2025-06-07, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Måns har ju själv sagt att han började med kokain för 2 år sedan men många I branschen viskar att han hållt på betydligt längre än så. Visst kan Ciara blivit förälskad i en annan drogfri, lojal man, det är väl lätt hänt om man har en otrogen missbrukare till man som hon "skyddat alldeles för länge" (som hon skrev).

Du skrev att Han splittrat en hel familj... Det kan ju vara hon, eller hur? De hade väl kämpat för relationen i många år?
Att han bedövar fel är självklart, absolut. Helt fel metod. Men vad säger att hon inte haft någon annan även innan? Om man tror att sin partner är otrogen kan det ju innebära att man själv blir det, för bekräftelsen?
Citera
2025-06-07, 00:01
Medlem
Citat:
Och därför har den gifta småbarnspappan tagit sig rätten att vara otrogen utan att ta hänsyn till vare sig hans fru eller barn? Det är verkligen ett stort svek som drar undan tilliten i en familj.
Nej det tror jag inte han varit var har du fått det ifrån?
Citera
2025-06-07, 00:03
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Du skrev att Han splittrat en hel familj... Det kan ju vara hon, eller hur? De hade väl kämpat för relationen i många år?
Att han bedövar fel är självklart, absolut. Helt fel metod. Men vad säger att hon inte haft någon annan även innan? Om man tror att sin partner är otrogen kan det ju innebära att man själv blir det, för bekräftelsen?

Jaja, Ciara är enligt dig gärningsman och Måns är offret. Vi får hoppas att Måns kommit längre i sin behandling än att skylla ifrån sig för då har han inte kommit någonstans och har mycket hög risk för återfall.
Citera
2025-06-07, 00:09
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Nej det tror jag inte han varit var har du fått det ifrån?

'Måns byxor åker av hela tiden" och det trodde du var svårt att medicinera bort. Du syftade på tvångsmässig blottare kanske, jag trodde du med ditt svar menade att Måns enligt en del är "attraktiv" och att det är svårt att medicinera bort de konsekvenser som följer med otrohet. Nu lägger jag ner denna diskussion.
Citera
2025-06-07, 00:14
Medlem
Citat:
Måns har ju själv sagt att han började med kokain för 2 år sedan men många I branschen viskar att han hållt på betydligt längre än så. Visst kan Ciara blivit förälskad i en annan drogfri, lojal man, det är väl lätt hänt om man har en otrogen missbrukare till man som hon "skyddat alldeles för länge" (som hon skrev).
Visst kan det vara så att hon blivit förälskad i en annan man som du skriver. Vad tror du?
Citera
2025-06-07, 00:27
Medlem
Citat:
'Måns byxor åker av hela tiden" och det trodde du var svårt att medicinera bort. Du syftade på tvångsmässig blottare kanske, jag trodde du med ditt svar menade att Måns enligt en del är "attraktiv" och att det är svårt att medicinera bort de konsekvenser som följer med otrohet. Nu lägger jag ner denna diskussion.

Upplever ditt svar som väldigt luddigt snurrigt och förvirrat.. Nej jag syftade inte på någon blottare! Ja Måns är attraktiv i både yngre och äldres ögon även om det stör dig. Ok ev hörs vi i framtida diskussioner.
Citera
2025-06-07, 05:22
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Visst kan det vara så att hon blivit förälskad i en annan man som du skriver. Vad tror du?

Det är ju inte omöjligt alls om hon blivit förälskad i någon annan nu efter en lång period med Måns som präglats av, som hon själv säger, missbruk, otrohet, psykiskt och fysiskt våld.
Citera
2025-06-07, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Det är inte konstigt att man måste upprepa sig hela tiden när sådana rykten återkommer gång på gång.

Nej, Måns har inte sagt i Värvet att han är sexmissbrukare. Det är bara tidningens rubrik. Det är bäst att ni lyssnar själv, det finns tillgängligt:
https://podcasts.nu/avsnitt/varvet-p...mans-zelmerlow

Han har gått i terapi, inte sexterapi. Det handlade bland annat om hans bekräftelsebehov, men också om många allmänna saker, det säger han till exempel här:

https://www.allas.se/melodifestivale...ot-alls/117595

Det med sexterapin och att han har legat med terapeuten är ett skämt, även här återigen för att upprepa artikeln som förklarar det, och en video där han själv säger det.

https://www.hant.se/melodifestivalen...rapeut/4986674

https://www.youtube.com/watch?v=RgOHK8Lwe8U&t=308s
Du försöker dribbla bort korten. Att gå i sexterapi kan givetvis handla om att man bearbetar sitt bekräftelsebehov. MånsPetter har själv pratat om sin gränslöshet i relationer och sin beroendepersonlighet.

Bekräftelsebehov och sökande av kickar är faktorer som driver en sexmissbrukare. I MånsPetters fall kan det faktiskt vara så att kokainmissbruket är det sekundära missbruket som han använder för att kunna prestera bättre i sitt primära sexmissbruk.

Att han är notoriskt otrogen på många olika plan i sitt liv är inget som media har hittat på eller något missförstånd skapat av en rubriksättare. Det viktiga för honom är att försöka lära sig att hantera de brister i uppväxten som har skapat ett extremt behov av bekräftelse och flykt från fasta relationer. Det finns förmodligen ett litet barn där inne som saknat en hel del uppskattning och känslomässig förutsägbarhet under de viktiga åren när personligheten skapas.

https://separation.se/otrohet-och-et...raftelsebegar/
Citera
2025-06-07, 07:18
Medlem
Citat:

Drogfri, lojal man säger du, om det är dansaren, var inte han upptagen? Att börja en cirkus av förälskelser när man inte ens separerat ännu och har små barn i olika länder hur påverkar det barnen? Var är barnen hon nu har på heltid när hon skall arbeta i Sverige? Gör hon då inte som ni anklagat honom för, blir frånvarande förälder som reser i karriären.

Om nu Måns skall frånkopplas helt som ni önskar dvs.
Citera
2025-06-07, 07:53
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Drogfri, lojal man säger du, om det är dansaren, var inte han upptagen? Att börja en cirkus av förälskelser när man inte ens separerat ännu och har små barn i olika länder hur påverkar det barnen? Var är barnen hon nu har på heltid när hon skall arbeta i Sverige? Gör hon då inte som ni anklagat honom för, blir frånvarande förälder som reser i karriären.

Om nu Måns skall frånkopplas helt som ni önskar dvs.

Jag har absolut ingen aning huruvida Ciara har ny förälskelse. Oavsett - som Ciara skrev, hade inte Måns missbrukat och varit notoriskt otrogen hade inget av det här hänt. För övrigt önskar jag ingenting. Barnen förtjänar dock under sin uppväxt en helt drogfri pappa.
Citera
2025-06-07, 07:56
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Stämmer ryktet att Måns lockat unga tjejer med kokain? Och därefter har attraktionen accelererat igång..
Vad är det de säger...ingen rök utan eld
Citera
2025-06-07, 07:58
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Han är verkligen det, därför vet vi alla i Sverige vem han är.

Måste det vara så? kan ju faktiskt bero på att hon tillbringade tid med sin dansare att hon blev jätteförälskad? Att det är honom hon tänker på när hon på instagram inför premiären pratar med sin son och säger " tänk om de hatar mig?". Tänk om det är dansaren hon skall besöka när hon är i Sverige? Tänk om familjen redan varit splittrad, att Måns kände det så starkt. Tänk om den känslan "knuffade honom" till att " behöva bedöva" sin sorg? Säger inte att det är rätt metod eller att just att ta drogen i sig beror på henne, andra dricker vin för att bedöva. Jag menar att det är mer komplext än att bara sätta igång och hata honom och skylla allt på honom.
Hon begärde skilsmässa första gången 2024, då dansade hon inte....precis i samma veva som M dementerade ryktena om sexköp i pressen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in