2025-06-09, 14:33
Medlem
Det är tröttsamt hur vissa förstör tråden med sin gaslighting m.m.

Att det ska vara så svårt att förstå att man som vettig, mogen människa är fullt medveten om att alla har både goda och sämre sidor, även Måns; att våra åsikter inte handlar om hat, och att han skulle vara ondskan själv, utan att vi ogillar hur han betett sig.

Men vett och mognad ser man inte mycket av i inläggen från Måns-lobbyn.
Citera
2025-06-09, 14:42
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7

Att det ska vara så svårt att förstå att man som vettig, mogen människa är fullt medveten om att alla har både goda och sämre sidor, även Måns; att våra åsikter inte handlar om hat, och att han skulle vara ondskan själv, utan att vi ogillar hur han betett sig.

Men vett och mognad ser man inte mycket av i inläggen från Måns-lobbyn.
Du skrev det i princip bra. Men det gäller också:

Att det ska vara så svårt att förstå att man som vettig, mogen människa är fullt medveten om att alla har både goda och sämre sidor, även Ciara (precis som Måns också); att våra åsikter inte handlar om hat, och att hon skulle vara ondskan själv, utan att vi ogillar hur hon betett sig.

Men vett och mognad ser man inte mycket av i inläggen från Ciara-lobbyn.
Citera
2025-06-09, 14:55
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Efter allt som nu är känt kan man väl utesluta att det var M som ville locka C till Sverige? För de som vara för lata för att läsa hela domen följer här en sammanfattning:

I slutet av april kastade C ut M ur huset och sa att hon ville skiljas. M åkte då tillbaka till Sverige. Den 31 maj fick han ett brev från hennes advokat där en planerad skilsmässa togs upp, med en begäran om att vidarebefordra det till sin advokat.

I början av juni letade M tillsammans med sin far efter permanenta bostadsmöjligheter som skulle passa honom med tanke på ett framtida ensamt liv. Då upptäckte de vingården. I mitten av juni var C återigen redo att prata och M reste tillbaka till England. Enligt uttalanden i protokollen såg C också huset i mitten av juni och blev förälskad i det. I mitten av juni köptes det av M:s far, eftersom M:s kapital vid den tidpunkten fortfarande var bundet till huset i England. Den 13 juni satte C dock ut M igen och M åkte tillbaka till Sverige med alla sina saker.

Den 7 juli signalerade C återigen att hon ville försöka igen. Samtalen mellan de två inleddes och i augusti kom de fram till att de ville försöka igen, denna gång i Sverige.

Av detta drar jag slutsatsen att det inte var M som lockade C till Sverige, eftersom C båda gångerna ville återuppta samtalen för att ge relationen en ny chans. Han hade uppenbarligen redan funderat på att leva ensam i Sverige i framtiden. Men eftersom även han i princip ville försöka igen för barnens skull, gjorde han det, men hans önskan var att försöka i Sverige den här gången. Hon gick med på det. Allt detta kan man läsa i protokollen och höra i förhöret.

EDIT: Och ännu ett tillägg till ovanstående uttalande, att M i mars kastade ut C från huset i Staffanstorp, och att det var en anledning till att C allierade sig med Läckberg. Det var nog snarare tvärtom. C bodde fortfarande i huset när hon tog med sig Läckberg och de vägrade att lämna huset efter M:s uppmaning. Det var nog en av anledningarna till att hon blev utkastad och att C inte längre hade tillgång till huset eller bilarna.
Men om man vänder på det passar det förstås mycket bättre in i historien om den allmänt onda M... Synd bara att fakta är annorlunda.
Under rättegången sas det att M enbart kunde tänka sig att försöka igen OM det skedde i Sverige
Citera
2025-06-09, 15:23
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Under rättegången sas det att M enbart kunde tänka sig att försöka igen OM det skedde i Sverige
Ja. Och det är precis vad jag skrev:
Men eftersom även han i princip ville försöka igen för barnens skull, gjorde han det, men hans önskan var att försöka i Sverige den här gången.

Det nya försöket borde alltså göras i Sverige.
Eller vill du påstå något annat?
Citera
2025-06-09, 15:31
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Men eftersom även han i princip ville försöka igen för barnens skull, gjorde han det, men hans önskan var att försöka i Sverige den här gången.

Du skrev det som att de var överens, medans det under förhandlingen lät mer som ett ultimatum från M
Citera
2025-06-09, 16:09
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Du skrev det som att de var överens, medans det under förhandlingen lät mer som ett ultimatum från M

Tja, de var överens om att försöka igen tillsammans i Sverige? Annars hade de väl inte hamnat där...

Kan det vara så att jag här läser ut en anklagelse om att jag vill dölja saker? Det har jag nog inte för avsikt. Till skillnad från vad vissa av er redan har gjort...

För att det ska vara klart, här är vad M sa under höringen. Han vill försöka igen för barnens skull. Men han vill inte tillbaka till England, utan vill istället försöka i Sverige.

Citat:
Och den 7 juli så skriver Ciara att hon ska komma till Sverige nu. Hon vill prata och så och hon kommer dit och där Ciara kommer tillbaka och vill verkligen försöka igen och det vill jag också. Jag tycker liksom att nu har vi ett jättehögt berg framför oss här, men det är klart att vi ska försöka igen för våra barns skull och vi vill lyfta på varje sten. Men jag har också bestämt mig att efter efter nio år av pendlande England Sverige varje vecka så jag klarar inte det längre. Jag jag vill flytta till Sverige. Så ska vi försöka så måste det nog vara i Sverige därför jag vill bo här. Jag vill inte flytta tillbaka till England. Men det är inget uttalat ultimatum eller någonting sånt utan det är jag vill bo i Sverige nu och jag vill försöka tillsammans i Sverige.
Citera
2025-06-09, 16:35
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Det får mig att tänka ännu mer. För det skulle tala ännu mer för att M inte hade lurat C till Sverige och att han faktiskt redan hade avslutat äktenskapet i sitt huvud. Och att C var den som var mer fäst vid förhållandet och inte ville bryta upp, varför hon upprepade gånger försökte få honom att ändra sig och komma tillbaka.

För om M redan hade bestämt sig för att han inte ville åka tillbaka till England och ville bo i Sverige, och om huset redan var köpt, vad är då den logiska slutsatsen? Ja, att förhållandet skulle ha tagit slut förra året. Han var redo att ta det steget. Så var det troligen fram till den 7 juli, innan hon hörde av sig igen.
Citera
2025-06-09, 17:17
Medlem
Citat:
Det var ett ultimatum för att få barnen till Sverige. Med facit på hand så är upplägget solklart. Det var därför Ciara ville ha ett löfte från MånsPetter att han inte skulle hålla kvar barnen i Sverige med tvång. Det löftet tvingades han hålla genom domstolsbeslutet som han nu överklagat i samtliga instanser.

Pappans bulvanköp av vingården kommer därmed inte heller att kunna finansieras av någon husförsäljning i GB eftersom huset inte kommer att säljas, det är barnens och Ciaras hem och kommer så förbli.

Hela den sluga planen gick i stöpet.
Citera
2025-06-09, 17:53
Medlem
Citat:

Det kan man ju på nåt sätt förstå. Om M först blir utkastad i april för att sedan åka tillbaka i juni på uppmaning från C och då bli utkastad igen !! Efter det kom C på igen i juli att de skulle prata då kanske man kan förstå att M har ledsnat på förnedringen att bli utkastad gång efter annan. Och förmodligen tröttnat på England överlag. Då meddelar han som sagotradapplet skriver att om de ska försöka en gång till så ska det ske i Sverige. Tycker det låter väldigt rimligt.
Citera
2025-06-09, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag vet varför MånsPetters pappa äger vingården, det var för att den köptes som en del av planen att lura Ciara att ta barnen till Sverige för att genomföra skilsmässan här. Hon blev lurad att MånsPetter ville ge äktenskapet en sista chans, men det var aldrig syftet. Planen var att få barnens hemvist till Sverige.

Att pappan köpte vingården var för att den inte skulle ingå i bodelningen efter skilsmässan. Den som var rådgivare när detta planerades var ingen nybörjare i juridik. Det som förstörde planen var att Ciara genomskådade den och lämnade in en skilsmässoansökan i GB ett par dagar före MånsPetter lämnade in sin i Sverige.

Hon synade bluffen och vann given, det måste kännas surt för klanen Zelmerlöv.
Du är en riktig konspirationsteoretiker du. Eller så har du tittat på för många såpor på tv i din dag.
Folk har sällan en grandmaster-plan utom mästertjuvar/agenter i spännande trillers på TV.
Fiction kallas det. Jag tror inte att Måns och hans Pappa är bedragare som försöker lura Ciara.
Det var ett försök att lappa ihop förhållandet tror jag.

Men jag vet inte varför Pappan står som ägare. Men om ett äktenskap är i gungning köper man kanske inte en gård tillsammans för 10 miljoner. Med facit i hand var det kanske klokt.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-06-09 kl. 19:41.
Citera
2025-06-09, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteelFlint
och där har du hela sanningen - den köptes av hans far för att hålla den utanför skilsmässouppgörelsen - och det finns mycket mer…

Klokt, varför skulle hon sko sig ännu mera på Måns.
Citera
2025-06-09, 20:13
Medlem
Märkligt vad många som stöttar Måns I detta. Själv har jag tappat all respekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in