2026-09-02, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Likväl som de behöver en mamma som inte förtalar deras far på instagram. Hade hon inte gjort det, så hade nog aldrig den här boken sett dagens ljus.

Han har inte skyllt varken på impulsivitet eller affekt. Det är en dagbok från denna tid.
Många har åsikter just idag. Speciellt de som inte har någon koll på MZ, vad det verkar.
Han skrev extremt mycket i början av sin karriär. Om sitt liv. I dagboksform. Tror dock inte du kommer leta upp hans blogg?

Om man säger att man tar på sig otroheten - skyller man den på sin fru då?
Om man blir jagad och stannar tvärt (instinktivt/ eller för att få ett stopp) - knuffar man någon då? Eller misshandlar? Eller misshandlar sina barn?
Om man är i en bransch där det är extremt vanligt med droger - skyller man då på sina bandmedlemmar för att man berättar att de var på samma buss där man själv valde att ta dem?

Visst. Det är en oskriven regel att aldrig baktala den andre föräldrern oavsett vad. Men om den andre föräldern genom att förtala en tar ens barn, karriär, pengar och anseende har man då inte rätt att åtminstone ge sin egen version?
Om inte annat för att visa för sina barn att man är någon som står upp för sig själv?

Att hon skrev ett inlägg på instagram var ju ett svar på hans utspel.

Han tog inte på sig otroheten, han skyllde på att hon inte litade på honom.
Att han knuffade henne har inget med att hon jagade honom och att han stannade tvärt att göra, han knuffade henne.
Han sa inte bara att bandmedlemmarna var på bussen. Han sa att han aldrig tagit droger förut men att de plötsligt fanns på bussen så han började med droger på grund av att någon annan försett honom med droger. Han tar inte ansvar för någonting. Allt bara råkar hända honom för att folk anklagar honom, jagar honom, bjuder honom på droger. Han är inte ett litet barn, han är en vuxen man men kan inte ta på sig något.

CJ har inte tagit hans barn, karriär, pengar, anseende. Han har sjabblat bort det helt själv genom att vara för öppen med vem han egentligen är. Han är inte en lämplig förälder, det är ingen som drogar. Han är inte en lämlig partner, det är ingen som är otrogen. Han är inte en bra förebild, det är ingen som drogar. Allt detta har han sig själv att skylla.
Citera
2026-09-02, 20:45
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Likväl som de behöver en mamma som inte förtalar deras far på instagram. Hade hon inte gjort det, så hade nog aldrig den här boken sett dagens ljus.

Visst. Det är en oskriven regel att aldrig baktala den andre föräldrern oavsett vad. Men om den andre föräldern genom att förtala en tar ens barn, karriär, pengar och anseende har man då inte rätt att åtminstone ge sin egen version?
Om inte annat för att visa för sina barn att man är någon som står upp för sig själv?

Hur kan du få det till att hon är den som inte tänker på barnen när han han har knarkat, varit notoriskt otrogen, gömt sina barns pass och förtalat sin partner under rättegång mm. och dessutom skrivit en bok om det!? Regeln du nämner gäller uppenbarligen bara din idol.
Du måste ställa saker och ting i perspektiv. Fast det har ju ingen Månslover lyckats göra någon gång... Vilket är erat syfte.
Citera
2026-09-02, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Nu släpper han boken ”När allt faller”, som handlar om skilsmässan och hur allt började fallera mitt under Melodifestivalen 2025. Zelmerlöw beskriver hur han, samma vecka som finalen går av stapeln, säger till Janson att han vill skiljas.
”Jag berättade för dig att jag inte orkade längre, på hotellet under tävlingsveckan. Men du övertygade mig då om att vi i stället skulle andas och inte ta några förhastade beslut”.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/rrXErA/mans-zelmerlow-misshandel-otrohet-anklagelser-melodifestivalen

Fråga till de betalda och obetalda medlemmarna i CJ-klubben som är närvarande här: påstod inte er chef CJ att hon var den första som ansökte om skilsmässa? Det verkar som att MZ först äntligen ville skilja sig, och er chef, mer känd som "botox-fullface" CJ, var rädd att hon skulle behöva leva utan MZ:s pengar, så hon kom på en storslagen plan för att provocera MZ att slå henne... planen misslyckades, polisen bekräftade det.

”På filmen ser man sen hur jag börjar springa ifrån dig, tillbaka till mitt rum, och du springer efter. Några minuter senare kommer du tillbaka till hissarna, ensam. Du pratar i telefon. Inte märkbart beklämd över någon misshandlad ländrygg eller bruten nagel”.

https://www.expressen.se/noje/mans-zelmerlow-det-hande-kvallen-ciara-anklagade-mig-for-relationsvald/
Står det något om var MånsPetter köper sina platåskor och vad han fick betala för hårtransplantationerna?
Citera
2026-09-02, 20:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
För att jag följer henne på instagram och de spenderar mycket tid ihop med barnen. Det gör man inte om man inte kan komma överens. Till och med Måns spenderade tid med hennes ex när de var tillsammans.

Du vet alltså detta för att du följer exfrun på instsgram?
Vet du att det var Måns som fick henne att mäkla fred med expojkvännen?
Vet du att det sades i rättegången att de inte alls spenderar någon tid med honom?
Har du någonsin sett expojkvännen och Ciara delta i någon gemensam aktivitet med deras son?
Har du någonsin sett någon annan hjälpa expojkvännen att ta hand om alla hennes söner?
Citera
2026-09-02, 21:01
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Du vet alltså detta för att du följer exfrun på instsgram?
Vet du att det var Måns som fick henne att mäkla fred med expojkvännen?
Vet du att det sades i rättegången att de inte alls spenderar någon tid med honom?
Har du någonsin sett expojkvännen och Ciara delta i någon gemensam aktivitet med deras son?
Har du någonsin sett någon annan hjälpa expojkvännen att ta hand om alla hennes söner?

Det som sades i rättegången. Det var vad Måns sade för att rädda sitt skinn, precis som allt annat han och hans familj ljög om där.

Det är väldigt symptomatiskt att inga Månslovers svarar på alla mina inlägg som innehåller relevant och rättfärdigad kritik.
Senast redigerad av cyberhawk 2026-09-02 kl. 21:09.
Citera
2026-09-02, 21:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Det som sades i rättegången. Det var vad Måns sade för att rädda sitt skinn, precis som allt annat han och hans familj ljög om där.
Konstigt? För han sa precis samma i Framgångspodden för flertalet år sedan.
Citera
2026-09-02, 21:24
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Konstigt? För han sa precis samma i Framgångspodden för flertalet år sedan.

Jaha! Så han erkände kokainmissbruk och otrohet och att det är frugans fel att han gjort all skit han gjort men det var ok för hon och hennes ex fick han ihop igen.

Vad har detta med något att göra är väl kärnpunkten här.
Hur kan detta vara någon förmildrande omständighet for DIG när han har knarkat, varit notoriskt otrogen, gömt sina barns pass och förtalat sin partner under rättegång mm.

Det här är fakta och inget som du kan snacka bort. Hade du, och jag skriver även ni för ni är flera som resonerar likadant, blundat för allt det här om det varit du/ni som blivit utsatta för samma sak? Hade du/ni bara tagit skiten som du/ni försvarar?
Senast redigerad av cyberhawk 2026-09-02 kl. 21:37.
Citera
2026-09-02, 21:28
Avstängd
Boken finns på Bokus o kostar just nu 229 kr. Beställ en penna/pennor eller annat för en tjuga så kommer boken fraktfritt.

Jag är glad att MZ har tagit tillbaka sitt namn Måns Petter som han blivit så häcklad för här i tråden.
Vad ska nu de omogna skribenterna håna honom för, när han själv kallar sig Måns Petter ?
Ni kommer nog på något annat barnsligt trams utan att skämmas om jag känner er rätt. Suck!

Jag är också glad att MZ äntligen berättar SIN sanning. Hitintills har vi bara hört hur CJ framställer det. Genom Instagram och intervjuer.
Samt smutskastning i media o sociala medier. Men från MZ har det varit knäpptyst.

Boken handlar inte enbart om uppbrottet, utan är en resa från barndomen o fram till idag.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-02 kl. 21:31.
Citera
2026-09-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Boken finns på Bokus o kostar just nu 229 kr. Beställ en penna/pennor eller annat för en tjuga så kommer boken fraktfritt.

Jag är glad att MZ har tagit tillbaka sitt namn Måns Petter som han blivit så häcklad för här i tråden.
Vad ska nu de omogna skribenterna håna honom för, när han själv kallar sig Måns Petter ?
Ni kommer nog på något annat barnsligt trams utan att skämmas om jag känner er rätt. Suck!

Jag är också glad att MZ äntligen berättar SIN sanning. Hitintills har vi bara hört hur CJ framställer det. Genom Instagram och intervjuer.
Samt smutskastning i media o sociala medier. Men från MZ har det varit knäpptyst.

Boken handlar inte enbart om uppbrottet, utan är en resa från barndomen o fram till idag.
Varför skriver ni MZ när han heter MånsPetter? Jag tycker att det är respektlöst att inte använda människans riktiga namn. MZ låter trashigt, som en gangster.
Citera
2026-09-02, 21:37
Medlem
Citat:

Du har alltså ändrat dig, du bryr dig inte längre om hur ont det gör i ett barns själ när någon talar illa om deras mor eller far? Det gällde kanske bara far?

Citat:
Det håller jag inte med om.
Ingenting gör mer ont i ett barns själ än att någon talar illa om deras mor eller far.
Det räckte väl gott med att hon ansökte om skilsmässa. Vad mer behövs?
Citera
2026-09-02, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pexta
Nu är det ju en bok men har själv levt med en extremt svartsjuk kvinna och det var hemskt. Man anpassar sig för man orkar inte ta fighten. Man blir långsamt nednött. Jag förstår varför han va otrogen. Jag förstår varför han gjorde det undermedvetet för att skiljas. Det är psykisk misshandel att konstant kontrolleras och bli utskälld när man är oskyldig.
Det är heller inte konstigt att tog till droger ev mer än vanligt.

Som sagt vi kan ju inte verifiera om det är sant men om det är det så förklarar det mycket. Det är fruktansvärt att leva i en sån relation. Har man barn och bor ihop också så är det väldigt svårt att separera.

Sån tur för mig så hade jag inte barn ihop med den kvinnan men bodde ihop. Det va svårt att separera ändå.

Och Marie Serneholt som han var otrogen mot?
Azra Osmancevic hade han precis flyttat ihop med med när hon bröt och i tidningar samma år sa han att han varit otrogen flera gånger och att det var svårt att kombinera relation med enormt bekröftelsebehov. Och sedan Ciara. Stackars Måns som blir tillsammans med kvinnor som är så
Jobbiga att han måste vara otrogen.

När det tar slut med Måns slutar de vara jobbiga och blir yrkesmässigt framgångsrika och gifter sig lyckligt och skaffar barn. Ciaras tur snart.

För Måns går det inte lika bra när han blir av med de jobbiga kvinnorna.
Citera
2026-09-02, 21:39
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:

Nu var det faktiskt så att alla ni Månslovers kastade skit på de som kallade honom för Måns Petter, din dumme fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in