Update,
Och, varmt tack för all feedback, har tänkt mycket på det ni skrivit.
Vi åkte till min familj igår, typ 15 personer var där, och det gick kanonbra.
Vi skänkte alla en tanke till damen som inte var med oss längre, men hade det helt okej.
Och, massor med god mat!
Tomten kom med julklappar, och barnen var glada och nöjda på vägen hem, vilket var viktigast för mig; Att de skulle få sin jul. Att deras kusiner och MIN mormor ( jodå, hon hänger med och är pigg som tusan och klar i skallen som en 100 wattare, hon är alltså barnens mormorsmor ) kändes underbart.
I min släkt har det i motsats till min makes råkats skaffa barn tidigt, jag tror att min mormor blev just mormor när hon var 38 eller 39 år gammal.
Om hon hänger med ett par år till lär hon få se en generation till.
Vi har börjat tala mer och mer om roliga saker farmor och även farfar ( död 2001) gjorde, och även killarna är med och berättar saker de gjort med henne.
jag tror nu att vi är på rätt spår. lillgubben är fortfarande något sluten, vi får se när skolan börjar igen.
Men, han sitter med och lyssnar, och har sagt att farmor minsann lät honom äta så mycket sockerbitar han ville. jaha, ännu en sak man inte visste. En unge fullproppad med socker 19:00 på kvällen, konstigt att han inte kunde somna när vi kom hem efter farmorsbesöket...?