2007-12-14, 23:32
Medlem
Jag har alltså letat fram ett inspelningskort som jag köpte för nått år sen, det heter pinnacledc10plus (jag är inte helt säker på ordningen på dc,10 och plus)

Hursomhelst så skaffade jag det mest för att kunna spela in musikvideos mm. men jag fick det aldrig att funka bra (i pinnacle studio), jag kunde bara spela in i mpeg1 och det blev då aldrig nån vidare bra bild.

Jag hade nu tänkt att spela in lite igen men jag skulle behöva ett bra program som funkar med det kortet och som kan spela in i divx/xvid.
Citera
2007-12-16, 19:22
Medlem
Bump!

Är det verkligen ingen som vet nått?

Jag skulle verkligen uppskatta lite hjälp.
Citera
2007-12-17, 05:00
Medlem
Noobermans avatar
Det ser ut som dina grejjer är rätt gamla men:

Avinstallera allt och installera allt pånytt enligt instruktion.

Gå till www.pinnaclesys.com och leta upp ditt videokort samt videoredigeringsprogrammet (dvs din version Välj "SUPPORT" högst upp så ser du alla produkter listade)
Ladda hem uppdateringar för redigeringsprogrammet och senaste drivrutin för ditt kort och installera dessa.

Min erfarenhet av Pinnacle är att deras videoredigeringskort och program fungerar bra så det borde funka även för dig.

Studio 11 plus kostar ca 8-900:- i butik men kan även köpas som en uppgradering av Pinnacle... det kan vara värt att uppgradera.
Köper man ett "kit" med usb-ansluten digitaliserare så får man bara med en "Quick Start" version av Studio (Lite version).
Citera
2007-12-17, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nooberman
Det ser ut som dina grejjer är rätt gamla men:

Avinstallera allt och installera allt pånytt enligt instruktion.

Gå till www.pinnaclesys.com och leta upp ditt videokort samt videoredigeringsprogrammet (dvs din version Välj "SUPPORT" högst upp så ser du alla produkter listade)
Ladda hem uppdateringar för redigeringsprogrammet och senaste drivrutin för ditt kort och installera dessa.

Min erfarenhet av Pinnacle är att deras videoredigeringskort och program fungerar bra så det borde funka även för dig.

Studio 11 plus kostar ca 8-900:- i butik men kan även köpas som en uppgradering av Pinnacle... det kan vara värt att uppgradera.
Köper man ett "kit" med usb-ansluten digitaliserare så får man bara med en "Quick Start" version av Studio (Lite version).

Jag tackar för den hjälpen så länge och hoppas på att nån annan kanske kan komma med nått mer.

Kortet jag har är väl inte allra nyaste, men iom att jag bara tänkte göra en och annan vhsrip så tycker jag det borde duga så länge.

Jag hade lite problem med deras hemsida så jag skulle uppskatta om du kunde skicka en direktlänk om du är van deras sida, kortet jag har iaf är ett PCI med composite in/ut och SVH-S in/ut om det hjälper nått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in