Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 18:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Helahavetstormar1
Någon som vet vad Måns gjorde i Värnamo förra veckan/igår?
Två tillfällen? Kan det vara en ny dam som behöver bli bedragen?
Citera
2025-12-29, 18:54
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Intressant att du använder direktöversatta engelska uttryck som "A for effort". Det märks att din argumentation inte riktigt bottnar i svensk medieanalys utan mer i personligt agg eller översatta fraser.

Men oavsett om du skriver på engelska eller svenska så ändrar det inte det faktum att siffror styr
TV-världen, inte dina känslor.

Uselt försök till att förminska det jag skrev. Hur du får en fras på engelska att bli till att jag inte bottnar i svensk medieanalys är ju bara så desperat och framför allt korkat. Att märka ord är den dummes sätt att hävda sig. Spelar ingen roll vilket språk jag skriver på, fakta kvarstår. Siffror styr och stackars Carola blev därför, tack vare Måns, marginaliserad i en liten kanal. Där hon orimligt hade varit annars.

Edit: Efter att ha blivit marginaliserad så har han inget kvar längre. Det finns inget inbokat. Det var den sista claime to fame du hade för honom och den föll platt. (OJ engelskt utryck igen!)
Senast redigerad av cyberhawk 2025-12-29 kl. 19:04.
Citera
2025-12-29, 19:47
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Uselt försök till att förminska det jag skrev. Hur du får en fras på engelska att bli till att jag inte bottnar i svensk medieanalys är ju bara så desperat och framför allt korkat. Att märka ord är den dummes sätt att hävda sig. Spelar ingen roll vilket språk jag skriver på, fakta kvarstår. Siffror styr och stackars Carola blev därför, tack vare Måns, marginaliserad i en liten kanal. Där hon orimligt hade varit annars.

Edit: Efter att ha blivit marginaliserad så har han inget kvar längre. Det finns inget inbokat. Det var den sista claime to fame du hade för honom och den föll platt. (OJ engelskt utryck igen!)

Det är den bittra sanningen för alla HardCoreMumsFans, dvs INGENTING är inbokat och det pga att INGEN vill se Måns Petter Albert, ett nytt gig i trädgården står nog som enda uppträdande nästa år 😅. (Om nu inte Båstads Kommun insett sitt misstag att man lät en Kokainmissbrukare få ett serveringstillstånd, om isf blir det bara saft och bulle till Mums trädgårdsspelning nästa sommar!)
Citera
2025-12-29, 19:57
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Det är den bittra sanningen för alla HardCoreMumsFans, dvs INGENTING är inbokat och det pga att INGEN vill se Måns Petter Albert, ett nytt gig i trädgården står nog som enda uppträdande nästa år 😅. (Om nu inte Båstads Kommun insett sitt misstag att man lät en Kokainmissbrukare få ett serveringstillstånd, om isf blir det bara saft och bulle till Mums trädgårdsspelning nästa sommar!)

Nada, zip, rien, nichts, ничто, ingenting någonstans. Let's be honest och redovisa fakta.
Citera
2025-12-29, 20:05
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Nada, zip, rien, nichts, ничто, ingenting någonstans. Let's be honest och redovisa fakta.

Fakta har du nedan:

Citera
2025-12-29, 20:08
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Fakta har du nedan:

Exactamundo!
Citera
2025-12-29, 21:43
Medlem
Citat:
Någon som vet vad Måns gjorde i Värnamo förra veckan/igår?

Låg med 18 åringar på olearys toalett tydligen
Citera
2025-12-29, 23:03
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meb731
Låg med 18 åringar på olearys toalett tydligen

Hur vet du att snart 40åriga MånsPetter åker till Värnamo för att ligga med 18-åringar? Brist på sysselsättning förstår alla men vem är källan till detta påstående?
Citera
2025-12-30, 00:02
Avstängd
Citat:

Nu blir det nog dags att tänka ett varv till, för ditt resonemang kring medieanalys haltar rejält.

Att kalla Carola "marginaliserad" för att en show sänds i en nischkanal visar på en bristande förståelse för hur tablåläggning fungerar. TV-husen placerar sina starkaste dragplåster (som MZ och Carola) i mindre kanaler just för att driva trafik dit och bygga upp kanalens värde. Det är en komplimang till deras dragningskraft, inte ett tecken på motsatsen.

Vad gäller bokningar: Att en artist inte har spikat ut hela 2026 i offentliga kalendrar i december 2025 är branschstandard. De flesta stora turnéer och sommarframträdanden släpps under våren. Att dra slutsatsen att karriären är över baserat på det är antingen okunnigt eller bara ett desperat försök att få rätt.
Citera
2025-12-30, 00:21
Avstängd
Citat:
Ryktet går snabbt att han legat med 18-åringar på toaletten där. Han är väl inne i sitt missbruk igen och raggar småtjejer… året har väl varit så tufft att hans sexmissbruk även det startat igång.

Hur vet du att det var 18-åringar? Småtjejer?

De är väl uppenbarligen vuxna myndiga kvinnor som gör vad de själva vill.

Vart vill du komma med detta?
Citera
2025-12-30, 00:27
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
[...]
Vad gäller bokningar: Att en artist inte har spikat ut hela 2026 i offentliga kalendrar i december 2025 är branschstandard. De flesta stora turnéer och sommarframträdanden släpps under våren. Att dra slutsatsen att karriären är över baserat på det är antingen okunnigt eller bara ett desperat försök att få rätt.

Hur fan känns det att leva i fullständig förnekelse? Jag kan inget annat än skratta 😂, nu är det den 30 dec och Måns Petter Albert har inte en enda bokning 2026! (Men det är ju "tydligen branschstandard" att artister inte har något inbokat vid nyår så det är väl m.a o lugnt då, herregud detta var fan det roligaste inlägget jag läst i Mumstråden 😂!)
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2025-12-30 kl. 00:34.
Citera
2025-12-30, 00:53
Avstängd
Citat:
Hur fan känns det att leva i fullständig förnekelse? Jag kan inget annat än skratta 😂, nu är det den 30 dec och Måns Petter Albert har inte en enda bokning 2026! (Men det är ju "tydligen branschstandard" att artister inte har något inbokat vid nyår så det är väl m.a o lugnt då, herregud detta var fan det roligaste inlägget jag läst i Mumstråden 😂!)

Jag undrar det omvända?

Här får du lite matnyttigt att läsa. Då kanske du slutar att vara så hånfull, fallet kan ju bli onödigt hårt annars.

Kollade lite med AI eftersom du inte litar på någon annan.

Våren är högsäsong för tillkännagivanden: De flesta svenska artister presenterar sina sommarturnéer under mars, april och maj. Det är då publiken börjar planera sina semestrar och festivalerna släpper sina fullständiga program.

Biljettsläpp styrs av marknadsföring: Man vill inte konkurrera med julhandeln om folks pengar. Därför väntar man ofta till efter januari (då folk har lite pengar) med att rulla ut stora biljettsläpp.

Bokningar sker långt innan de blir offentliga: Stora artister bokar sina scener och festivalspelningar 6–12 månader i förväg. Bara för att det inte står på hemsidan i december 2025 betyder det inte att kalendern för 2026 är tom; det betyder bara att man väntar på rätt marknadsföringsfönster för att gå ut med det.

Och artister med mer slutna evenemang som företagsspelningar o.d. visar dem inte alls i sina kalendrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in