga! Varför neka en kund hjälp? Litar dom inte på att jag vet vad jag gör? Det är som att man köper en dammsugare utan att få byta ut dammsugarpåsen för att det är en säkerhetsrisk. (Jag bara kom på dammsugare eftersom städerskan gick precis förbi :P)
Citera
2007-12-20, 09:58
Medlem
MS är la knappast idioter för att dom inte vill svara på sådanna här frågor. Tror dom har annat för sej.
Citera
2007-12-20, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heimat
MS är la knappast idioter för att dom inte vill svara på sådanna här frågor. Tror dom har annat för sej.

Annat för sig? Om dom har support är det väl just sånna frågor dom ska svara på. Vad annars sitter dom där för? Ska man ringa och fråga om hur man startar datorn eller? Och vem fan är dom som ska sitta och säga att jag inte får ändra mina säkerhetsinställningar? Jag har betalt för operativsystemet och det ingår support, antingen så kan dom inte hjälpa en på grund av bristande kunskap eller så tar dom bort supporten. Dom kan för fan inte sitta där och säga "jag får tyvärr inte hjälpa dig med att tabort gula fältet eftersom du försöker dra ner säkerheten på internet explorer och det får man inte". Om jag vill ha låg säkerhet så är det fan klart att jag ska få ha det, och dom får betalt för att hjälpa mig att tabort gula fältet. Så är det bara. Dom kunde ha skrivit på hemsidan att dom inte hjälper en att sänka säkerheten eftersom deras operativsystem suger och dom vågar inte lita på människor. Eller gör dom det bara för att jävlas?
Citera
2007-12-20, 17:31
Medlem
Citat:
Hemma kan man använda sånt, men på jobbet blir det ett helvete om man använder crackad skit när man nu har äkta programvara. Men det är just en principsak att dom ska vara så jävliga! Varför neka en kund hjälp? Litar dom inte på att jag vet vad jag gör? Det är som att man köper en dammsugare utan att få byta ut dammsugarpåsen för att det är en säkerhetsrisk. (Jag bara kom på dammsugare eftersom städerskan gick precis förbi :P)

Andvänd isåfall alternativ ett
Citera
2007-12-20, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lhffan
Andvänd isåfall alternativ ett

Alternativ 1 kan tyvärr inte få bort gula fältet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in