• 1
  • 2
2007-12-17, 16:36
Medlem
Har suttit och kört Vista Ultimate 64bits i ungefär 3 veckor nu... funkar underbart...

M/B: Asus M2N-E
Minne: 5GB (ingen dual channel längre )
Grafikkort: Sapphire Radeon 1600XT
Hårddisk: 500+(200*3)=1100GB...

plus massa annat som det finns Vista 64bits drivisar för... och allting bara tokrullar...
Citera
2007-12-17, 16:46
Medlem
abdudenförstas avatar
Kör vista här hemma...
Citera
2007-12-17, 18:12
Medlem
kör med xp har dock haft funderingar på att testa vista nu på senare :>
Citera
2007-12-17, 18:22
Medlem
tubularBells avatar
Vista 64 bits på laptopen (main)

För tillfället en skojversion av XP 32 bit på desktopen. Win XP "Black Edition" från TL. Följde med en drös program och en sjuhelvetes massa Aero teman med sidebar och hela köret. Fann även en och annan trojan omsorgsfullt nedpackat.

Använder min stationära som något av en testburk. Ska dra en några versioner av Ubuntu och prova på det till jul
Citera
2007-12-17, 18:39
Medlem
hakds avatar
windows xp x64
Vista var lite för mycket för mig.. Vista sabbar mycket

Torrent's blir segare, du får lägre fps, mindre ram, mer lagg

och ändå har jag en bra burk med 4GB ram
Citera
2007-12-17, 18:42
Medlem
The_Insanes avatar
Jag kör Vista Home Premium 32 bitars och har ingen tanke på att byta tillbaka till XP no way
Citera
2007-12-17, 19:00
Medlem
slaskbaks avatar
Det är intressant det här. Dom flesta som har testat Vista säger att det fungerar alldeles perfekt medans de som berättar hur trögt och dåligt Vista är är de som inte ens har testat och dessutom har en massa förutfattade meningar baserade på felaktiga fakta och myter, t.ex. som vännen här nere:

Citat:
Ursprungligen postat av phunque
XP pro SP2. Ska mycket till för att jag ska gå över till vista. Verkar bara vara smörja, DRM, aero som suger alla minnesresurser, segt, slött och kasst. Enda orsaken att jag fortfarande kör windows är faktiskt photoshop, samt en del spel... Kör vanligtvis kubuntu 7.10.
DRM: Vista applicerar inget DRM själv, Vista stödjer möjligheten för de mediaproducenter som vill kleta ner sin produkt med DRM att göra det, annars hade man inte kunnat se t.ex. en original bluray-film på sin dator med Vista. Kort sagt, har inte mediat (filmen, musiken, bilderna) DRM pålagt så bryr inte Vista sig om det och spelar glatt upp det. Att man inte ska kunna se nerladdat piratmaterial i Vista är rent skitsnack!

Vista/Aero suger minnesresurser: Inte så där mycket som man kan tro och har man inte råd med mer minne kan man slå av Aero. Vista nyttjar dock det mesta RAM-minnet man har i burken till en funktion som heter superfetch som enkelt förklarat för statistik på program och filer som används ofta och laddar in dessa i RAM-minnet vid uppstart vilket gör att Vista efter 1-2 veckor är betydligt snabbare än XP vid normal daglig surf och meck. Varför ha massor med minne i burken om inte operativet får lov att använda det?
Givetvis släpps minne som superfetch använder när det behövs till annat, t.ex. spel.

Själv kör jag Vista om det var någon som inte förstod det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in