2026-09-24, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Hennes övriga personlighet osm beskrivs, helt utan kontakter i hemlandet, att hon håller på och intrigerar mellan ett gift par på ett helst besatt sätt, det är ingen psykiskt frisk människa som beskrivs utan jag tycker nannyn framstår som potentiellt farlig.

Inte nog med att han hånar att hon vill fira dagar som födelsedag eller bröllopsdag och blir arg om han bokar grabbresa med kompisarna då, han ger dessutom bort presenter han fått som typ merch eller i reklamsamarbeten och gnäller över att hon inte ser samma värde i en bröllopsresa som han gör som reklam för nåt resebolag
Herregud vilken gris.
På vilket sätt intrigerar nannyn mellan M och C? Tar de upp exempel eller har högläsning om det också?
På vilket sätt säger de att hon är besatt och verkar psykiskt sjuk?

Tar de upp det faktum att han försökte gottgöra henne med en resa till Maldiverna - som han betalade själv, utan sponsring?
Som hon i sista stund struntade i, så både flyg och 10 dagars hotell vaskades?
Och att han då bokade en resa till Grekland åt sig själv men att hon absolut plötsligt skulle följa med dit istället?

Berätta gärna. För det är väl inte så att ditt hat gör att du fantiserar, hittar på och lägger till egna värderingar?
Citera
2026-09-24, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Nu 3,8, baserat på 38 betyg. Snittet sjunker när det kommer in betyg från fler som faktiskt har läst boken och inte bara sätter glädjebetyg timmarna efter att boken blev tillgänglig.

Just nu 3,9, baserat på 107 betyg. Det känns som om nivån har stabiliserat sig ungefär där, så jag slutar uppdatera och uppmanar intresserade att själva följa utvecklingen här (kan göras utan abonnemang): https://www.storytel.com/se/books/n%C3%A4r-allt-faller-15119210

Ett par representativa recensioner:
Allt är hela tiden någon annans fel. Kan sammanfattas med me, myself and I.I övrigt är språket torftigt med syftningsfel och hoppande hit och dit i tiden. Förvirrande.
och
Sträcklyssnade på Måns Petters historie Jag har följd medias drev via fb och tycker han blivit ovanligt hårt behandlad. Ciara är en manipulativ hatisk kvinna, vad har hon haft för nytta av att svartmåla Måns och förstöra hans karriär så till den grad ? Barnen kom i klämm och det är oförlåtligt enl mig. Barn behöver båda sina föräldra. Hoppas det kommer lösa sig för dig Måns 🥰
Det vill säga, de som är kritiska diskuterar boken, de som är positiva diskuterar författaren och dennes (ex)fru.
Citera
2026-09-24, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
På vilket sätt intrigerar nannyn mellan M och C? Tar de upp exempel eller har högläsning om det också?
På vilket sätt säger de att hon är besatt och verkar psykiskt sjuk?

Tar de upp det faktum att han försökte gottgöra henne med en resa till Maldiverna - som han betalade själv, utan sponsring?
Som hon i sista stund struntade i, så både flyg och 10 dagars hotell vaskades?
Och att han då bokade en resa till Grekland åt sig själv men att hon absolut plötsligt skulle följa med dit istället?

Berätta gärna. För det är väl inte så att ditt hat gör att du fantiserar, hittar på och lägger till egna värderingar?
Om jag var läkare skulle jag nog ifrågasätta MånsPetters psykiska hälsa och föreslå en utredning. Bara hur han kände att nanny Lauren var en del av hans kropp är en grogrund.
Citera
2026-09-24, 15:58
Medlem
Citat:
Just nu 3,9, baserat på 107 betyg. Det känns som om nivån har stabiliserat sig ungefär där, så jag slutar uppdatera och uppmanar intresserade att själva följa utvecklingen här (kan göras utan abonnemang): https://www.storytel.com/se/books/n%C3%A4r-allt-faller-15119210

Ett par representativa recensioner:
Jag blir lite full i skratt när du kallar det för "ett par representativa recensioner".
Ibland tror jag att vissa av er härinne på riktigt tror att man inte kan läsa och faktakolla själv.

Förstår att du helst tar info från Storytel (eftersom de har lägst betyg) men det finns andra också.
På Nextory är betyget 4,3.
På Bookbeat är betyget för boken 4,2 och uppläsningen 4,5. Den ligger också på topplistans andraplats, efter Kepler.
Citera
2026-09-24, 15:58
Medlem
Citat:
...
Det vill säga, de som är kritiska diskuterar boken, de som är positiva diskuterar författaren och dennes (ex)fru.
Åh ja, och hur anhängarna där uteslutande diskuterar MZ och hans ex och INTE boken eller själva berättelsen... Låt oss ta en titt på några fler exempel:
Skrämmande, tankeväckande och mycket bra.
Öppen, ärlig och … tankeväckande. Läs den! Det finns fler män som hamnat i samma situation som Måns.
Tack för att du delar din historia, Måns. Boken berättar Måns historia och hans upplevelser på ett beskrivande sätt. En kärlekssaga mellan två personer som gled isär, med alla tankar, självrannsakan och kampen för sina barn. Folk är snabba att döma, glöm inte att det finns två sidor.
En historia som verkligen berör, berättad av en förtvivlad förälder. Detta är givetvis ett slags partsinlaga i en sårig vårdnadstvist, men berättelsen känns ändå som ett ärligt försök att förklara vad som hände och hur det kunde hända. Boken är professionellt skriven och visar ännu en sida av den begåvning som den här killen besitter.
Mycket välskrivet. Tycker att mediedrivet blev ensidigt i pressen och bland kändisar.
Även Lauren nämns i recensionerna:
Det första jag reagerar på i detta är att Lauren, barnflickan, tog Måns parti i detta, vilket säger väldigt mycket om hur sanningen ligger. Jag vet inte vad som har hänt med mänskligheten när så många dömer så hårt, precis som om de själva levde felfria liv. Måns, jag hoppas att ditt liv snart tar en positiv vändning!
Mycket intressant också:
Det finns alltid två sidor av alla historier. I det här fallet har en sida fått härska oemotsagd under alldeles för lång tid. En sidas version har snabbt tagits för absolut sanning och den andra som absolut lögn. Måns har av medier och tongivande åsiktsbildare (läs andra kändisar) på sociala medier hängts ut på ett sätt som om han begått mycket våldsamma och grova brott. Straffet för hans synder enligt pöbelns straffskala har varit maximalt: 100-procentig avrättning av karriär och socialt liv. Hela den här skitföreställningen kring Måns har varit ett extremt moraliskt och etiskt bottennapp för ett civiliserat, modernt samhälle. En synnerligen hätsk skvallerbaserad hetjakt som säger betydligt mer om den mentala och moraliska statusen hos pådrivarna och de självutnämnda domarna än om Måns.
Jag tror att det finns några som har läst och förstått boken. Men dessa åsikter passar naturligtvis inte in här, åtminstone inte enligt vissa användares agenda... 😏

P.S. Förresten är boken en självbiografi. När man talar om innehållet kommer man alltså inte förbi MZ...
Citera
2026-09-24, 17:10
Medlem
Citat:
Lyssnade på podden och Lauren framstår som en jätteotäck och farlig människa. Först viskade hon i Ciaras öra att inte lita på Måns och var hennes "vän". Sen när de fått Ciara till Sverige bytte hon lag direkt och Måns var ju definitivt emotionellt otrogen med henne.
"Min bästa vän", "våra barn", "vi var samma kropp och hade samma känslor".
Och så gick Lauren och snackade massa skit om Ciara med Måns i ett helt år som hans förlängda arm.
Måns ska ha skrivit att de aldrig skilt sig om det inte vore för Lauren.
Beskrivningen är jätteotäck. Poddarna bara garvar åt allting medans jag hör att Ciara behöver skaffa besöksförbud mot den här kaninkokerskan. Och helst en stor vakthund...
Vilket jävla psycho.
Och Måns har så uppenbart använt nannyn som emotionellt våld mot Ciara.
Finns väl inget mer nedvärderande och sårande än att ens man sätter nannyn före frun och beter sig och snackar som om det är de två som är gifta och att nannyn är barnens mamma.
Han är helt utstuderat elak.
Förlåten?! Hans korkade fans utan smak har givetvis ingen ribba för hur lågt som är för lågt men resten av Sverige har ingen skyldighet till det.
Jag såg förresten på Facebook att både engelsmän och fransmän kommenterar boken så det kan Ciara definitivt hänvisa till i sin stämning.
Var skulle han ha skrivit det någonstans???
Nu finns ljudboken. Lyssna på den istället. Det är lika lite ansträngning som att lyssna på en helt oseriös podd. Så går det att diskutera med dig sedan. Du vet, det är svårt att bemöta en podds fantasier, fula spekulationer och hittepåskvaller rakt ut i det blå. Vad anger de för källor i podden?
Citera
2026-09-24, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nu finns ljudboken. Lyssna på den istället. Det är lika lite ansträngning som att lyssna på en helt oseriös podd. Så går det att diskutera med dig sedan. Du vet, det är svårt att bemöta en podds fantasier, fula spekulationer och hittepåskvaller rakt ut i det blå. Vad anger de för källor i podden?
Det blir nästan lyteskomik. En podd om MånsPetters bok...undrar vad de anger för källor i podden? 🤔
Citera
2026-09-24, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det blir nästan lyteskomik. En podd om MånsPetters bok...undrar vad de anger för källor i podden? 🤔
De diskuterar om en bok de uppenbarligen inte läst i så fall.
Eller så förvanskar LoveInAColdClimate innehållet i podden helt och hållet.
Hen har ju hitintills visat prov på extraordinär förmåga att förvränga och fabulera ihop falsarier
i långa banor. Så det ligger väl närmast till hand att tro.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-24 kl. 17:42.
Citera
2026-09-24, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon

Podden tar upp det på 48.02 typ kan du börja ifrån. De berättar att han skriver att Lauren tagit för stor plats i deras liv och att de kanske aldrig skilt sig om det inte varit för hennes inblandning.
Från typ 46.00 och framåt läser de högt från boken där han skriver att han och Lauren drack för mycket dagligen tillsammans.
384. Simma med Franciskusbönen
https://poddtoppen.se/podcast/1453101115/stormens-utveckling-gratisfeeden/384-simma-med-franciskusbonen-gratisfeeden
För övrigt är det Liv Strömquist som analyserar boken, en känd feminist, författare, konstnär osv. Tillsammans med journalist, komiker och manusförfattare Ola Söderholm.
Varje gång de läser högt i boken skrattar de ihjäl sig kan jag säga.
Citera
2026-09-24, 18:22
Medlem
Citat:
Podden tar upp det på 48.02 typ kan du börja ifrån. De berättar att han skriver att Lauren tagit för stor plats i deras liv och att de kanske aldrig skilt sig om det inte varit för hennes inblandning.
Från typ 46.00 och framåt läser de högt från boken där han skriver att han och Lauren drack för mycket dagligen tillsammans.
384. Simma med Franciskusbönen
https://poddtoppen.se/podcast/1453101115/stormens-utveckling-gratisfeeden/384-simma-med-franciskusbonen-gratisfeeden
För övrigt är det Liv Strömquist som analyserar boken, en känd feminist, författare, konstnär osv. Tillsammans med journalist, komiker och manusförfattare Ola Söderholm.
Varje gång de läser högt i boken skrattar de ihjäl sig kan jag säga.

Fast det där är en sanning med modifikation. Det MZ resonerar kring är väl snarare att om de själva hade tagit ett större ansvar för barnen och livet tillsammans så kanske saker hade blivit annorlunda. Istället kunde de leva mer separata liv och drev ifrån varandra. Det är något helt annat än att skriva att ”vi hade aldrig skilt oss om det inte vore för Lauren”.

Och vad är det egentligen för människor som sitter och ”skrattar ihjäl sig” åt en annan människas tragedi? Oavsett vad man tycker om MZ tycker jag faktiskt att det säger mer om dem än om honom.
Citera
2026-09-24, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Fast det där är en sanning med modifikation. Det MZ resonerar kring är väl snarare att om de själva hade tagit ett större ansvar för barnen och livet tillsammans så kanske saker hade blivit annorlunda. Istället kunde de leva mer separata liv och drev ifrån varandra. Det är något helt annat än att skriva att ”vi hade aldrig skilt oss om det inte vore för Lauren”.

Och vad är det egentligen för människor som sitter och ”skrattar ihjäl sig” åt en annan människas tragedi? Oavsett vad man tycker om MZ tycker jag faktiskt att det säger mer om dem än om honom.
Med andra ord en podd som lägger ord i munnen på folk och skruvar till det så att de kan skratta ihjäl sig?
Det låter inte som en seriös podd. Snarare en underhållande freakshow. Sånt säljer ju till den lättroade pöbeln.
Citera
2026-09-24, 18:55
Medlem
slemhinders avatar
Jag har nu läst boken och måste tyvärr säga att Måns författarförmåga är under all kritik. Utan att lägga någon värdering i uppgifterna i boken, vem av dem som skulle ha mest rätt eller mest fel: Han är inget författarmaterial. Det är en katastrofalt dåligt skriven bok.

Det kändes som att läsa ett långt inlägg på LinkedIn där någon försöker sälja in att den sparkat 5000 personer genom att bajsa dem i ansiktet som en inspirerande berättelse. Känslomässiga "punchlines" avlöser varandra, på bekostnad av berättelsen. Efter att ha läst boken vet jag precis vad Måns vill att jag ska känna, men inte mer än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in