2007-12-17, 18:13
Medlem
Falkenhayns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaffeBryggare
Över samma period var det 257 svenskar som konstaterades skyldiga. I snitt 64 svenskar per år som gjorde sig skyldiga till att ha använt dödligt våld.
Du fattar att svenska zigenare räknas som svenskar?
2007-12-17, 18:17
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falkenhayn
Du fattar att svenska zigenare räknas som svenskar?
Hm, jag undrade just vart dom tog vägen i den där PDF-tabellen.
2007-12-17, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Forna Jugoslavien mest tyngdpunkt på kosovo.

Kosovoalbaner är albaner! Att säga att "kosovoarer" är jugoslaver är som att säga att somalierna från Rosengård är svenskar.
2007-12-17, 18:52
Medlem
Rackabajsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanatico
Kosovoalbaner är albaner! Att säga att "kosovoarer" är jugoslaver är som att säga att somalierna från Rosengård är svenskar.

Tyvaer saa raeknas en somal eller arab som lyckats kravla sig hit, stanna i 3 - 5 aar och erhaalla svenskt pass som svensk i brottsstatistiken. Inte som svenskfoedd men vael som svensk (medborgare). Alla minns vael "svenskarna" som fick daeng (en dog) nere i Sunny Beach Bulgarien och laag och grinade paa sjukan daer att de ville hem till Sverige som nu, helt ploetsligt enligt dem, var vaerldens baesta land. Eller den daer terroristen som satt i naagon foerort och hatade Sverige, sedan aakte fast i Tjeckien och vart extraditerad till USA... han var svensk ocksaa saa klart. Det lustiga aer att alla dess maenniskor spyr paa Sverige naer de aer haer men sedan helt ploetsligt tycker att Svenska UD skall goera saa mycket mer foer just dem aer foer alla andra naer de torskar dit i naagot annat land...just daa aer Sverige visst baest igen.
2007-12-17, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rackabajsare
Tyvaer saa raeknas en somal eller arab som lyckats kravla sig hit, stanna i 3 - 5 aar och erhaalla svenskt pass som svensk i brottsstatistiken. Inte som svenskfoedd men vael som svensk (medborgare). Alla minns vael "svenskarna" som fick daeng (en dog) nere i Sunny Beach Bulgarien och laag och grinade paa sjukan daer att de ville hem till Sverige som nu, helt ploetsligt enligt dem, var vaerldens baesta land. Eller den daer terroristen som satt i naagon foerort och hatade Sverige, sedan aakte fast i Tjeckien och vart extraditerad till USA... han var svensk ocksaa saa klart. Det lustiga aer att alla dess maenniskor spyr paa Sverige naer de aer haer men sedan helt ploetsligt tycker att Svenska UD skall goera saa mycket mer foer just dem aer foer alla andra naer de torskar dit i naagot annat land...just daa aer Sverige visst baest igen.
Om du nu skall klaga på andra folkgrupper så är det minsta du kan göra är att lära dig skriva, för helvete!
2007-12-17, 19:02
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackabajsare
Såvitt jag vet var killarna som fick "däng" i Sunny Beach så svenska man kan bli. De var väl blonda och hade svenska namn. Har jag missat något?
2007-12-17, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fanatico

Skillnaden är att Kosovoalbaner tillhörde Jugoslavien, inte albaner från Albanien. Men håller med dig, de bör ändå inte räknas in som jugoslaver eftersom de inte heller är slaver som resten är.
2007-12-17, 19:17
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akhenaton
Om du nu skall klaga på andra folkgrupper så är det minsta du kan göra är att lära dig skriva, för helvete!
Han skirver troligen på ett tangentbord som saknar ÅÄÖ och ersätter därför dessa bosktäver.

För övrigt, om jag minns rätt, så tror jag att listan ser ut så här.

1. Nordafrikana.
2: Mellanöstern.
3. Övriga Afrika.

Forna Jugoslavien finns också med högt, men kommer inte ihåg var. Det är dock araber som toppar listan, följt av svarta afrikaner.
Zigenare, som ju inte är en nationalitet, är det svårare att placera in, men ligger troligen väldigt högt om man skulle separera ut dem, men många av deras brott placeras antingen hos svenskar, finnar eller östeuropeiska invandrare, då det oftast är från dessa länder de kommer.
Därtill finns det vissa nationaliteter/etniciteter som utmärker sig alldeles extra utöver zigenarna, och det är somalier, albaner och kurder.

Östeuropeer och sydamerikaner har också viss överrepresentation, men inte lika illa som dessa tidigare nämnda. Nordiska och västeuropeiska invandrare, liksom invandrare från USA, Kanada, Nya Zeeland, Australien och liknande har i allmänhet ingen överrepresentation alls, medans västasiater faktiskt är underrepresenterade i brottsstatistiken.
2007-12-17, 19:25
Medlem
Star Witnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Såvitt jag vet var killarna som fick "däng" i Sunny Beach så svenska man kan bli. De var väl blonda och hade svenska namn. Har jag missat något?

Du har missat att dom var irakier.
2007-12-17, 19:29
Medlem
Tiger®s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen

Du läser bara aftonlögnen va?!?
2007-12-17, 19:43
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiger®
Du läser bara aftonlögnen va?!?
Nej men jag tyckte jag såg någon intervju med någon blond kille som låg på ett sjukhus i Bulgarien. Han grät och sa att han ville hem. Det här var väl en annan situation i så fall.
2007-12-17, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pringl3z
Skillnaden är att Kosovoalbaner tillhörde Jugoslavien, inte albaner från Albanien. Men håller med dig, de bör ändå inte räknas in som jugoslaver eftersom de inte heller är slaver som resten är.

Precis lika mycket som du och jag är svenska
De levde och accepterade Jugoslavien som deras hemland men de var trots det albaner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in