2007-12-12, 19:21
Medlem
LS Larrys avatar
nån som testat? vad tyckte du?
Citera
2007-12-12, 19:24
Medlem
$100s avatar
Fortfarande beta, så att siga något om det är väl ändå rätt meningslöst?! Har provat det en dag och märkte ingen större skillnad!
Citera
2007-12-12, 19:40
Medlem
LS Larrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av $100
Fortfarande beta, så att siga något om det är väl ändå rätt meningslöst?! Har provat det en dag och märkte ingen större skillnad!

Nej, inte betan, jag tänkte på RC1 som "släpptes" idag, som kan laddas ned från MS.
Citera
2007-12-12, 20:22
Medlem
uLLe.buLLes avatar
Har hört att (nästan) alla uppdateringar som kommer med i SP1 redan finns i alla datorer som använt windows-update? Och att det med andra ord inte kommer att bli några större förbättringar, fortfarande åt helvette med optimeringen, kompitabilitets-problemen etc.

Stämmer detta?
Citera
2007-12-12, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uLLe.buLLe
Har hört att (nästan) alla uppdateringar som kommer med i SP1 redan finns i alla datorer som använt windows-update? Och att det med andra ord inte kommer att bli några större förbättringar, fortfarande åt helvette med optimeringen, kompitabilitets-problemen etc.

Stämmer detta?

Jag testade betan några dagar, och jag måste säga att iallafall jag märkte skillnad, det kändes som allt gick fortare. (fast jag kanske ville att det skulle gå fortare) Däremot ska man nog inte vänta sig en revolution, många problem finns förmodligen kvar.
Citera
2007-12-12, 21:26
Medlem
slaskbaks avatar
Jag har installerat SP1 RC nu ikväll och ännu är det svårt att komma med några definitiva slutsatser eftersom prefetchen är tömd och det tar några dagar att optimera den igen men en sak jag märker stor skillnad på är hastighet på filöverföringar över nätverket. Innan låg jag på 11-12MB/s från min NAS över gigabit, detta har hoppat upp till 38-40MB/s med SP1.
Det känns bra!
Citera
2007-12-12, 21:41
Medlem
LS Larrys avatar
man kanske skulle prova den...
Citera
2007-12-12, 23:12
Medlem
Om man tankar ner RC1'an av SP1'an (höhöhöhö) kommer då WInupdate få huvudvärk??

Kollade nu på http://www.microsoft.com/downloads/d...DisplayLang=en och där står det att det hela sker genom WU... coolt... undrar om Winbeta's version räknas som en RTM verre??

Aja... det är bara till att testa... kommer ändå behöva installera om Vista vid utbyte mot en ny SATA2 hdd på 500GB som systemdisk om nån dag... :-)
Citera
2007-12-12, 23:15
Medlem
om man piratat vista

om man har en piratversion av vista, som man använt pradox/clony oneclick activator till, hur kommer sp1 att börja gnäll om äkta licens?
Citera
2007-12-13, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Om man tankar ner RC1'an av SP1'an (höhöhöhö) kommer då WInupdate få huvudvärk??

Kollade nu på http://www.microsoft.com/downloads/d...DisplayLang=en och där står det att det hela sker genom WU... coolt... undrar om Winbeta's version räknas som en RTM verre??

Aja... det är bara till att testa... kommer ändå behöva installera om Vista vid utbyte mot en ny SATA2 hdd på 500GB som systemdisk om nån dag... :-)

Edit: Jovars... RC1'an gled in i burken utan några problem för min del... och Vista är förtfarande aktiverat... jag antar att åtminstoner jag ska vara lycklig... :-)

Ajust det... superfetchen nollades märkte jag redan på dom inledande uppdateringarna innan SP1'an gled in... hårddisken fick jobba som en liten blå i runt 15 minuter...antar att några omstarter kommer att behövas innan man märker av att superfetch gör nånting...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in