2007-12-12, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Att skriva lite medvetet talspråkligt på ett forum tycker jag inte stör på samma sätt.

Hur svårt kan det vara egentligen att skilja på de och dem om man har svenska som modersmål? Det är ju som att blanda ihop vi och oss. Hur kan man få G i Svenska B med så dålig känsla för sitt eget språk?

(Ja, jag stavar dåligt. Kanske är lite smygdyslektiker till och med, men jag försöker i alla fall).
Jag tycker inte det är så farligt när folk inte kan skilja på de dem & dom heller, jag skriver långt från perfekt själv, jag försöker inte ens för då skulle jag inte kunna skilja på mina konton lika bra.. På ett forum kan det finnas utrymme för en del egenheter så länge man iaf behärskar att göra sig rätt förstånd utan att läsaren ska behöva tänka till över texten och försöka fylla i luckor själv. Jag må varit petimetertråkig som kommenterade TS på det viset jag gjorde men det var för att han kommer in och valsar med 56 inlägg och spelar farbror magister, antagligen har han ätit lite mycket hallucinogener så han tog sig tid att skriva ett av sina sällsynta inlägg och då var det för att klaga på nåt han själv inte ens orkat bemöda sig att söka om. Hade han sökt hade han funnit att det är ett uttjatat ämne under delforumet 'språk' där han också huserat sedan tidigare.

Jag är dock stor motståndare och tiltar själv när det sitter minderåriga som öht inte behärskar skrivande och struntar i att de skriver på förortska eller lunarspråk, det anser jag skulle vara skäl till en banning.. internet och i synnerhet flashback är inte för alla..

jag låter målet stå öppet om nån vill kommentera mina gemener och dubbelpunktande..
2007-12-12, 16:05
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag sätter alla som inte klarar av att hantera de och dem på ignore. Skitskönt.
2007-12-12, 16:06
Medlem
Carl Serungs avatar
men ba lixom hallå!? Man får la skriva hur man vill ba typ lr lixom.
2007-12-12, 16:11
Bannlyst
Nu har TS redigerat sitt inlägg, TS bör själv lära sig svenska språket innan TS begår stavningsfascism
2007-12-12, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Burroughs
Nu har TS redigerat sitt inlägg, TS bör själv lära sig svenska språket innan TS begår stavningsfascism

Vari bestod det språkliga felet? Jag hade skrivit fel, inte stavat fel. Dessutom är din mor en snopp. Det handlar inte heller om stavningsfascism (som man när jag ändå är igång kan upplysa dig om att man inte begår) utan att folk som är svenskfödda och har svenska som modersmål inte kan sitt eget språk. Det är ju, som redan påpekats, samma sak som att inte kunna skilja på vi och oss, ni och er, jag och mig etc.
2007-12-12, 16:24
Medlem
El Zorros avatar
Fel forum och det finns en hel del trådar om detta ämne så sök gärna.

*låst*

/mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in