• 5
  • 6
2024-09-28, 02:28
Medlem
rtyuios avatar
En av de godaste IPAn jag druckit i mitt liv är Windy Hill från Mikkeller. Varför den bara har 3.94 i betyg på Untapd är för mig ett mysterium. Just nu är favoriten Omnipollos "Nebuchadnezzar" och "Hatt"
Citera
2024-09-28, 02:52
Medlem
Skiter i IPA alltsom oftast nuförtiden. De bästa av de bästa är ju fortfarande bra, (som t.ex Snake dog IPA från Flying dog), men oftast föredrar jag andra stilar såsom en mustig stout eller nåt belgiskt om jag helst får välja. (Lager dricker jag förstås också i stor mängd, men det är ju mest för prisets skull).
Citera
2024-09-29, 00:54
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
En av de godaste IPAn jag druckit i mitt liv är Windy Hill från Mikkeller. Varför den bara har 3.94 i betyg på Untapd är för mig ett mysterium. Just nu är favoriten Omnipollos "Nebuchadnezzar" och "Hatt"

3.94 är ju ett bra globalt betyg på untappd.
Citera
2025-08-06, 00:20
Medlem
Skarparattarns avatar
Jag gillar collective arts radio the mothership kanadensisk öl 8,2% 10/10
Citera
2025-08-06, 00:22
Medlem
Ganonitos avatar
Förstår inte hur man kan gilla IPA. Så fruktansvärt jävla äckligt. Smakar inte öl ens utan mer cider.
Citera
2025-08-06, 08:22
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Förstår inte hur man kan gilla IPA. Så fruktansvärt jävla äckligt. Smakar inte öl ens utan mer cider.
Hur smakar öl då? Som vanligt används ljus lager, en av ca 100 definierade öltyper, som referens till vad "öl" är och ska smaka.

Är Guinness öl? Smakar det som Mariestads? Jag tror att ganska många skulle ha avvikande uppfattning om du vill påstå att Guinness inte är öl för att det inte smakar som Mariestads.
Citera
2025-08-06, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag gillar collective arts radio the mothership kanadensisk öl 8,2% 10/10
Den är bra. Jag rekommenderar också danska To Øl #IPA.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in