2007-12-12, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chalice
Det stavas PENGAR, STATUS och MAKT. Det r hela frklaringen om man bortser frn inre egenskaper. Varfr tror du tex Donald Trump r gift med en 20-ngonting fotomodell?
Status och makt? Ja till viss del. Pengar? Sllan. En kvinna blir inte attraherad av en man fr hans pengar, dremot s kan det vara en lockelse. Jag skulle gissa p att de flesta kvinnor som Donald Trump stter p blir riktigt jvla kta p honom. Varfr? Jo fr att hela han utstrlar sjlvskerhet och komfort. Har ni tittat p hans kroppssprk? Det r av samma anledning som s mnga kvinnor blir kta p George Bush.
Citera
2007-12-12, 15:22
Medlem
Chalices avatar
S du menar att om DT hade varit byggarbetare och haft samma utstrlning och sjlvskerhet hade lika mnga unga supermodeller varit attraherade av honom? Glm det, givetvis r det pengarna (och statusen).

Ett annat bra exempel r rockmusiker som ser ut som skit. Ta Lemmy i Motrhead som ex. En 62 rig tunnhrig alkohlist tckt av vidriga vrtor. Hade han jobbat som vaktmstare hade han inte frr knulla p decennier. Nu flockas brudarna runt honom och det beror knappast p hans vinnade personlighet.
Citera
2007-12-12, 15:23
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Mycket i livet r ett skoj.

Men serist, om du tnker efter ett par minuter innan du skapar en ny trd kanske du inser att du knappast kommer f ngot absolut svar, det enda du kommer f r -smileys och glpord. Dina egna hypoteser r klart mjliga, likvl som andras som sger att tjejer gr mer efter insidan. Pengar r ett tredje alternativ. Det finns vldigt mnga anledningar att vlja ngon som r "fulare" n sig sjlv, men 9 gnger av 10 r det p grund av en sak:

Nr du vxt klart, vill sl dig ner och bilda familj, vad vljer du d; en superhet modelltjej med en personlighet som nrmast kan liknas vid Lucifer i all sin makt, eller en mindre snygg (ls ful) ts med ett hjrta av guld som delar alla dina intressen och ml i livet?

Vad tror du gynnar dig som person bst? Era barn? Nr man r 18 och kliver in p krogen frsta gngen r det kanske inte lika sannolikt att man letar upp den fetaste gumman i baren och limmar p, d vill man knulla. Och knulla gr man bst med pumor. Men nr du r 25 bast och less p knssjukdomar kanske det r dags att brja intressera sig lite mer fr vad fr sorts person du vill spendera din fritid, och ditt liv, med. Jag r ganska sker p att personligheten kommer vara viktigare n utseendet d. ven fr dig

(min flickvn r snygg)

Ja jag hller med dig och skrev ungefr precis detsamma medan du postade detta inlgg.
Jag r absolut inte bitter, har haft snygga flickvnner och trffar tjejer men r frtillfllet singel (kanske drfr jag skriver detta nu) och bde jag och mina vnner har bollat denna frgestllning en lngre tid och nu tnkte jag hra vad folk hr inne har fr tankar och teorier kring detta.

Jag rknar med att folk kommer tycka att man r en idiot men om de tycker att man r en idiot eller skrattar t en fr att man stller en sn hr frga r det vl deras problem? Knappast ngot jag gr runt och r ledsen ver, jag vill bara f lite mer "ktt p benen" och kanske kunna strre frstelse kring detta "fenomen". Tyvrr sger ni precis dom saker jag redan tycker och tnker...Jag hoppas fortfarande p att "experten" kommer in och skriver ngot klokt
Citera
2007-12-12, 15:27
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Det stavas PENGAR, STATUS och MAKT. Det r hela frklaringen om man bortser frn inre egenskaper. Varfr tror du tex Donald Trump r gift med en 20-ngonting fotomodell?

Ja men de intelligenta och bra tjejerna som r snygga d? (jag hvdar att den tjejen han r ihop med inte r smart, sorry om jag har frdomar)

Det finns ven de som kanske har PENGAR men intep ngot stt har status eller makt. Hur fr dessa personer dessa verjvligt snygga tjejer?

Donald Trump r SJUKT "stor" och mktig, han r ihop med ngon som r flera rtionden yngre. Det r inte samma sak...Varfr r tv vanliga "svenssons" som r runt 25 r tillsammans dr tjejen r extremt snygg och killen s ful och fet att du tappar aptiten nr du ser honom? Det r dessa exempel jag vill f en frklaring p. Donald r gubbsjuk, utnyttjar sin stllning och hon r ung, blst och naiv som gillar det (enligt mig)
Citera
2007-12-12, 15:30
Bannlyst
Citat:
S du menar att om DT hade varit byggarbetare och haft samma utstrlning och sjlvskerhet hade lika mnga unga supermodeller varit attraherade av honom? Glm det, givetvis r det pengarna (och statusen).

Ett annat bra exempel r rockmusiker som ser ut som skit. Ta Lemmy i Motrhead som ex. En 62 rig tunnhrig alkohlist tckt av vidriga vrtor. Hade han jobbat som vaktmstare hade han inte frr knulla p decennier. Nu flockas brudarna runt honom och det beror knappast p hans vinnade personlighet.
Om en man har sdan personlighet och vinnarattityd som Donald, s blir man helt enkelt inte en byggarbetare. Man kan jobba som vad som helst och fortfarande ha en grym status, och det r bara en bidragande faktor. Det handlar fan inte om pengarna, det skulle man kunna genomskda direkt. Dom blir attraherad av personligheten som gjorde honom rik, inte rikedomen.
Citera
2007-12-12, 15:31
Medlem
IIanas avatar
som kvinna mste jag sga att det finns grnser av fulhet som inte gr att verskrida.

fast har flera gr vart med om att jag blivit ihop med killar som jag vid frsta och andra anblicken inte katagoriserat som snygga p ntt vis.
fast som efterhand har blivit snygg pga personlighet och vrderingar.

nstan vanligare att det r tvrt om. den supersnygga killen blir ful pga en dliga personlighet.
Citera
2007-12-12, 15:31
Medlem
ErikJs avatar
Citat:

Det r kndisskapet som r den strsta bidragande faktorn! Hon fr sin stund i rampljuset precis som vissa av bnderna i bonde sker fru som har "snygga" tjejer. Dessa tjejer fr chansen att synas och tar tillfllet i akt.

Donald Trumps brud fr allt hon pekar p. Wayne Rooneys flickvn blev knd och mngmiljonr genom honom (och sg inte nu att han r attraktiv om man bara ska g till utsidan, och hans personlighet r inte heller en svrmorsdrms nskan). KNDISSKAPET, att f synas och f uppmrksamhet r strsta faktorn! Pengar, makt och status ocks. Men en normal 25 rig "svensson" kan ocks ha vrsta jvla super duper pang bruden...Vad har han lyckats med fr att fnga henne? Det r ngot som inte stmmer, ngot r fel. Det mste vara s
Citera
2007-12-12, 15:33
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Donald Trump r SJUKT "stor" och mktig, han r ihop med ngon som r flera rtionden yngre. Det r inte samma sak...Varfr r tv vanliga "svenssons" som r runt 25 r tillsammans dr tjejen r extremt snygg och killen s ful och fet att du tappar aptiten nr du ser honom? Det r dessa exempel jag vill f en frklaring p. Donald r gubbsjuk, utnyttjar sin stllning och hon r ung, blst och naiv som gillar det (enligt mig)

Samm princip gller ven i ovanstende exempel. Killen har frmodligen status i sin sociala krets och/eller har ett hgstatusyrke. r populr och/eller begvad p ngot stt vilket leder till att andra beundrar och ser upp till honom.

Du ser sllen det motsatta. Att en svinsnygg kille r ihop med vrsta raset. Vad beror det p? Jo, killar attraheras av utseende och kropp, inte status och pengar. Annars skulle vi garanterat se Kristina Lugn och Lill-Babs med unga boytoys.
Citera
2007-12-12, 15:34
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IIana
som kvinna mste jag sga att det finns grnser av fulhet som inte gr att verskrida.

fast har flera gr vart med om att jag blivit ihop med killar som jag vid frsta och andra anblicken inte katagoriserat som snygga p ntt vis.
fast som efterhand har blivit snygg pga personlighet och vrderingar.

nstan vanligare att det r tvrt om. den supersnygga killen blir ful pga en dliga personlighet.

Tack!

ja det kper jag, mnga attraktiva killar blir smre juh mer dom pratar

Men av respekt mot folk i mon omgivning kanjag tyvrr inte hnga ut bilder men jag har flera sjukt fula bekanta som har pang snygga brudar utan att dessa killar r rika, har status eller ngot sdant. Jag fattar allts inte varfr tjejerna i frga valt dessa super fula killar.

Hade killen varit knd men riksful hade jag kunnat frst lite varfr tjejen valde honom (trots att det ocks r sjukt) men d hade jag iaf ftt en frklaring.
Citera
2007-12-12, 15:39
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Samm princip gller ven i ovanstende exempel. Killen har frmodligen status i sin sociala krets och/eller har ett hgstatusyrke. r populr och/eller begvad p ngot stt vilket leder till att andra beundrar och ser upp till honom.

Du ser sllen det motsatta. Att en svinsnygg kille r ihop med vrsta raset. Vad beror det p? Jo, killar attraheras av utseende och kropp, inte status och pengar. Annars skulle vi garanterat se Kristina Lugn och Lill-Babs med unga boytoys.

Haha helt rtt, ville inte komma in p detta fr d blir trden "nnu strre" men du har helt rtt. Killar r mer ytliga och "mste" ha den snyggaste bruden men visst ven dr finns det undantag.

Men vad menar du att toooooooook cp mongo snygga tjejer kan vara tillsammans med kompletta RAS bara fr att killen i frga har lite "status" i deras kompisgng? Det kanske r s men isf har tjejen allvarliga felet i huvvet om en sdan "liten sak" kan gra henne attraherad.

Fr att g till min egen bekantskapskrets, dr r de personer som r riktiga RAS och har flickvnner som r otroligt fina ingen status alls. Hur har dessa tjejer tnkt isf ? Jadu, snart fr jag nog fan frga dessa tjejer rakt ut. Kan nog vara vrt ett par snytingar
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Tack!

ja det kper jag, mnga attraktiva killar blir smre juh mer dom pratar

Men av respekt mot folk i mon omgivning kanjag tyvrr inte hnga ut bilder men jag har flera sjukt fula bekanta som har pang snygga brudar utan att dessa killar r rika, har status eller ngot sdant. Jag fattar allts inte varfr tjejerna i frga valt dessa super fula killar.

Hade killen varit knd men riksful hade jag kunnat frst lite varfr tjejen valde honom (trots att det ocks r sjukt) men d hade jag iaf ftt en frklaring.
Jag har redan frklarat
Citera
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:

Hans ledarsinne s klart. Pengar, status och makt r bara en bieffekt av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in