Citat:
Ursprungligen postat av
ProGBG
Om vi leker med tanken på att han fysiskt misshandlade henne. Hur grovt tror ni det var?
Oftast tänker man rejäla slag osv när man hör misshandel. Det är inte säkert heller att han själv ser vissa saker som misshandel.
Jag funderar på om det kan bestå av hårda grepp. Hårda tag om handleden, vrida om hennes handled, hårda knuffar, struptag. Han kan ju gjort det för att lugna ned henne. För det kan faktiskt vara så att hon gjort likadant tillbaka eller börjat. Han har ju faktiskt inte sagt något om henne, vad jag vet. Jag tycker det är ändå strongt gjort av honom att hålla käft, för det är så himla lätt att attackera tillbaka oavsett vad som är sant. När han varit otrogen så kan hon flugit på honom med slag och sparkar. Finns rätt många kvinnor som slår män och sen inte ser sig själva som misshandlare. Bara för någon är otrogen så betyder det inte att man har rätt att slå den personen.
Tillräckligt för att få läkarintyg. Som synes i senaste dokumentationen i rätten.
Min kompis har förstörda handleder sen hennes ex vred om dem i tid och otid.
Och struptag är ingen ”lätt” misshandel, all fysisk misshandel är minst lika psykisk då den skärrar. Det är inte nån random galning som attackerar dig på ICA, det är din egen äkta hälft du har barn med inne i ditt eget hem. Som dessutom är starkare.