2007-12-13, 00:51
Medlem
FISKISCHs avatar
Innan jag börjar skriva, kan jag påpeka att min polare hade allt hasch. Jag hade inget. Så därför var jag tvungen att röka med honom om jag ville ha.

Detta är min första trippraport, så förvänta er inte att den är så bra. me ge gärna ett betyg

Dag 1.

Innan denna trippen hade jag endast rökt någon enstaka holk. Det var en polare som bjöd med mig till haschens värld.

Så, vi sitter på DreamHack, första dagen. Vi sitter i olika salar så jag skriver och frågar min polare över msn om det är dags att fixa ett litet rus, men han skjuter upp på det och säger att jag ska lugna mig till kvällen. Lite halv irriterad säger jag ”okej” och fortsätter tanka diverse filmer. Klockan går, och plötsligt ser jag att han skriver till mig på msn. Kollar snabbt å ser att han skriver något i stil med att det är dags nu. Jag springer iväg till hanns plats, och drar med en polare som aldrig tidigare testat. Han visste inte vad vi skulle göra men jag var ganska säker på att han skulle testa lite han med.

När vi väl kommit ut var det bara dags att hitta en bra plats att kunna röka på. Eftersom vi hade planerat att röka Bong så var vi tvungna att hitta en platts där vi kunde göra inordning allt. Vi hittar en stor byggnad som vi går runt bakom. ”Här blir väll perfekt?” säger jag med glad ton. Polaren kollar sig runt, och får se en skyllt som säger att området är övervakat. Vi lämnar området och går mot en stor åker som finns en bit fram.

Dags för rökat
Vi börjar mecka haschet ute i kylan och tänder tillslut bongen. Vill minnas att det vara ganska starkt. Vi röker lite alla tre, står å njuter till musik från polarens mobil. Plötsligt ser vi att några personer närmar oss på avstånd, och går hastigt utåt på åkern. Kollar mot området med byggnaden och ser 2 personer med en stor hund, som blir mötta av en annan springande kille som förmodligen har sprungit runt byggnaden för att sedan möta dom andra. Vi börjar nu bli riktigt nojjiga och halvspringer mot kanten av åkern, där skogen går och hoppas på att vi inte skall bli upptäckta.
Kan tilläggas att alla tre är extremt nojjiga vid detta tillfället. Vi börjar äta halstabletter och tuggummi för att få bort eventuell doft som haschen ger samtidigt som vi rör oss bortåt. Vi märker att vi befinner oss inom ett stort inhägnat område, med högt nät runt med taggtråd överst. Stukade som vi är vågar vi inte klättra över på grund av att det är så öppet på andra sidan nätet, att vi skulle synas direkt.

Vi fortsätter gå i kanske 10 minuter till, och måste sedan gå under ett träd vars grenar hänger ner i marken. Riktigt tätt också. När jag befinner mig mitt under/i ett trädet får jag syn på ett tygstycke som hänger på en gren, och inbillar mig att det går ett snöre från det. Plötsligt stannar tiden upp, och massa bilder flimrar förbi mina ögon samtidigt som det känns som att min hjärna vibrerar extremt snabbt inuti mitt huvud. Bilderna föreställer fällor som man sätt i många filmer, där ett litet ryck i snöret skulle få alla grenar att flyga upp i luften och få oss fångade i ett nät. Tiden står still i kanske 5-10sek, och jag hör mina kompisar prata i bakgrunden, men kan inte uppfatta något av det dem säger, trots att dom pratar högt och står 1 meter från mig. Sen får jag min ”vanliga” syn tillbaka, och ser tygstycket igen, så fort jag kan försöker jag halvkrypa ut från trädet samtidigt som jag är på gränsen till att gråta pga att jag är så rädd. När jag kommit ut från trädet börjar jag fatta att jag bara var nojjig, och att det inte var någon fälla.

Vi befinner oss fortfarande inom det inhägnade området, och fortsätter gå och hoppas att vi ska hitta ett slut på nätet. Vi går i säkert 1timme och förmodligen närmare en mil. Tillslut kommer vi till Elmias baksida (lokalen där DreamHack är) och fattar först då att vi är instängda, och inte utestängda som vi hela tiden trott. Vi hittar ett ställe där går att klättra över och går sedan in på dreamhack igen.

Dag 2

Får reda på att min polare varit ute å rökt med en annan, och var därför inte sugen på att dra ut igen.
Tröstar mig med att dra i mig några patroner lustgas som jag kommit över under min vistelse på dreamhack. Första gången jag testade det och blev förtjust direkt. Synd bara att jag inte hade tillgång till dem dagen innan så jag kunde boosta mitt cb rus.

Från och med nu kan jag inte skriva när följande utspelades, på grund av att hela dreamhack från och med dag 2 kändes som ett ända långt dygn, eftersom man aldrig sov.

Röka + lustgas
Denna gången gick vi bara iväg till en stor parkering där som vi hittade några bänkar på. Vi satte oss och började mecka. Denna gången rökte vi i pipa. Blev rejält stukade efter 2-3 holkar, och började gå tillbaka till DH. Sökte upp killarna vi köpte lustgasen av å frågade om vi kunde få låna hanns sifon ett tag. Killen var väldigt trevlig men ville inte låna ut sifonen pga att det var hanns polare. Så han sa att han kunde hänga med istället. Vi gick ut till hanns bil och satte oss å pratade lite. Allt kändes som en stor dröm, allt var så perfekt, så härligt. Han tar fram sifonen och säger hur jag ska göra för bästa effekt. Jag följer hanns tipps och andas in en patron. Håller inne, och ser att allt jag ser förändras sakta. Allt börjar gå i slowmotion och plötsligt ser jag bara 2 färger. Svart och blått (killen hade blått neon i bilen, där av den blåa färgen). Det regnade denna dagen, så varje lite droppe vatten på rutan blev en blålysande stjärna. Allt var så vackert. Låter sifonen gå en runda och alla tar varsin patron. Nu var det min tur igen. Denna gången skulle jag försöka mig på en dubbel. Utan syre emellan. Jag drog in den första patronen och höll inne. Blev helt borta och efter ett tag kunde jag inte hålla inne längre. Tog det sista som var kvar i ballongen i ett nytt andetag medans de andra fyllde en till ballong med gas. Håller inne och sedan blåser ut och stoppar en ny ballong i käften. Fyller lungorna med den svala gasen. Innan jag fyllt lungorna blir allt sakta svart, och jag såg plötsligt inifrån mitt huvud. Som att ögonen satt längst bak i huvudet och blickade framåt genom mitt ansikte. Det enda jag kunde se var min mun, som putade med läpparna efter ballongen som befann sig i käften. Jag andas in den sista gasen och helt utan förvarning befinner jag mig inuti ballongen. ”JAG ÄR I EN BALLONG!, JAG ÄR I EN BAAAALLOOOONG” skrek jag högt samtidigt som jag as garvade. Allt ekade och blev orangefärgat. Jag trodde helt seriöst till 100% att jag inuti ballongen. Mina kompisar som var med i bilen skrattade åt mig, och jag uppfattade deras skratt som teletubbies röster som ekade i slowmotion. Jag börjar as garva samtidigt som jag ständigt försöker upprepa att jag är inuti en ballong och hur mycket allt ekar.
Fortsätter att tro att jag är i en ballong och skrattar mer och mer medans sifonen går ett varv i bilen. ”Äntligen min tur igen” tänkte jag när jag såg den sista av personerna i bilen ta sig sin gas. Försökte hålla skrattet inom mig när jag tog min sista patron. Andades in och ballongen försvann. Men istället så förvandlades världen till ett teletubbies-landskap med gröna ängar. Jag kollar på mina kompisar som ser oerhört roade ut, ler lite, innan jag däckar.

Blir väckt ett par minuter senare för att vi ska gå in. Vi går in och passerar vakterna, när en av dem skriker ”och vad har ni varit ute å gjort!?” vi bara fortsätter å går och är otroligt rädda för att dom ska fatta vad vi har gjort. Min kompis som var helt opåverkad svarar att vi varit ute å gått. ”säääkert” får vi till svar följt av ett litet skratt. ”ni har varit ute å gayat er” fortsätter han. Vi börjar skratta och går in till våra platser.

Sista rökat
Fick under sista dagen tag på lite hasch som jag fixade till 3 spliffar av, som jag delade med en annan kompis. Rökte skiten och gick in. Tog en patron lustgas i en plastpåse och sedan däckade jag å vaknade dagen efter strax innan vi skulle åka hem. Kanske inte så konstig med tanke på att jag endast hade sovit 10 timmar sammanlagt på de tidigare 3 nätterna, fördelat på de 2 första.

Hoppas att ni kan läsa det ordentligt trots felstavningar och få styckindelningar. Är ganska trött i skrivande stund.
Citera
2007-12-13, 01:01
Medlem
moderatswings avatar
Roligt att ni hade trevligt!
Citera
2007-12-13, 01:04
Medlem
Highlighteds avatar
Inte mycket tripp äver det hela verkar det som. Låter som ett helt valigt lustgas rus enligt mig. Dock låter det ju som att du och dina kompisar hade det skoj och det var ju inte dåligt skrivet. 3/5 får du av mig
Citera
2007-12-13, 21:18
Medlem
Dziobeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
Massa text..

Känner vi varandra?
Citera
2007-12-13, 22:55
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziobek
Känner vi varandra?

känner å känner. du vet nog vem jag är :P pm om du vill veta.
Citera
2007-12-13, 23:06
Bannlyst
har både hållt på med röka och lustgas men aldrig mixat dom. är bra jävla sugen på o göra de nångång inom kort, din historia gör saken knappast bättre
men en rolig "tripprapport" va de iaf 3,5/5
Citera
2007-12-13, 23:36
Medlem
bajlatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
”ni har varit ute å gayat er” fortsätter han.

vem fan pratar på det viset?
aja, helt ok rapport, inte mycket till tripp dock om man bortser från lite lustgas. 2,5/5
Citera
2007-12-13, 23:55
Medlem
drakflygares avatar
Antar att ni var bakom racketcenter någonstans. Fan vad ni nojjade alltså. Jag var där bakom och rökte ett antal gånger, men jag nojjade aldrig när folk gick förbi. Jag la bara ner jointen lite bakom benet så ingen såg den. Den enda jag gången jag blev lite skrajj var när det kom en snutbil och stannade breve. Fan vad jag blev rädd. Som tur var så var den inte där för oss som var där. Vi gick bara, och polisen gick och något annat håll från bilen.
Citera
2007-12-14, 13:45
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drakflygare
Antar att ni var bakom racketcenter någonstans. Fan vad ni nojjade alltså. Jag var där bakom och rökte ett antal gånger, men jag nojjade aldrig när folk gick förbi. Jag la bara ner jointen lite bakom benet så ingen såg den. Den enda jag gången jag blev lite skrajj var när det kom en snutbil och stannade breve. Fan vad jag blev rädd. Som tur var så var den inte där för oss som var där. Vi gick bara, och polisen gick och något annat håll från bilen.

haha, jo vi blev bara lite rädda först. men sen när vi såg hunden samt den andra personen som sprang runt var vi helt säkra på att dom letade efter oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in