2007-12-16, 22:43
Medlem
Pratbubblans avatar
Finns det någott program som gör att man kan ladda ner bilder från tidningarna på denna sida - http://www.vpulp.se/? Jag har testat med vanliga program för nedladdning av flash-bilder utan resultat. Finns det något dunderprogram som klarar av denna typ av bilder?
Citera
2007-12-17, 09:47
Medlem
Ettan^s avatar
Print screen + paint? Löser det mesta.
Citera
2007-12-17, 15:32
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Print screen + paint? Löser det mesta.

Tack för svaret. Men jag uttryckte mig nog dåligt. Jag menade förutom just den varianten som jag finner omständlig när det är minst 40-50 bilder jag vill ha från olika tidningsnummer. Finns det något program som gör allt arbetet åt mig och laddar ner bilden åt mig?
Citera
2007-12-17, 15:41
Medlem
hembränts avatar
hmm.. vet att det finns en pluggin i firefox som man kan se alla objekt i. Där kan man välja bilderna å bara att dra ner, har tex använt den på bilddagboken någon gång om jag inte minns fel... google is your friend
Citera
2007-12-17, 15:47
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hembränt
hmm.. vet att det finns en pluggin i firefox som man kan se alla objekt i. Där kan man välja bilderna å bara att dra ner, har tex använt den på bilddagboken någon gång om jag inte minns fel... google is your friend

Tack för tipset Tyvärr använder jag inte firefox. Har googlat och hittat program för flash som funkar för andra sidor men inte denna. Blir knaaaaaaaaaaaasig
Citera
2007-12-17, 19:10
Medlem
hembränts avatar
hehe, firefox ftw! Ne men testa du lite firefox så kommer du snart bli frälst. Alla underbara plugins.. Mums!
Citera
2007-12-17, 19:16
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
hehe, firefox ftw! Ne men testa du lite firefox så kommer du snart bli frälst. Alla underbara plugins.. Mums!

Körde firefox under ett halvår, men blev aldrig kär eller förälskad. Plugins är nog inte min grej - jag går inte igång på det
Citera
2007-12-17, 21:18
Bannlyst
Citat:
va? underbara plugins???? jag har testat alla, gillade ett men tog bort det för det var lika jävla jobbigt som alla andra.
Citera
2007-12-17, 22:08
Medlem
Pratbubblans avatar
Tillbaka till grundfrågan - finns det något program som gör att man kan tanka ner bilder från pulp.se snabbt och enkelt? Något som inte har med skärmdumpar och firefox att göra. Hittar program som fixar flash-bilder från vanliga sidor, men alla går bet på just denna sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in