2007-12-17, 20:33
Medlem
Mt. Shastas avatar
Hejsan

Har nu under ngra mnader jobbat som sprrvakt tv av tre helger vid sidan av studierna och r inte fast anstlld.
Nu ringde jag precis till arbetsledningen och ville ta ledigt ver jul och nyr. Det gick absolut inte och de har satt in mig p natt tider under bde jul och nyrsveckan vilket gr att jag kan se fram emot ett lov utan ngot festande eller kul. Blir att rkna in klockslaget ensam i sprren!
Var dumt av mig att inte titta upp det innan men var vertygad om att det bara var under helger jag arbetade, julafton r en mndag exempelvis, men enlig schemat ska jag tydligen arbeta mer under jullovet.
Sedan hade jag fr mig att ledigheten skulle bli godtagen om jag rapporterade in tv veckor innan. D skulle jag blivit ledig under nyr.
Funderar p att sga upp mig men gr jag det s tvingas jag vl jobba under uppsgningstiden?

Det r vid sdana hr tillfllen jag serist vervger att g med i facket . Men det skulle skert inte kunna gra ngot d det r jag som varit dum.
Citera
2007-12-17, 20:39
Medlem
-jOE!s avatar
Du skriver att du inte r fast anstlld, menar du att du r timanstlld allts? Ring och sg att du r bortrest...
Citera
2007-12-17, 20:53
Medlem
Mt. Shastas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Du skriver att du inte r fast anstlld, menar du att du r timanstlld allts? Ring och sg att du r bortrest...

Jo jag r timanstlld.
Det kan jag sklart gra men d kommer jag skert f sparken. Det r viktigt att uppfra sig bra det frsta halvret innan man blir fast anstlld fr de kan kicka mig utan motivering nu.
Citera
2007-12-17, 20:57
Medlem
jumpcuts avatar
Att du inte bara sa "jag r inte i stan d, biljetterna r bestllda sedan lnge, tyvrr". Men fr du ordentlig OB i alla fall d?
Citera
2007-12-17, 21:21
Medlem
Mt. Shastas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Att du inte bara sa "jag r inte i stan d, biljetterna r bestllda sedan lnge, tyvrr". Men fr du ordentlig OB i alla fall d?

Jo jag fr bra med OB under lovet. Men struntar i hur mycket pengar jag fr eftersom jag har s jag klarar mig + stort verskott. Tycker inte det r vrt det helt enkelt.

Och nej de kommer nog se igenom alla lgner

Finns nog ingen lsning p problemet. Kanske bara borde sga upp mig. Jobbet r inte jtte viktigt i det stora hela men s exemplariskt nr man pluggar! suck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in