2025-04-08, 21:36
Medlem
FairyGirls avatar
Detta blir bara mer och mer likt Depp/Hearst-fallet. Depps ex (Ryder, Paradis och Moss) hade bra gott att säga om honom, och nu vittnar Ciaras ex till hennes fördel.

Måns ex däremot lär inte komma till hans undsättning (speciellt inte Marie). Han gör definitivt bäst i att inte kalla in nån av dem.

Vidare undrar jag hur många han varit otrogen med. Att det är många tvivlar jag inte på, men hur många?

Har man ett stort bekräftelsebehov som man behöver mätta, rör det sig garanterat inte om några enstaka snedsteg om året. Skulle inte förvåna mig om det är Tiger Woods-nivå.

Stackars Ciara, hon är både Depp och Elin!

Flera av Woods älskarinnor var för övrigt prostituerade, och det finns en anledning till det. Kändisar som är sexmissbrukare lägger inte tid och energi på att hitta ragg på krogen.

Varför göra det liksom, när man kan bläddra bland cam girls (och transor) på nätet och boka möte med första bästa man finner attraktiv. Eller så kan man välja och vraka bland alla inviter man får i social media.
Senast redigerad av FairyGirl 2025-04-08 kl. 21:44.
Citera
2025-04-08, 21:36
Medlem
Jag förstår att det är svårt för många att ta in det Ciara berättar. Måns är folkkär, och hans offentliga persona är otroligt välbyggd – varm, charmig och till synes genuin. Men tyvärr stämmer det inte överens med den person jag mött bakom kulisserna.

Jag har jobbat med honom vid flera tillfällen, och bilden jag fick var långt ifrån den som syns utåt. Charmen fanns där – men enbart när kameran var på. Så fort inspelningen var över försvann allt. Han satt tyst, stirrade ner i sin telefon och visade inget som helst intresse för människorna runt honom. Den enda gången han verkade engagerad var när han sökte uppmärksamhet från unga kvinnor på krogen, medan hans fru satt hemma gravid.

Med det i åtanke har jag inga svårigheter att tro på det Ciara säger om otrohet. Det ligger helt i linje med det jag själv har upplevt.

Och när en kvinna berättar att hon blivit utsatt för fysisk eller psykisk misshandel av en man, borde utgångspunkten alltid vara att tro på henne. Risken att hon skulle ljuga är minimal i jämförelse med sannolikheten att hon faktiskt talar sanning. Det krävs mod att träda fram, inte minst när den anklagade är en person med makt och starkt stöd från allmänheten.
Jag hoppas att Ciara har dokumenterat det hon varit med om, som kan stödja hennes berättelse.
Citera
2025-04-08, 21:52
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
När det gäller att framstå som någon med insyn är det lätt hänt att överdriva lite. Ett år här eller där - no one will notice. När Läckberg gifte sig 2017 sjöng Måns. Med sig hade han sitt band och Ciara. För de flesta kan det förstås vara svårt att lägga märke till alla + en på sin bröllopsdag, speciellt med så många gäster. Men inte för Camilla, såklart!
Iaf Måns & Ciara återgäldade aldrig inbjudan, varken på sitt riktiga, eller låtsasbröllop. Inte heller på sina babyshowers, familjeresor, vinlanseringar eller andra högtider. Enda gången Camilla bjöds var när det var dags att skänka pengar till stiftelsen. Måste varit riktigt jobbigt.

Patetiskt att du som stalkande fan skulle ha tillgång till gästlistan på Ciaras baby shower. Det är liksom bara Måns själv som skulle kunna veta och minnas alla detaljer du påstår dig känna till. Och det kan också spela in att Måns skrev i sin låt tidigt att Ciara inte skulle lyssna på sina vänner som varnade henne för att stanna i relationen.
En kontrollerande person kräver lätt att vänner som ”lägger sig i” ska hållas på avstånd.
Citera
2025-04-08, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloker1991
Charmen fanns där – men enbart när kameran var på. Så fort inspelningen var över försvann allt. Han satt tyst, stirrade ner i sin telefon och visade inget som helst intresse för människorna runt honom.
Han har flertalet gånger berättat att han är väldigt blyg och helst tar sin tillflykt till mobilen vid många tillfällen. Du har inte missuppfattat det som dryghet möjligtvis - det gör nämligen de flesta?
På krogen var han annorlunda säger du. Blir nyfiken på vad för jobb du hade som innefattade både jobb och krog?
Och sist - Om du tycker du uppfattat att han var väl glad i uppvaktning ute, ska man verkligen tro det Ciara säger på grundval av det? Talar du då bara om flörtar eller om våldsamheten också?
Citera
2025-04-08, 21:56
Citat:
Ursprungligen postat av Kloker1991
Jag förstår att det är svårt för många att ta in det Ciara berättar. Måns är folkkär, och hans offentliga persona är otroligt välbyggd – varm, charmig och till synes genuin. Men tyvärr stämmer det inte överens med den person jag mött bakom kulisserna.

Jag har jobbat med honom vid flera tillfällen, och bilden jag fick var långt ifrån den som syns utåt. Charmen fanns där – men enbart när kameran var på. Så fort inspelningen var över försvann allt. Han satt tyst, stirrade ner i sin telefon och visade inget som helst intresse för människorna runt honom. Den enda gången han verkade engagerad var när han sökte uppmärksamhet från unga kvinnor på krogen, medan hans fru satt hemma gravid.

Med det i åtanke har jag inga svårigheter att tro på det Ciara säger om otrohet. Det ligger helt i linje med det jag själv har upplevt.

Och när en kvinna berättar att hon blivit utsatt för fysisk eller psykisk misshandel av en man, borde utgångspunkten alltid vara att tro på henne. Risken att hon skulle ljuga är minimal i jämförelse med sannolikheten att hon faktiskt talar sanning. Det krävs mod att träda fram, inte minst när den anklagade är en person med makt och starkt stöd från allmänheten.
Jag hoppas att Ciara har dokumenterat det hon varit med om, som kan stödja hennes berättelse.

Har inte det minsta svårt att tro det, finns mycket som stått i rubriker jag hajjat till på under åren, utan att ens vara det minsta insatt eller ha ”följt” honom.
Citera
2025-04-08, 21:58
Citat:
Ursprungligen postat av Kvitter-Splitter
Tack! Det länkades till en Expressen artikel, där han beskriver sitt album Time som det mest personliga dittills. Låten Faker har ju också en ganska intressant text…

https://www.expressen.se/noje/mans-z...dXV0vIe5lbUbYk

”I thought I still was more than ordinary”
Ser ju lite Borderline ut ändå som FairyGirl varit inne på hela tiden.
I can’t breath without you.
Första versen låter också väldigt aggressiv och nedvärderande.
Citera
2025-04-08, 21:59
Medlem
Om vi leker med tanken på att han fysiskt misshandlade henne. Hur grovt tror ni det var?

Oftast tänker man rejäla slag osv när man hör misshandel. Det är inte säkert heller att han själv ser vissa saker som misshandel.

Jag funderar på om det kan bestå av hårda grepp. Hårda tag om handleden, vrida om hennes handled, hårda knuffar, struptag. Han kan ju gjort det för att lugna ned henne. För det kan faktiskt vara så att hon gjort likadant tillbaka eller börjat. Han har ju faktiskt inte sagt något om henne, vad jag vet. Jag tycker det är ändå strongt gjort av honom att hålla käft, för det är så himla lätt att attackera tillbaka oavsett vad som är sant. När han varit otrogen så kan hon flugit på honom med slag och sparkar. Finns rätt många kvinnor som slår män och sen inte ser sig själva som misshandlare. Bara för någon är otrogen så betyder det inte att man har rätt att slå den personen.
Citera
2025-04-08, 22:13
Medlem
Sagotradapplets avatar
Wow, om man har inte varit här på en dag och nu anklagelserna är ännu mer överdrivna och ospecifika! Det är galet, jag tror att jag måste skaffa popcorn för att kunna följa denna filmvärdiga prestation här! Filmtitel: Hur kan vi bäst och snabbast dra ner MZ i allmänhetens ögon?

Nu sover MZ inte bara länge på morgonen utan redan halva dagen! Imorgon kommer han säkert sova till sent på kvällen i uttalandena. Och övermorgon ligger han bara i sängen och gör ingenting alls. Och MZ var i Sverige 90% av tiden? Varifrån kommer den informationen? Kan man läsa om det någonstans?

Och hur kommer det sig att det finns så många bilder på honom med hans familj i hans Instagram-flöde, om han knappt var med dem, varken i England eller på semester? 90% av ett år motsvarar lite mer än en månad. Det blir nog svårt med så lite tid... Så det kan bara vara en sak: fotomontage, eller var han kanske hemma med dem under en längre tid?

Intressant nog kommer från samma person, som här slänger omkring vaga anklagelser, plötsligt ger mer specifik information på andra ställen (konstigt att det tydligen bara finns precisa uppgifter när det passar syftet). Från en person som för bara några dagar sedan inte brydde sig ett skit om MZ, men som plötsligt verkar känna sig kallad att reda ut vad hen ser som ett mycket tydligt fall och kämpar för det med ett anmärkningsvärt engagemang.

Jag behöver mer popcorn...
Citera
2025-04-08, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbephoenix
Tvärtom. Det går inte att göra anonymt, speciellt inte om man vill ha svar snabbt. Camilla hr enormt mycket följare varav alla har varsitt nätverk.
Fan vad vissa av nån anledning vill tysta Ciara och att ingen får veta något.
De behöver akut bostad.

Tycker inte att hon ska bli tystad - har ingen insikt alls mer än min egen uppfattning och det är att Måns är ett riktigt stolpskott i den mest patetiska sunkligan.

Det är väl det semi-anonyma som jag reagerar på - varför inte skriva ”min kompis Ciara letar boende i Staffanstorp?”
Citera
2025-04-08, 22:21
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Tycker inte att hon ska bli tystad - har ingen insikt alls mer än min egen uppfattning och det är att Måns är ett riktigt stolpskott i den mest patetiska sunkligan.

Det är väl det semi-anonyma som jag reagerar på - varför inte skriva ”min kompis Ciara letar boende i Staffanstorp?”

Om detta är sant har jag svårt att se att Måns lilla artistkarriär kan fortsätta. Är detta början på slutet?
Citera
2025-04-08, 22:22
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Om vi leker med tanken på att han fysiskt misshandlade henne. Hur grovt tror ni det var?

Oftast tänker man rejäla slag osv när man hör misshandel. Det är inte säkert heller att han själv ser vissa saker som misshandel.

Jag funderar på om det kan bestå av hårda grepp. Hårda tag om handleden, vrida om hennes handled, hårda knuffar, struptag. Han kan ju gjort det för att lugna ned henne. För det kan faktiskt vara så att hon gjort likadant tillbaka eller börjat. Han har ju faktiskt inte sagt något om henne, vad jag vet. Jag tycker det är ändå strongt gjort av honom att hålla käft, för det är så himla lätt att attackera tillbaka oavsett vad som är sant. När han varit otrogen så kan hon flugit på honom med slag och sparkar. Finns rätt många kvinnor som slår män och sen inte ser sig själva som misshandlare. Bara för någon är otrogen så betyder det inte att man har rätt att slå den personen.

Tillräckligt för att få läkarintyg. Som synes i senaste dokumentationen i rätten.
Min kompis har förstörda handleder sen hennes ex vred om dem i tid och otid.
Och struptag är ingen ”lätt” misshandel, all fysisk misshandel är minst lika psykisk då den skärrar. Det är inte nån random galning som attackerar dig på ICA, det är din egen äkta hälft du har barn med inne i ditt eget hem. Som dessutom är starkare.
Citera
2025-04-08, 22:23
Medlem
DjPuttes avatar
Har sagt det och kan ta det ånyo!
Hela rättegången kommer ligga under sekretess och stängda dörrar iom det är barn inblandat som nu Ciara & Läckberg envisas dra i hop, Sedan kommer samtliga parter åläggas med totalt yppande förbud dem får inte prata om rättegång tills dom faller ca 1-2mån efter rättegång!
Så det kommer inte läcka ett skit från vad som säges och väl när domslut kommer blir den sönder maskad dessutom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in