Hej!
Jag är väldigt duktig med det här att hålla tiden.
Jag är vikarie o jobbar helt olika för månad för månad.
Skulle jobba idag (har rast just nu)
MEN jag glömde detta.
De ingde mig efter 1 timme, så det var inte så farligt. Jag har en dotter som går 15h/vecka. Så jag skulle lämnat henne samma tid, fast jag jobbade. Problemet är att på den timmen hann jag åka till min syster o klippte av nästan 30 cm hår.
(iochmed jag hade glömt att jag skulle jobba bokade jag in syrran nu under förmiddagen)
HUR FAN ska jag förklara för dagis att jag dyker upp med nästan 30 cm kortare hår? Det går liksom inte att dölja, jag hade nästan rövlångt hår o nu är det axellångt.
Sanningen låter som en lögn. En fin historia jag kom på är "Min syster är utbildad frisör, så hon klippte både mig o brukaren. Men vi tog mig bara snabbt." Så det skulle kunna funka.
Eller "syrran klippte mig under rasten, vi ska fixa till det sen"
Men jag är en ärlig människa. De har hand om mitt barn. Känns hemskt att ljuga till det.
Jag vet seriöst inte vad jag ska göra. O faktum är att syrran "tog det bara snabbt" vi ska klippa till det till en frisyr sen. Så därför blir första historian, dvs sanningen ganska... korkad?
Jag känner mig jätte usel. För jag är bättre än så här. Jag värderar tiden högt.. =(