2025-04-09, 20:30
Citat:
Ursprungligen postat av Kvitter-Splitter

Här i tråden är ni är fyra användare som direkt, och ofta samtidigt, hugger på en och samma person som gjort ett inlägg. Det ser ser inte så objektivt eller särskilt eftertänksamt ut.

Vilket underligt sammanträffande.

Vill bara flika in att du inte kan lita varken på att sanningen kommer komma fram eller att rättvisa brukar skipas när det gäller varken våld i nära relation eller våldtäkt. Inte för att jag säger att nåt sånt hänt, utan generellt.
Citera
2025-04-09, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbephoenix
Men lägg ner. Det handlar såklart inte om att han är spännande utan att han anklagades för i princip kvinnofridskränkning, EFTER att ha betett sig som ett asshole mot KAJ vilka däremot är spännande och intressanta, EFTER att det gått rykten om att han köpt sex.

Fråga till dig: vad var det som var så spännande med Paolo Roberto när det stod sida efter sida om honom här? Alla mördare som diskuteras sida upp och ner? Är det dem som personer som är spännande eller försöks det redas ut vad som hänt?

Vad är det som är så spännande med Dermot Clemenger? Visst är han så omskriven just nu för att han är så storslagen, spännande, fantastisk?

Inte ens Lazymotherfucker tycker att han är spännande på riktigt. Självklart är han som person tråkig, annars hade han kunnat leva på sin musik.
Jag fördjupade mig inte i Paolo Robertos affärer heller.
Förstå mig rätt, jag kan visst vara intresserad av kändisskvaller, absolut. Men då krävs ett intresse från början. Jag såg faktiskt den där dokumentären om Amber och Depp trots jag aldrig varit ett fan. Men det genomsyrade liksom alla nyheter världen runt.

Jag kan bara inte skapa nyfikenhet och intresse för någon jag bara känner vid namn pga rubriker.
Men jag har full förståelse för att man kan grotta ner sig, så har jag själv gjort även om jag just nu inte kommer på ett bra exempel.
Citera
2025-04-09, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Hur är det med geografikunskaperna?

Staffanstorp ligger alltså inte i någon avfolkningsbygd i typ norra Värmland utan i en av Nordeuropas mest expansiva regioner på bekvämt pendelavstånd från bl.a. Lund, Helsingborg och Malmö. Med bostadsbrist.

Jag var där själv på barndop för några månader hos en släkting. Det är en välmående villaförort med moderat styre.

Däremot håller jag med om 2).

Vi utomstående kan ju i ärlighetens namn knappt veta någonting alls om deras relation, än mindre om vad som faktiskt har hänt bakom stängda dörrar.
Jag har bara haft för mig att Staffanstorp är en mindre ort utanför Malmö.
Men det är en tätort vet jag nu. Så jag misstog mig slarvigt med vad jag trodde att jag visste.. Tack för upplysning.
Genom släkt vet jag att det inte är svårt med bostäder på skånska orter, inte ens i Ystad verkar det svårt.

Självklart kan man inte veta någonting alls om ett pars liv och skilsmässa.
Och det borde inte angå någon utomstående heller.

Men eftersom den ena parten med jämna mellanrum häller bensin på förtalsbrasan offentligt.
Så tar folk parti för den personen och förtalar motparten. Och det känns inte riktigt juste.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-09 kl. 21:17.
Citera
2025-04-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvitter-Splitter
”Söker boende akut till skötsam mamma och två barn i Staffanstorp från och med lördag.
Hyresperiod - några månader framöver. DM:a mig. ❤️
/Camilla Läckberg”
”Mamman har nu inte tillgång till bil så måste vara nära skolan i Staffanstorp ❤️”
Jag blir inte klok på det här.
Att "mamman" inte har tillgång till bil tror jag helt enkelt inte på. Får hon inte ta del av "familjens" eller låna, så kunde hon ha hyrt en. Tror snarare det helt enkelt är så att hon inte kan köra på höger sida.
Sedan tycker jag stycke ett väcker så många frågor. Det är akut tydligen. Vad händer på just lördag? De verkar ha växelbott på sistone, så vad är skillnaden nu? Och detta med mamma och två barn. Vet inte riktigt vad det är som skaver men det kanske klarnar? Nästan som att han inte ska vara där/i närheten alls?
Citera
2025-04-09, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Att "mamman" inte har tillgång till bil tror jag helt enkelt inte på. Får hon inte ta del av "familjens" eller låna, så kunde hon ha hyrt en. Tror snarare det helt enkelt är så att hon inte kan köra på höger sida.
Sedan tycker jag stycke ett väcker så många frågor. Det är akut tydligen. Vad händer på just lördag? De verkar ha växelbott på sistone, så vad är skillnaden nu? Och detta med mamma och två barn. Vet inte riktigt vad det är som skaver men det kanske klarnar? Nästan som att han inte ska vara där/i närheten alls?

Du tror alltså att hon varit tillsammans med en svensk i 9 år, varit i Sverige varje sommar, utan att alltså ha kört bil på höger sida i Sverige någon gång?
Vart tycker du rimligheten är i det?
Citera
2025-04-09, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Det låter högst troligt. Att det är problem med högerkörning i Staffanstorp.
Med rondeller och flera filer..
Så det låter som en mer rimlig orsak.
CJZ måste kanske köra upp också för att få svenskt tilläggs körkort?
Kanske knepigt med tanke på att hon inte talar Svenska.
Citera
2025-04-09, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatstickling
Du tror alltså att hon varit tillsammans med en svensk i 9 år, varit i Sverige varje sommar, utan att alltså ha kört bil på höger sida i Sverige någon gång?
CJZ Har varit ihop med en svensk i 9 år och har två barn som talar svenska. Men hon har inte lärt sig svenska.
Så det är nog troligt att hon inte heller lärt sig högerkörning.
Citera
2025-04-09, 22:29
Medlem
Rikskrim08s avatar
Grundfrågan är om Ciaras inlägg på Insta om psykisk och fysisk misshandel, drogmissbruk och ändlös otrohet (sexmissbruk) som hon säger hon måste skydda sin familj ifrån är sann.

Kommer det ut att det är sant tror jag Måns en "körd' eftersom han dementerade den fysiska misshandeln. Resten lät han vara osagt. Vi får se hur rätten bedömer vårdnaden. Sedan får var och en dra sin slutsatser och ta ställning utifrån vad som trots allt säkert framkommer efterhand.
Citera
2025-04-09, 22:32
Medlem
Citat:
Jag skulle säga att rimlighersmätaren slår i taket här faktiskt. Sedan kan du läsa vad du själv just skrev en extra gång. För jag sa aldrig att hon ALDRIG gjort det. Skillnad dock mot att göra det själv med ansvar för två andra.
Tycker dock stycke ett är mycket mer döljt i mörker och intressantare.
Citera
2025-04-09, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
CJZ Har varit ihop med en svensk i 9 år och har två barn som talar svenska. Men hon har inte lärt sig svenska.

Ciara pratar engelska Måns och barnen, Måns pratar svenska med barnen - för att barnen ska bli tvåspråkiga.
Engelska är fortfarande barnens huvudspråk.

Vad har detta med bilkörning att göra?
Tror du Måns är chaufför hela sommarsemestrarna i Sverige i alla år
Citera
2025-04-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ungefär så. Verkar faktiskt inte som om hon har haft intresset, varken för det ena eller det andra.
Citera
2025-04-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ciara pratar engelska Måns och barnen, Måns pratar svenska med barnen - för att barnen ska bli tvåspråkiga.
Engelska är fortfarande barnens huvudspråk.

Vad har detta med bilkörning att göra?
Tror du Måns är chaufför hela sommarsemestrarna i Sverige i alla år
På mellokaraoken med Nanne Grönwall stack han ut genom att vara den enda som körde själv. Han är snart färdig pilot. Självklart har han rattat allt från båten till bilen somrarna igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in