2007-12-17, 14:20
Medlem
Afrokamels avatar
Jag var på teknikmagasinet idag och såg att de hade en slags tv-mottagare till datorer. Det var en liten antenn och en liten dosa som man kopplade in till datorn via usb och med detta skall man tydligen kunna få in alla gratiskanaler.
www.teknikmagasinet.se
art.nr;
480315

Detta verkar vara rätt tufft och har funderat på att fixa en själv, dock är jag lite osäker då det står "fria kanaler". Menar de då kanal 1,2 och 4 eller även de andra kanalerna, typ 3, 5 och 6 ?

//Afro
Citera
2007-12-17, 15:39
Medlem
Noobermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrokamel
Jag var på teknikmagasinet idag och såg att de hade en slags tv-mottagare till datorer. Det var en liten antenn och en liten dosa som man kopplade in till datorn via usb och med detta skall man tydligen kunna få in alla gratiskanaler.
www.teknikmagasinet.se
art.nr;
480315

Detta verkar vara rätt tufft och har funderat på att fixa en själv, dock är jag lite osäker då det står "fria kanaler". Menar de då kanal 1,2 och 4 eller även de andra kanalerna, typ 3, 5 och 6 ?

//Afro

Nej - De fria kanalerna i DVB-T är (men ej begränsat till):SVT1,2,24,HD (Kan fungera med rätt codec),TV4,6,Aftonbladet,FinskTV.

Troligtvis räcker den lilla antennen inte till för godtagbar bildkvalitét - Men bor du nära en sändare så kan den räcka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in