2007-12-14, 17:36
Medlem
El Zorros avatar
Diverse OT raderat. Detta är inte laidback, denna tråden är tveksam men om den ska fortsätt så diskutera ämnet inte hur stor kuk ni eventuellt har.

/Mod
Citera
2007-12-14, 17:49
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TYG
Att det finns så många som aldrig tycker saker blir slitna. Jag fattar inte alls grejen med extremt upprepande "skämt". Antar att jag är för gammal eller nått. Ok, det kan vara kul typ en månad eller så men sen blir det mest trist och destruktivt för trådarna.
Poängen är väl att det blir roligt när man använder ett slitet skämt i ett oväntat sammhang på ett fyndigt sätt där det på något sätt ligger underförstått att skämtet i sig egentligen inte är så roligt men att det fortfarande kan användas för att på så sätt skapa ett nytt skämt. Tycker, om jag får säga det själv, att det lyckas ganska bra här, där en diskussion i en Idoltråd behandlar huruvida man gillade vinnaren eller tvåan bäst: http://www.flashback.org/showpost.php?p=9214611&postcount=2568
Citera
2007-12-14, 18:11
Medlem
TYGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Poängen är väl att det blir roligt när man använder ett slitet skämt i ett oväntat sammhang på ett fyndigt sätt där det på något sätt ligger underförstått att skämtet i sig egentligen inte är så roligt men att det fortfarande kan användas för att på så sätt skapa ett nytt skämt. Tycker, om jag får säga det själv, att det lyckas ganska bra här, där en diskussion i en Idoltråd behandlar huruvida man gillade vinnaren eller tvåan bäst: http://www.flashback.org/showpost.php?p=9214611&postcount=2568

Bra sagt! Och ett bra exempel. Jag håller med dig fullständigt där. Problemet är att forumet är fullt av folk som inte har den värderingsförmågan. Det används oftast på fel och tråkiga sätt. Jag vet inte om de själva tycker det är humor - kanske är fallet så.

Jag har funderat lite på detta med humor på nätet på sistonde och därför debatterat det lite och min slutsats är att internethumorn är helt olik irl-humor. Jag måste kanske spendera mer tid på nätet och lära mig förstå den men överlag så verkar det som man kan vara hur tråkig som helst men ändå är det någon som tycker det är kul.
Citera
2007-12-14, 18:17
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C M Burns
Ni har alla läst det. Så fort en diskussionen i en tråd rör ämnet könsorgan så är det någon som måste lägga den kvicka kommentaren om sin FB-kuk på 78 cm. Skämtet går ut på att folk som använder Flashback ljuger om storleken på sitt kön och således har samtliga manliga skribenter en monsterkuk på nätet, men inte i verkligheten.

Jag tycker att det är på tiden att detta lilla skämt upphör och att man ska bli bannad om man skojar om sin egen eller någon annans FB-kuk.

Tillägg: Trådskapare som skriver "och kom nu inte och skämta om era FB-kukar " för att dom tror att det är roligt borde också bannas.
Exempel på TS som begår detta brott: http://www.flashback.org/showthread.php?p=9256840#post9256840
Ja, mer censur på Flashback!

Du har lidit i ett helt halvår du, din stackare.
Citera
2007-12-14, 18:23
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TYG
... överlag så verkar det som man kan vara hur tråkig som helst men ändå är det någon som tycker det är kul.
Ja, den faktorn ska aldrig underskattas
För egen del har jag haft ett antal nätter genom åren där man suttit vid internet och skrattat sig halvt fördärvad åt olika typer av humor och ofta har det varit ganska banala saker som man kanske inte hade uppskattat annars. Jag tror dock att en del av det roliga är den interna delen av skämtet, att man på en sida, som Flashback, har igenkänningsfaktorn gratis och kan spinna vidare på ett skämt i all evighet.
Citera
2007-12-14, 18:25
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THUG2
Ord, samma med tvåan-skämtet. Det hör till på Flashback, och så irriterande kan det inte vara.

Var inte skämtet om tvåan förbjudet och gav varningar tidigare?
Citera
2007-12-14, 19:18
Medlem
jaccees avatar
Vadå det är ju den riktiga "flashback-andan"?
Citera
2007-12-14, 19:56
Medlem
Tafkafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Fy fan vad fjompigt. Det är ju en del av FB-kulturen, och borde snarare K-märkas. Denna invasion av nykomlingar på FB har ju mer eller mindre slaktat det mesta av FB-kulturen.

Några saker måste vi ha så man märker att man är på FB, och inte på valfritt androgynt internetforum.

Jag håller helt med. Upp till försvar av FB kulturen!
Citera
2007-12-15, 01:58
Bannlyst
Tycker att trådar om censur blivit mode

Vi äldre medlemmar behöver inte skryta om kukstorlek, men jag vill tillägga att den knappast är mindre än 20cm.
Citera
2007-12-15, 02:02
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Burroughs
Tycker att trådar om censur blivit mode

Vi äldre medlemmar behöver inte skryta om kukstorlek, men jag vill tillägga att den knappast är mindre än 20cm.

Precis.

Ett jävla gnäll, det är vad det är. Det om något borde upphöra. Satans offer. Fram för FB-kukar!
Citera
2007-12-15, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C M Burns
Ni har alla läst det. Så fort en diskussionen i en tråd rör ämnet könsorgan så är det någon som måste lägga den kvicka kommentaren om sin FB-kuk på 78 cm. Skämtet går ut på att folk som använder Flashback ljuger om storleken på sitt kön och således har samtliga manliga skribenter en monsterkuk på nätet, men inte i verkligheten.

Jag tycker att det är på tiden att detta lilla skämt upphör och att man ska bli bannad om man skojar om sin egen eller någon annans FB-kuk.

Tillägg: Trådskapare som skriver "och kom nu inte och skämta om era FB-kukar " för att dom tror att det är roligt borde också bannas.
Exempel på TS som begår detta brott: http://www.flashback.org/showthread.php?p=9256840#post9256840
Du skriker, men ingen kan höra dig. De förtappade 90-talisterna har tagit över Flashback. Om fem år är vi nya Hamsterpaj.
Citera
2007-12-15, 02:13
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Du skriker, men ingen kan höra dig. De förtappade 90-talisterna har tagit över Flashback. Om fem år är vi nya Hamsterpaj.

Det tragiska är att det är så sant. Ett tillsynnerligen oundvikligt faktum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in