2007-12-15, 22:46
Medlem
Balkongståarns avatar
Segregation är svaret. När den inte fungerar så förslummas det infekterade området snabbt.
Citera
2007-12-15, 23:28
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av December
Tror nog vilket svenneområde som helst är det sämsta. Fy fan för att bo i ett bostadsområde med bara svenskar. Fyllon, pedofiler, gnälliga kärringar, tjuriga gubbar, får inte spela fotboll på gården, får inte fisa efter kl 20, får inte gör det eller det, moral, predikande, skitsnack bakom ryggen, fyllefester som slutar med otrohet, knivslagsmål och skit. Aldrig i livet.

Det ska fan inte sparkas någon fotboll på gården, efter alla miljoner av skattepengar som gått till att anlägga fotbollsplaner så kan ni hålla till där i stället. Inte speciellt kul med fotbollar farande runt bland fönsterrutor, passerande folk, balkonglådor och annat. Och att det skall vara tyst nattetid är inte speciellt konstigt, skulle du få tag på ett jobb någon gång så kommer du inse varför.

Och angående glesbyggd/storstad, så är kvalitet viktigare än kvantitet för min del...
Citera
2007-12-15, 23:30
Medlem
Jag vet inte hur det är nu, men när jag bodde där var Sätra i Gävle svårslaget.
Miljonprogramsområdet runt Sätra Centrum med sin Östtyskinspirerade betongarkitektur var bara det deprimerande. Lägg därtill Blattar, fulla finnar, zigenare, knarkare horder av arabjävlar och vanliga svenska alkoholister så förstår ni att jag flyttade därifrån så fort som möjligt....
Citera
2007-12-15, 23:37
Bannlyst
Citat:
Tror nog vilket svenneområde som helst är det sämsta. Fy fan för att bo i ett bostadsområde med bara svenskar. Fyllon, pedofiler, gnälliga kärringar, tjuriga gubbar, får inte spela fotboll på gården, får inte fisa efter kl 20, får inte gör det eller det, moral, predikande, skitsnack bakom ryggen, fyllefester som slutar med otrohet, knivslagsmål och skit. Aldrig i livet.

Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Det ska fan inte sparkas någon fotboll på gården, efter alla miljoner av skattepengar som gått till att anlägga fotbollsplaner så kan ni hålla till där i stället. Inte speciellt kul med fotbollar farande runt bland fönsterrutor, passerande folk, balkonglådor och annat. Och att det skall vara tyst nattetid är inte speciellt konstigt, skulle du få tag på ett jobb någon gång så kommer du inse varför.

He, he, point proven.
Citera
2007-12-15, 23:56
Medlem
Celerons avatar
Vissa här i tråden tycks tro att listan på "värstingområden" inte är sann utan egentligen har något slags rasistiskt syfte eftersom många av de utpekade områdena också har en klar majoritet invandrare boende i dom. Detta spelar spelar ju ingen roll. Problemen är ju ett faktum ändå.
Citera
2007-12-16, 09:05
Medlem
baslarss avatar
Ert crack Herr December är så billigt och smakfullt att jag fortsätter missbruka med ert goda minne. Har du (Ja du har blivit degraderad från Ni) förstått vad jag skrev eller är det(Skrev alltså) det enda er folkgrupp anser vara viktigt att missbruka?
Citera
2007-12-16, 13:37
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
Efter att ha varit i Paris, Rom och London får man fan klaustrofobi när man kommer till Stockholm.

Nu ska väl inte direkt sthlm jämföras med paris och london snarare med köpenhamn och bryssel som är i samma storleksordning.
Det är lika orättvist som att jämföra byhålor som tirana och sarajevo med sthlm.
Citera
2007-12-17, 08:45
Bannlyst
Men om man tittar på alla småhålor runt om de större städerna.. hur ser statistiken ut där om man tittar på antalet brott som går per invånare? Kommer själv ursprungligen från Västerås och om man tittar på de intilliggande byhålorna Skinnsberg, Sala, Surahammar, Hallstahammar mfl så kan jag tänka om man slog upp ett taggtråds stängsel runt varje sån här liten otäck plats skulle de lätt kvalificera sig till epitetet öppen anstalt... vad tycker ni?
Citera
2007-12-17, 15:14
Medlem
buyzabas avatar
Oxie
Citera
2007-12-17, 15:28
Bannlyst
haha

Citat:
Ursprungligen postat av Sweetbird
Men om man tittar på alla småhålor runt om de större städerna.. hur ser statistiken ut där om man tittar på antalet brott som går per invånare? Kommer själv ursprungligen från Västerås och om man tittar på de intilliggande byhålorna Skinnsberg, Sala, Surahammar, Hallstahammar mfl så kan jag tänka om man slog upp ett taggtråds stängsel runt varje sån här liten otäck plats skulle de lätt kvalificera sig till epitetet öppen anstalt... vad tycker ni?

Nej det tycker vi inte! Här i Surahammar har vi underbar natur ett bra hockeylag. Vi har nära till Västerås och allt är helt okej. Brottsligeheten är bland de lägstai Sverige. Det bästa av allt vi har knappt några berikare alls!
Citera
2007-12-17, 15:28
Medlem
Tensta - fyllt av våldsamma, okontrollerade svartmusker
Rinkeby - fyllt av khat-tuggande negroida berikare

Vill nog ändå mena att Ronna är värst om man är svensk. Känner berikare som bor där. Alla dem säger unisont att svenskar bli häcklade och "kontrollerade" om de kommer dit!
Citera
2007-12-17, 15:33
Medlem
Angered och Rosengård, fullt med vidriga blattar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här