2016-12-05, 15:16
  #697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakkarn
Bättre kan ni

Betydligt sämre kan uppenbarligen du.
Citera
2016-12-05, 15:18
  #698
Medlem
Clayton80s avatar
Vad ger man er som allt redan har?
En skraplott, blommor, eh, choklad?
Nej, värme för vinternatten lång
skänker er detta ting: en bong.

Edit: Frågeställningen i trådstarten hör egentligen hemma i Flashbacks rimstuga.
__________________
Senast redigerad av Clayton80 2016-12-05 kl. 15:29.
Citera
2016-12-05, 15:30
  #699
Medlem
RonnyRasks avatar
Med eld och gas så ska det tändas
En gammal tradition ska få skändas
Och röken gör sitt första intrång
I strupen med en måttlig framgång
Då bryter rummet ut i allsång
För årets julklapp är en helt ny bong
Citera
2016-12-05, 15:36
  #700
Medlem
Bigl-rips avatar
Du kanske var sugen på en riktigt dong
Men här får du iaf en skaplig...
Citera
2016-12-05, 15:39
  #701
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Jag har fjong i min kalsong!
Trots att den är så liten, är den ändå ack så strong.
Öppna nu denna kartong.
Och ta ett bloss på min stinkande lilla bong!

Bäst hittils och du får min röst
Citera
2016-12-05, 18:40
  #702
Moderator
Fear2bes avatar
Humor --> Egna texter: noveller och lyrik
/Moderator
Citera
2016-12-05, 22:29
  #703
Medlem
Mackan1992s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakkarn
Hej jag har ingenvidare bra kreativitet så jag frågar er med lite humor att göra ett bra julrimm till 3 kompisar på ordet Bong.


Vintern är lång
god mat och sång
att träffa släkten under tvång
klart man röker en bong

---

Det var en gång..
äh fuck it, här får du en bong
Citera
2016-12-07, 00:04
  #704
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Jag kommer ej ge klappar i år.
Men käckt julrim bjuder jag dock på.

En fattiglapp jag är,
oftast till möda och besvär,

Tack för allt jag fått,
tack för tiden som gått,

I skrivande stund,
är jag under fötterna rund,

Nu flyttar jag ut,
Vår tid tillsammans är slut,

Men jag önskar dig en god jul!
Citera
2016-12-11, 03:28
  #705
Medlem
Hej!
En familj med 3 "barn" mellan 15 och 23 som har haft det tufft i några år. De 2 yngsta har diagnostiserats med kronisk sjukdom, den äldsta köpt sunkig lägenhet som renoverats. Mycket har varit kaos mellan sjukhusbesök och tapetvåder, jobb ska dessutom skötas.
Men som en klippa har hon stått där!

Så därför har vi köpt en snuskigt dyr handväska till Frun och Mamman, och jag tänkte vi skulle rimma såhär:

En Fru & Mamma som alltid finns där för oss.
Nu kände vi att här måste "shoppas loss".

Snart kan alla andra se hur bra du är!
Ja, nu undrar du?
Vad är det här?


Åsikter och tips på rimmet mottages tacksamt.
Att vi lyxkonsumerar eller andra bittra kommentarer kan jag vara utan.
Citera
2016-12-19, 09:01
  #706
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Nu kanske den här tråden borde ligga i LB, men alla har ju inte tillgång till LB så då kändes det här forumet bäst.


Bara att fråga om en artikel och vem det är till eventuellt ålder på personen, låt oss försöka bevara den här traditionen.



Vi kan ju börja med något som många ger verkar det som, Allddinaskar går ju som smör. Någon har har något klurigt rim till en sådan?

Hej! Jag behöver rimhjälp. Jag och sambon ska flytta till Australien nästa år och han ska få ett par vrålsnygga rayban clubmaster som man kan vika ihop i julklapp. Skulle vilja ha ett rim som får med flytten och solbrillorna men är världelös på detta... Kan någon hjälpa mig lite? Tusen tack!
Citera
2016-12-19, 12:56
  #707
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzie93
Hej! Jag behöver rimhjälp. Jag och sambon ska flytta till Australien nästa år och han ska få ett par vrålsnygga rayban clubmaster som man kan vika ihop i julklapp. Skulle vilja ha ett rim som får med flytten och solbrillorna men är världelös på detta... Kan någon hjälpa mig lite? Tusen tack!
I'll suggest a rhyme in English, if you don't mind:
Citat:
Bespectacled be
when by the tropical sea
you're living free --
kindly, accept this gift from me.
Citera
2016-12-19, 18:46
  #708
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzie93
Hej! Jag behöver rimhjälp. Jag och sambon ska flytta till Australien nästa år och han ska få ett par vrålsnygga rayban clubmaster som man kan vika ihop i julklapp. Skulle vilja ha ett rim som får med flytten och solbrillorna men är världelös på detta... Kan någon hjälpa mig lite? Tusen tack!
Här gubbe får du brillor att lägga på din näsa, men du är ju uppenbarligen synskadad så detta rim kan du inte läsa.
Så jag skriver istället massa skit om dig som du ändå inte kan se "mitt ex hade större, och till skillnad från dig så kom han inte på 3".. så god jul din blinda stofil, läkaren borde inte tillåta dig att köra bil, och du prickar aldrig tavlan när du kastar pil. Men det är ju jul så varsågod, här får du raybans så du kan ha grå starr med stil.
Ps. Nästa år får du en ledhund.

/Niggern
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in