2025-05-23, 10:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Och glöm inte ödmjuka Lars Lerin som Nordens främsta akvarellskonstnär. Vad de främst behöver är hjälp och stöd ur missbruket, inte hat.
Har även han haft missbruksproblem? Men det var väl alkoholism tror jag och det är ju lika förödande som kokain.
Det är ofta osäkra, känsliga människor som oftast faller in i något beroende. Självmedicinering kallas det. Håller helt med dig på det fetade. Stöd och framförallt uppmuntran med att kämpa på.
Citera
2025-05-23, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Det finns ingen som tagit blodprover dagligen på varken Måns, Anders Öfvergård, Thorsten Flinck, Ola Rapace osv som kan ge dig ett exakt svar på hur många gram per dag, hur många glas per dag, osv.
Och skulle nån ha sån extrem insyn är det en person med sekretess som ändå inte kan skriva det i tråden.
Men du svarade ju trots allt på det personen förmodligen undrade. Du vet helt enkelt inte för ingen kan ha sådan extrem insyn. Mao har du själv hittat på i vilken grad han brukar kokain.
Citera
2025-05-23, 11:00
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Har även han haft missbruksproblem? Men det var väl alkoholism tror jag och det är ju lika förödande som kokain.
Det är ofta osäkra, känsliga människor som oftast faller in i något beroende. Självmedicinering kallas det. Håller helt med dig på det fetade. Stöd och framförallt uppmuntran med att kämpa på.
Alkohol och bensodiazepiner.
Citera
2025-05-23, 11:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sommarsol67
Jag håller verkligen med dig! Det är en förtalskampanj och C ser väldigt nöjd ut. Bättre att hjälpa och stötta, de har trots allt en del år ihop, två barn samt känt kärlek för varandra.
Japp. C och Läckberg har sett väldigt nöjda ut, har även jag noterat.
Citera
2025-05-23, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Men du svarade ju trots allt på det personen förmodligen undrade. Du vet helt enkelt inte för ingen kan ha sådan extrem insyn. Mao har du själv hittat på i vilken grad han brukar kokain.

Helt riktigt, jag fick det svar jag önskade och misstänkte. Alltså är deras antagande värda noll och intet.
Citera
2025-05-23, 11:11
Medlem
Citat:
Japp. C och Läckberg har sett väldigt nöjda ut, har även jag noterat.

Drevet mot Måns har gått alldeles alldeles för långt.
Att driva på hatkampanjen är oerhört lågt och vidrigt. Att vara mitt uppe i en sådan process som de är så ser Ciara välmående ut, hon har allt stöd hon kak få, både från Läckberg men även hennes mamma som direkt efter överflyttandet av barnen insinuerade saker på IG. Än är inte sista ordet sagt i frågan, det återstår mer och lagom till nästa förhandling kommer nya påhopp på Måns.
Jag hoppas innerligt att han inte läser här på flashback.
Citera
2025-05-23, 11:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Alkohol och bensodiazepiner.
Tack, nu minns jag.
Ja han självmedicinerade mot ångest och själslig smärta.

Det är lättare att peka på en som är ren i fria yrken än på alla dessa som självmedicinerar mot insomnia,
prestationskrav, rampfeber mm.
Mycket har med yrket att göra. Oregelbundna arbetstider, stress, prestationskrav mm.
Jag känner en alkoholist som slutade i branschen och slutade dricka helt av sig själv när hen fick frid i sinnet, från sitt slitiga jobb med delad arbetstid. Tidiga rep och sena föreställningar, turnéer mm runt, runt i ett ekorrhjul. År in och ut. Så droger och alkohol är väl snarare en yrkesskada för många i fria yrken. Självklart måste man arbeta för en sund arbetsmiljö samt hälsovård.
Citera
2025-05-23, 11:20
Avstängd
Citat:
Att driva på hatkampanjen är oerhört lågt och vidrigt. Att vara mitt uppe i en sådan process som de är så ser Ciara välmående ut, hon har allt stöd hon kak få, både från Läckberg men även hennes mamma som direkt efter överflyttandet av barnen insinuerade saker på IG. Än är inte sista ordet sagt i frågan, det återstår mer och lagom till nästa förhandling kommer nya påhopp på Måns.
Tyvärr gör han nog det. Han borde absolut inte ägna sig åt sociala medier alls.
Även C läser här. När skvallret tryter här eller om hon får lite kritik så kommer det en liten teaser på hennes IG så skvallret tar ny fart. Jag kanske inbillar mig men jag har lagt märke till det ett par gånger.
Citera
2025-05-23, 11:26
Medlem
Citat:
Även C läser här. När skvallret tryter här eller om hon får lite kritik så kommer det en liten teaser på hennes IG så skvallret tar ny fart. Jag kanske inbillar mig men jag har lagt märke till det ett par gånger.

Jag ser också ett klart samband. Det gäller att hålla fast sin plats på topp och ha folks stöd. Måns låtar hör man sällan på radion, det är precis som alla bestämt sig för att frysa ut honom totalt. Finns det någon som kan må bra av sådan behandling? Vore mycket bättre att inte hänga på i drevet utan låta myndigheterna sköta allt.
Citera
2025-05-23, 11:27
Medlem
Citat:

Det var därför det var så oerhört aggressivt här mot Måns inför första tingsrättsförhandlingen. Det var som om de fick panik så fort någon vände det mot Ciara.
Citera
2025-05-23, 11:44
Så SVT har känt till M s missbruk och ändå låtit honom tävla. Det har nu också bekräftats att han brukade kokain på själva melodifestivalskvällen. Vi vet också att han träffade sina barn den kvällen.

Den 26 februari har C en vernissage i Helsingborg

Den 27 februari upptäcker C kokain på nattduksbordet på hotellet vilket han också erkänt i rätten att han brukat vid detta tillfälle. Samma dag kontaktar han den där sponsorn och han ska nu bli ren

2 a mars skickar han ett sms till C och tipsar henne om en stödgrupp för anhöriga till kokainmissbrukare

Den 8 e mars är det Melodifestivalsfinalen och AB har nu bekräftat att dom har flera källor som säger att han knarkade då. Trots löftet om att sluta och kontakten med sponsorn.

26 mars testar han positivt (låga halter)

28 mars testar han positivt (lägre halter)

Dom som tror att M inte missbrukar kokain får gärna komma med en förklaring till hur han kan ha testat positivt lite mer än två veckor efter Melodifestivalsfinalen ägt rum
Citera
2025-05-23, 11:47
Citat:

Vad menar du med drev? Hur stort är det här drevet i omfattning skulle du säga? För vi är typ fem personer i den här tråden som diskuterar M s leverne på sistone och ni är en handfull som vrålar om att det är ett pågående drev.

På FaceBook ser kommentarsfälten helt annorlunda ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in