• 1
  • 2
2007-12-18, 22:17
Medlem
xynzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen
Färgen var olika ju!

Jag ändrade mitt meddelande ovan nårra minuter efter att det postats:
"
EDIT: bilderna blev förvrängda där, finns här också

http://rapidshare.com/files/77503137/Desktop.rar.html
"
Ursäkta om du lagt ner tid på de andra bilderna
Citera
2007-12-20, 11:17
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Det enda sättet med en CHANS att se om han förfalskat ditt namn, är om du har ett orginalmeddelande, skickat av dig. Dvs; Du behöver en screenshot av ett riktigt meddelande, skickat av dig. Det enda jag är ute efter är "from: xynz", och området runt det. Vad du skrivit i resten spelar noll roll, det lättaste sättet att förfalska det du fått är uppenbarligen att skriva ett eget riktigt meddelande, och byta ut avsändarens namn. Bara ett par bokstäver som måste bytas ut då.

Om du kan få tag på en sådan screenshot, finns det en chans, men inte bombsäkert. Jag tror det kan vara omöjligt. Jag kan berätta hur jag skulle göra det: Han har ju tillgång till dina meddelanden sedan tidigare? Bra. Då skriver jag bara precis vad jag vill (det jag vill att det skall se ut som att du skrivit). Sen öppnar jag photoshop, ett riktigt meddelande från dig, och mitt falska. Klipper ut det parti där det står "from: xynz", och klistrar in det över "from: ghurka". Självklart med ett utklipp som har samma "referensram" (dvs jag kan ta en bit av avataren med i klippet, så att inklistringen verkligen hamnar på rätt koordinat).

Om han gjort detta (det enklaste och säkraste), så har du ingen chans, tror jag.
Citera
2007-12-26, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Om han gjort detta (det enklaste och säkraste), så har du ingen chans, tror jag.
Word. Kan nog bli svart for att inte saga omojligt att bevisa motsatsen ifall han inte gjort nagot misstag som att satta den inklistrade texten en pixel fel eller dyl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in