2007-12-13, 01:44
Bannlyst
Hej!

GT listade den 11/12 de sämsta bostadsområdena i Västsverige http://www.gt.se/1.963611. Nu undrar jag om det finns någon lista eller statistik av liknande art gällande hela Sverige. Nån som har någon koll på detta?

Tacksam för svar!
Citera
2007-12-13, 11:27
Medlem
Doxologys avatar
Sämsta bostadsområdet är väl i allmänhetens ögon söder i Stockholm. Anledningen är väl att det är mest "bohemer" som bor där, det rimliga epitetet till dessa arbetslösa flummare är luffare. Dessutom är det en konstant stank som vilar över denna stadsdel troligen för att de få som arbetar är anställda inom diverse industrier och som alla vet är dessa oftast gravt alkoholiserade och detta generar i en skarp kroppsodör.

Vidare så är de få affärerna som finns där oftast väldigt usla. Gamla kläder från Östtyskland säljs till nostalgiska VPK:are, bitar från Berlinmuren och små tyska knivar är hårdvaluta i dessa stinkande bodar. Vill du ha tag i mat så är det inte särskilt enkelt i denna stadsdel då matvarubutikerna till stor del enbart säljer konservmat som inte behöver tillagas då de har anpassat sig efter klientelet, luffare och alkoholiserade industriarbetare.
Citera
2007-12-13, 11:33
Bannlyst
Rent generellt skulle jag vilja påstå att områden såsom Hermodsdal i Malmö är riktigt jävliga. Skolbränder, misshandlar, rån och våldtäkter är vardagsmat. Sker de inte i Hermodsdal så kommer förövarna tveklöst från Nydala eller Hermodsdal. Arabistan...
Citera
2007-12-13, 11:51
Medlem
qracs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gersonides
Rent generellt skulle jag vilja påstå att områden såsom Hermodsdal i Malmö är riktigt jävliga. Skolbränder, misshandlar, rån och våldtäkter är vardagsmat. Sker de inte i Hermodsdal så kommer förövarna tveklöst från Nydala eller Hermodsdal. Arabistan...
Värre än Ramels väg?
Citera
2007-12-13, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qrac
Värre än Ramels väg?

Troligtvis inte... men Rosengård i stort är ingenting jämfört med Hermodsdal.
Citera
2007-12-13, 11:56
Bannlyst
lätt

Ronna, Rosengård, Angered osv!
Citera
2007-12-15, 06:01
Bannlyst
tackar för svaren
Citera
2007-12-15, 07:03
Bannlyst
Tror nog Rosengård är värst.
Citera
2007-12-15, 09:42
Bannlyst
Tror nog vilket svenneområde som helst är det sämsta. Fy fan för att bo i ett bostadsområde med bara svenskar. Fyllon, pedofiler, gnälliga kärringar, tjuriga gubbar, får inte spela fotboll på gården, får inte fisa efter kl 20, får inte gör det eller det, moral, predikande, skitsnack bakom ryggen, fyllefester som slutar med otrohet, knivslagsmål och skit. Aldrig i livet.
Citera
2007-12-15, 10:16
Medlem
chillionaires avatar
JAg röstar för Ättetorp i Åby utanför Norrköping... men det är kanske trevligt om man vät upp där, men det ger mig kraftig ångest...
Citera
2007-12-15, 10:18
Medlem
baslarss avatar
Trevligt argument Ni använder Herr December. Antar att Ni är en av de som anser att gruppvåldtäkt är befogat och rimligt eftersom alla invandrare är gruppvåldtäktsmän.
Citera
2007-12-15, 10:41
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
Ronna, Rosengård, Angered osv!

I princip så är hela Hisingen i Gbg en enda stor "kloak". Horder av downisar, utvecklingsstörda, blattar, muppar, töntar, fjantar och allsköns drägg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in