Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-15, 18:21
Medlem
ReloadMasters avatar
Känner verkligen hur dum den här frågan är men lyckas inte klura ut det riktigt.

När jag laddar ner Messenger och Ircle så lägger dom sig på skrivbordet och det går inte att ta bort dom så länge programmet används verkligen, varför är det så? Går det att få dom någon annanstans.

Samma när jag laddar ner med Transmission förusätter den automatiskt att det ska hamna där och jag hittar inte hur jag ska kunna få det någon annanstans.
Citera
2007-12-15, 20:41
Medlem
berdans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReloadMaster
När jag laddar ner Messenger och Ircle så lägger dom sig på skrivbordet och det går inte att ta bort dom så länge programmet används verkligen, varför är det så? Går det att få dom någon annanstans.

Du kör antagligen programmen från deras installationsvolymer, dvs du har inte installerat dem korrekt. I stället för att köra programmen därifrån, dra över dem till din program-mapp och starta dem där.

Se exempelvis http://guides.macrumors.com/Installing_Applications_in_Mac_OS_X
Citera
2007-12-15, 22:22
Medlem
när man laddar hem något så hamnar det längst upp till vänster på skrivbordet, går det att få så det hamnar till höger i stället!?!?!?
Citera
2007-12-16, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av South_14
när man laddar hem något så hamnar det längst upp till vänster på skrivbordet, går det att få så det hamnar till höger i stället!?!?!?

Du menar väl tvärt om?
Samma fråga har ställts i FAQ:n men jag tror inte att de kom fram till något svar...
Citera
2007-12-16, 11:28
Medlem
ReloadMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berdan
Du kör antagligen programmen från deras installationsvolymer, dvs du har inte installerat dem korrekt. I stället för att köra programmen därifrån, dra över dem till din program-mapp och starta dem där.

Se exempelvis http://guides.macrumors.com/Installing_Applications_in_Mac_OS_X

Okej tack, det är ju inte Windows direkt det här

Någon som vet hur jag ändrar vart Transmission sparar filerna? hittar inget
Citera
2007-12-16, 11:46
Medlem
Citat:
Okej tack, det är ju inte Windows direkt det här

Någon som vet hur jag ändrar vart Transmission sparar filerna? hittar inget

De gör du i preferences under transfers.
Citera
2007-12-16, 11:46
Medlem
systems avatar
Har du provat att öppna inställningar?
Citera
2007-12-16, 12:23
Medlem
Självklart menar jag tvärtom, vänster istället för höger...... läst igenom olika forum men hittar inte nån hjälp......
Citera
2007-12-16, 13:43
Medlem
ReloadMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Welde
De gör du i preferences under transfers.
Verkar inte ha den inställningen :/
Citera
2007-12-16, 16:37
Medlem
Citat:
Verkar inte ha den inställningen :/

Hehe....självklart har du det. Sätt igång Transmission och titta sedan på menyraden längst upp till vänster på din skärm, där står det Transmission, alltså det aktiva program som är markerat.

Tryck på Transmission->Preferences->Transfers.
Citera
2007-12-16, 17:30
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Hehe....självklart har du det. Sätt igång Transmission och titta sedan på menyraden längst upp till vänster på din skärm, där står det Transmission, alltså det aktiva program som är markerat.

Tryck på Transmission->Preferences->Transfers.

Man kan också trycka Command+, för att komma in i Preferences (Gäller alla program som finns) Alltså Äpple+Kommatecken.
Citera
2007-12-16, 17:53
Medlem
ReloadMasters avatar
Ah, tack.
Kollade under Transfers fliken
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto