2026-09-17, 17:25
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
HUR lyckades han hamna hos Skavlan om ingen vill ha med honom att göra?
Till och med du vill ju ha med honom att göra.
Därför att Skavlan gillar smaskiga personer och här fick han en fullträff. Ynkryggen MånsPetter sägs tydligen i programmet att han kände sig så liten och därför behövde kokain. Vilken idiot. I så fall skulle väl läkare skriva ut kokain till både dvärgar och folk som MånsPetter? Nu undrar man vad han ska försöka tränga sig in någonstans efter att suttit hos Skavlan och förödmjukat sig? Skavlan tar väl bara in kontroversiella och konstiga gäster.

Jag vill inte ha med MånsPetter att göra och hur du kom fram till detta påstående krävs en förklaring.
Senast redigerad av ziggarillen 2026-09-17 kl. 17:31.
Citera
2026-09-17, 17:36
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Vem ryktas han ha träffat på det där stället i Dalarna?

Ber om ursäkt om jag missat det!
Det kan ha varit vem som helst. En kåt kokainist tar den som står närmast.
Citera
2026-09-17, 17:43
Medlem
ziggarillens avatar
Haha ha...läst just att MånsPetter får frågan om när han sist tog kokain. Han minns inte men tror att det var ett år sen. Vilken ljugar-Måns han är. Klippen från i somras när han stod och halvsov på sin hemmabyggda scen och sjöng med i en gammal slagdänga talade sitt tydliga språk. Tilltufsad och sliten. Undrar om det kommer ett enda ord av sanning ur denna mun?
Citera
2026-09-17, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det kan ha varit vem som helst. En kåt kokainist tar den som står närmast.

Absolut! Men vet någon något..?
Citera
2026-09-17, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Därför att det är ganska ovanligt med folk som gör allt fel även efter att det uppdagats att personen (MånsAlbert) gjort allt fel. Konsten att förinta sig själv blir bra TV (tycker redaktionen). Du behöver inte svara

Och som sagt:

Nadim Gazal sa att han tycker att Måns låtsas ta ansvar, men att det inte är att ta ansvar när man bara berättar vad man gjort och sen förklarar "varför". "Det kommer alltid ett 'men' efter varje bekännelse".

Mårten Andersson säger att Måns borde ha väntat ett år.
Skavlan själv ifrågasätter när Måns kallar sig en fantastiskt bra och närvarande pappa.
Han påpekar att ingen hindrar honom att träffa barnen mer, att han lätt kan flytta till England.
Måns svarar att han inte mådde bra i England och är en mycket bättre pappa nu när han är lycklig.
Skavlan invänder att han inte kan vara en speciellt bra pappa när han väljer att bo i ett annat land än sina barn.

Ytterligare påpekar Skavlan att Måns skriver i boken att han tidigare gjort egocentriska val och varit allmänt ego, han säger att Måns val att bo i Sverige när barnen bor i England är en fortsättning på detta egocentriska beteende.
Det låter lite som att du tror att MZ var ditbjuden för att bli uppläxad samt att "förinta sig själv"?
Det är en tv-show och ett debattprogram - och för att det överhuvudtsaget ska bli en debatt så behövs att gästerna tycker lite olika.
Avsnittet handlade om cancellering, huruvida människor är värda en andra chans samt om folkdomstolar (du vet den där du sitter som högste domare).
Du har ingen åsikt om ämnet (som MZ fick vara en utmärkt frontfigur för) som sådant, eller din egen delaktighet?

För övrigt var det en minst sagt mild debatt eller som en gäst uttryckte det - hon ville absolut inte tala om för MZ vad han bör och inte bör göra.
Där har du något att lära.
Citera
2026-09-17, 18:21
Medlem
Började titta nu på Skavlan och MånsPetter ser ut som en krokodil. Han har svårt att sitta still och är fulare än jag minns honom.
Citera
2026-09-17, 19:11
Medlem
Citat:
Det låter lite som att du tror att MZ var ditbjuden för att bli uppläxad samt att "förinta sig själv"?
Det är en tv-show och ett debattprogram - och för att det överhuvudtsaget ska bli en debatt så behövs att gästerna tycker lite olika.
Avsnittet handlade om cancellering, huruvida människor är värda en andra chans samt om folkdomstolar (du vet den där du sitter som högste domare).
Du har ingen åsikt om ämnet (som MZ fick vara en utmärkt frontfigur för) som sådant, eller din egen delaktighet?

För övrigt var det en minst sagt mild debatt eller som en gäst uttryckte det - hon ville absolut inte tala om för MZ vad han bör och inte bör göra.
Där har du något att lära.

Varför hittar du på citat jag inte skrivit?
Avsnittet handlar om att Måns får höra vad tre män tycker om hans bok och allmänna agerande.
De tycker:
Att han är en ynkrygg
Att han aldrig borde skrivit den.
Att han inte tar ansvar.
Att han är en dålig pappa.
Att han är lika egocentrisk som alltid.
Citera
2026-09-17, 19:11
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Började titta nu på Skavlan och MånsPetter ser ut som en krokodil. Han har svårt att sitta still och är fulare än jag minns honom.

Ångern kommer inte inifrån, det känns helt enkelt inte äkta. Mellan raderna låter det som att övriga deltagare känner samma sak.

Som sagt, MånsAlbert gör ingenting som är intressant för allmänheten. MånsPetter kommer därför inte tillbaka och det är ju verkligen inte så stor grej för någon utöver för MånsAlbert själv som har ett oändligt bekräftelsebehov.
Citera
2026-09-17, 19:12
Medlem
Citat:
Ångern kommer inte inifrån, det känns helt enkelt inte äkta. Mellan raderna låter det som att övriga deltagare känner samma sak.

Som sagt, MånsAlbert gör ingenting som är intressant för allmänheten. MånsPetter kommer därför inte tillbaka och det är ju verkligen inte så stor grej för någon utöver för MånsAlbert själv som har ett oändligt bekräftelsebehov.

Kan inte se avsnittet men vad man läser så säger de det även raderna?
Citera
2026-09-17, 19:17
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Kan inte se avsnittet men vad man läser så säger de det även raderna?

Minns inte exakta formuleringar men de talar om att ånger och skam måste verkligen vara äkta, de känner säkert samma sak som jag. Du får se det vid tillfälle men det kvittar. MånsAlbert försvinner nu
Citera
2026-09-17, 19:30
Medlem
Citat:
Minns inte exakta formuleringar men de talar om att ånger och skam måste verkligen vara äkta, de känner säkert samma sak som jag. Du får se det vid tillfälle men det kvittar. MånsAlbert försvinner nu

Ha, lyckades. Orkar inte kolla hela avsnittet där Måns sitter och ska vara charmig ensam med Skavlan men såg att Nadine eller vad han heter är mer kritisk än det framgått i nöjesartiklar.
Han ifrågasätter ju att Måns öht får intervjuas om boken.
Som fd polis har han nog träffat ett antal kvinnomisshandlare och tycker det är sjukt att han är skyldig till en massa brott och dessutom enligt hon Malaga-kvinnan begått Barnfridsbrott också.
Hela boken är bara våld mot kvinnor och barn och grovt förtal.
Håller med, sjukt att han kan sitta där och prata om våldsattacken som en bok.
Det är ju inget litterärt verk, det är 300 sidor lång psykisk misshandel och eftervåld mot sin exfru.
Örjan Ramberg spelade in ett hatfullt röstmeddelande till Josefin Nilsson, Måns Zelmerlöw skriver en hel bok full av hat och förtal om Ciara, direkt adresserad till Du, fast offentligt och sitter och myser hos Skavlan sen.
Citera
2026-09-17, 19:34
Medlem
Citat:
Det här var ju lite märkligt, minst sagt.
Jag citerar Rikskrim08 när jag svarar Rikskrim08.
Varför i hela friden tar du åt dig och undrar varför jag hittar på citat från dig?

Jaså, det var det som avsnittet handlade om? De kunde verkligen lurat mig - för jag hörde nämligen inte ett ord av det du räknar upp om MZ. Så förargligt att de aldrig ens nämnde det som avsnittet tydligen handlade om.
Förresten - någon speciell anledning till att de två kvinnornas tyckande inte räknas?

Jag hade inte sett avsnittet än, är lite krångligt för mig ibland.
Nu har jag kollat lite. De två kvinnorna nämndes inte i artikeln jag läst så jag visste inte om dem.
Men nu har jag sett.
Ena sa likadant som männen att man måste ta ansvar och ångra sig på riktigt och äga det ansvaret själv, inte skriva en attackbok.
Andra sa att det inte går att förlåta någon som man tror kommer upprepa beteendet om och om igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in