2007-12-17, 23:52
Medlem
Khapis avatar
För övrigt så skulle jag gärna vilja veta hur länge till vi ska behöva "stå ut" med flash-annonserna. När sker ändringen, och gäller det alla flash-annonser på en gång? Vilka fasas ut först, osv?
Citera
2007-12-17, 23:57
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
För övrigt så skulle jag gärna vilja veta hur länge till vi ska behöva "stå ut" med flash-annonserna. När sker ändringen, och gäller det alla flash-annonser på en gång? Vilka fasas ut först, osv?
Flash-bannerarna blir kvar tills dess att reklamtiden går ut. Har man t.ex köpt en plats för en bannerannons på 7 veckor så får man ha kvar annonsen tills dess att tiden löper ut, vill man annonsera igen måste man ha en banner som inte är av flash typ. Så man kan säga att bannersarna fasas ut i takt med att annonsavtalen löper ut.
Citera
2007-12-18, 00:38
Medlem
Barbafettos avatar
Skriver igen..

Oavsett vad folk tycker och tänker om reklam så gagnar inte irriterande reklam den som betalar för den?

Jag kan inte förstå hur annonsörer på Aftonbladet t.ex bara fortsätter att pumpa in pengar för att få visa sina flash-annonser som majoriteten hatar? Dessutom är det lätt att slippa se skiten så det är bortkastade pengar...

De måste ju fatta att man tröttnar när hela datorn segar ner pga alla annonser?

Hur skulle det se ut om en reklamgubbe kom och smetade fast en reklamskylt på vindrutan, så att du inte kunde se ut, på bilen när du var på väg från jobbet?

Skulle du acceptera det?

I helvete heller!!

Nån jävla måtta får det vara imo!

Det som händer är att man skaffar reklamblockare för att slippa skiten..

Reklamtillverkarna kommer med nåt nytt men 5 minuter senare finns ett motmedel.. En strid som inte går att vinna för reklammmakarna imo..

Anpassa er och lägg reklamen så att man kan leva med den tycker jag!
Citera
2007-12-18, 02:22
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Flash-bannerarna blir kvar tills dess att reklamtiden går ut. Har man t.ex köpt en plats för en bannerannons på 7 veckor så får man ha kvar annonsen tills dess att tiden löper ut, vill man annonsera igen måste man ha en banner som inte är av flash typ. Så man kan säga att bannersarna fasas ut i takt med att annonsavtalen löper ut.

Jo, och det var ju det som var själva frågan. Hur lång tid är det kvar på de flesta flash-annonsers avtalade annonseringstid? När försvinner den första, när försvinner den sista, osv. På ett ungefär.
Citera
2007-12-18, 08:03
Medlem
xavi8222s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbafetto
Jag kan inte förstå hur annonsörer på Aftonbladet t.ex bara fortsätter att pumpa in pengar för att få visa sina flash-annonser som majoriteten hatar? Dessutom är det lätt att slippa se skiten så det är bortkastade pengar...

Jag gissar att många läser AB på jobbet, där det ofta inte finns reklamblockerare installerade.
Citera
2007-12-18, 10:04
Medlem
K-bobbs avatar
Synd att ni måste tacka nej till annonsörer på grund av att de själva inte kan göra flash-annonser som inte käkar upp datorn.

Själv så ska jag slå av ad-blocken som jag haft igång sen i våras då det började bli ett riktigt problem, jag är inte emot reklam men jag vill kunna använda datorn samtidigt. Går det inte att få annonsörerna att göra animerade Gif-bilder istället som på forntiden?
Citera
2007-12-18, 11:24
Medlem
herdens avatar
Företagen anlitar väl sådana där moderna och flashiga reklambyråer som Spenat, Ketchup osv. som anlitas för alla dessa annonser som görs för de stora webbplatserna.
Går man in på dessa byråers hemsidor så är det ofta fyrverkerier i flash som gör att det viktiga, dvs. innehållet får stå åt sidan.
Personalen har förmodligen gått något mediagymnasium/högskola och där lärt sig Photoshop och Flash men glömt bort innehåll och teknik.

Det är samma visa när man ska gå in och titta på bilfabrikanternas hemsidor när en ny bil har premiär. Påkostade flashanimationer med allt möjligt skit om att det går att packa in en surfbräda i bagaget och förverkliga sig, men att få reda på dragvikt och annan viktig fakta brukar vara svårt.
Citera
2007-12-18, 11:30
Medlem
Balthazaer-s avatar
Inför donationer som inte knyts till användare, så man kan donera utan att det finns en teknisk möjlighet att spåra fb-kontot till en verklig person.
Det löser både "banna betalande medlem"-problemet och hindrar inte forumets ljusskygga individer från att dra sitt strå till stacken.

Min erfarenhet av siter med engagerade användare är att donationer ger ofantligt mycket mer än annonser.
Citera
2007-12-18, 11:40
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-
Inför donationer som inte knyts till användare, så man kan donera utan att det finns en teknisk möjlighet att spåra fb-kontot till en verklig person.
Det löser både "banna betalande medlem"-problemet och hindrar inte forumets ljusskygga individer från att dra sitt strå till stacken.

Min erfarenhet av siter med engagerade användare är att donationer ger ofantligt mycket mer än annonser.

Så att vissa får dra sitt strå till stacken medan andra får fribiljett, menar du?

I alla system med frivilliga donationer så är det alltid en klick som överanstränger sig medan majoriteten "inte har några pengar den här veckan". Det är orättvist och jag stödjer det icke.

För övrigt, menar du att Flashback helt och hållet skulle gå över till donationer? Det är en omöjlighet. Det jag tog upp var ett system där enskilda användare kunde köpa sig loss från reklamen, medan vanliga reklamfinansierade Flashback var kvar som standard.

Jag utgår ifrån att jag rent ekonomiskt skulle bidra mer till Flashback om jag betalade en årlig summa än genom att klicka på en annons en gång per kvartal. Däri ligger vinstmöjligheten för Flashback att anamma detta förslag. De som gärna skulle köpa sig fri från reklamen är de som i princip aldrig klickar på annonserna. Så det kan inte leda till annat än vinst för alla inblandade parter.
Citera
2007-12-18, 11:52
Medlem
flowss avatar
Det här var ju trevliga nyheter - så jag provade stänga av adblock för första gången på säkert ett år.

Men den förbli inte avstängd riktigt än. Singelkontakt? Inne på Flashbackavdelningen? Nja.. Och vem vill få epilepsi av en åkande tusenkronorssedel?

Så, för tidigt antar jag!
Citera
2007-12-18, 13:13
Medlem
xxxxUxxxxs avatar
Fan vad bra tacka vet jag AB går ju inte ens att surfa där utan att dorn går på MAX!
Citera
2007-12-18, 15:46
Medlem
IIanas avatar
fantastiskt!
nu äre bara aftonhoran som måste förstå det... döden för vilken dator som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in