2007-12-18, 14:27
Medlem
Minns en artikel jag läst där Sven sa att han och hans fru blev vigda 1 maj utav en socialdemokratisk politiker, efter dagens demonstration.
Vänsterprassel med reformisterna?
Citera
2007-12-18, 19:16
Medlem
Tycker att Sven Wollter är en riktigt bra skådis. frånsett redan nämnda Rasken och ett par till så var han riktigt bra som Jarnebring.
Citera
2007-12-20, 00:14
Medlem
Fonnzs avatar
Sven Wollter bor nästan granne med mig. Ibland kan jag se han när han stryker omkring på gatan och letar efter slemmiga direktörer att avrätta i revolutionens namn.
Citera
2009-03-20, 11:20
Medlem
sampsas avatar
sven wolter på radion?

är det sven wolter på radion i p1 nu?
han är sjukt lik på rösten, gubben är 75 och heter sven också.programmet heter fråga barnen.
Citera
2009-03-20, 11:29
Medlem
Pratbubblans avatar
Om det är ett gammalt program man sänder i repris så kanske det är Barnens brevlåda med Sven Jerring.

Edit: Du har rätt. Det är Sven Wolter med programmet Fråga Barnen.
Citera
2009-03-20, 11:31
Medlem
wonderlands avatar
Ja, det är han..
http://www.sr.se/sida/default.aspx?programid=787
Citera
2009-03-20, 11:55
Medlem
sampsas avatar
ja där ser man, jag trode att det var en "slump" att det var just han som ringde in och hade en fråga som vem som helst. men detta verkar vara en planerad historia. mysteriet utrett och tråden redo för skrotning
Citera
2009-03-21, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Anderson
Om Sven Wollter hade varit lika uttalat högervriden (typ Info 14 eller liknande) som han nu är vänstervriden, hade han då fått vara med i "På Spåret". Jag är säker på att han inte hade fått vara med. Vad tror panelen?

Efter revolutionen skall ju alla kapitalister, alltså alla som har minst en femhunka på lönekontot, avrättas. Det ter sig lite lustigt att Wollter satt där i dressinen och antagligen planerade mord på Oldsberg, Hellberg, orkestern, mottävlarna och stora delar av publiken.

Undrar om han hade sin kalashnikov i brallan men helt enkelt bangade ur i sista stund. Eller glömde bort allt.
Tänk när han kom hem och hittade bössan i byxbenet, slog sig för pannan och utbrast: Fan! Det glömde jag ju! Måste skriva en påminnelselapp nästa gång!
Citera
2009-10-10, 20:14
Bannlyst
Fann inget saftigt skvaller om Sven.
Kanske framkommer något i Oldsbergs program som pågår just nu.
Citera
2009-10-10, 22:18
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systeremma
Fann inget saftigt skvaller om Sven.
Kanske framkommer något i Oldsbergs program som pågår just nu.

Icke sa nicke! inte ett piss!
Citera
2009-10-10, 22:39
Medlem
SW är en värdelös skådis (han bönade och bad att Bergman skulle rollbesätta honom och fick ett sarkastiskt svar). En gammal illaluktande kommunist utan existensberättigande.
Citera
2009-10-10, 22:56
Medlem
KlausDaimlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
SW är en värdelös skådis (han bönade och bad att Bergman skulle rollbesätta honom och fick ett sarkastiskt svar). En gammal illaluktande kommunist utan existensberättigande.
Raskens var dock mycket bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in