2007-12-12, 12:13
Medlem
Hej!
Jag är väldigt duktig med det här att hålla tiden.
Jag är vikarie o jobbar helt olika för månad för månad.
Skulle jobba idag (har rast just nu)
MEN jag glömde detta.
De ingde mig efter 1 timme, så det var inte så farligt. Jag har en dotter som går 15h/vecka. Så jag skulle lämnat henne samma tid, fast jag jobbade. Problemet är att på den timmen hann jag åka till min syster o klippte av nästan 30 cm hår.

(iochmed jag hade glömt att jag skulle jobba bokade jag in syrran nu under förmiddagen)

HUR FAN ska jag förklara för dagis att jag dyker upp med nästan 30 cm kortare hår? Det går liksom inte att dölja, jag hade nästan rövlångt hår o nu är det axellångt.

Sanningen låter som en lögn. En fin historia jag kom på är "Min syster är utbildad frisör, så hon klippte både mig o brukaren. Men vi tog mig bara snabbt." Så det skulle kunna funka.

Eller "syrran klippte mig under rasten, vi ska fixa till det sen"

Men jag är en ärlig människa. De har hand om mitt barn. Känns hemskt att ljuga till det.
Jag vet seriöst inte vad jag ska göra. O faktum är att syrran "tog det bara snabbt" vi ska klippa till det till en frisyr sen. Så därför blir första historian, dvs sanningen ganska... korkad?
Jag känner mig jätte usel. För jag är bättre än så här. Jag värderar tiden högt.. =(
Citera
2007-12-12, 12:48
Medlem
Pilsnerkorvens avatar
Jag förstår ingenting. Vill du be dagis om ursäkt för att du klippt håret?
Citera
2007-12-12, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerkorven
Jag förstår ingenting. Vill du be dagis om ursäkt för att du klippt håret?

Oj jag förstår att dett ablev krångligt. Iochmed jag bara är vikarie så räknas jag som "arbetssökande" dvs jag har bara RÄTT till 15h/vecka. MEN såfort jag jobbar, eller får gå på arbetsintervju så får jag ha henne där extra.

Hon börjar normalt nio. Och jag SKULLE lämna henne idag samma tid (passade perfekt med jobbet idag)
Men så klippte jag mig.
Så nu ser det ut som hon får stanna längre för att jag skulle gå till frisören eller något. Man får bara ha ungarna på dagis om man ska arbeta, inte annars.
Citera
2007-12-12, 12:55
Bannlyst
Menar du att detta är ett problem?

Du verkar inte ha några speciella bekymmer om detta får dig att falla ihop.
Läs rad fem i ditt eget inlägg så står svaret där.
Alla är människor, alla kan glömma.

Och varför ljuga om en sån sak?
Citera
2007-12-12, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.monster
Menar du att detta är ett problem?

Du verkar inte ha några speciella bekymmer om detta får dig att falla ihop.
Läs rad fem i ditt eget inlägg så står svaret där.
Alla är människor, alla kan glömma.

Och varför ljuga om en sån sak?

Nej du har rätt, mitt liv är bra o jag har inga djupare bekymmer, jag hoppas att detta inte är ett sånt stort problem för dig.

Ja "varför ljuga" för sanningen låter för komplicerad. Jag berättade ju för dagis förra veckan "då o då ska jag jobba" o de antecknade. Aja. Jag får se hur det blir.
Citera
2007-12-12, 13:07
Medlem
pang olufsens avatar
fel.
Citera
2007-12-12, 13:10
Medlem
pang olufsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazy84
Oj jag förstår att dett ablev krångligt. Iochmed jag bara är vikarie så räknas jag som "arbetssökande" dvs jag har bara RÄTT till 15h/vecka. MEN såfort jag jobbar, eller får gå på arbetsintervju så får jag ha henne där extra.

Hon börjar normalt nio. Och jag SKULLE lämna henne idag samma tid (passade perfekt med jobbet idag)
Men så klippte jag mig.
Så nu ser det ut som hon får stanna längre för att jag skulle gå till frisören eller något. Man får bara ha ungarna på dagis om man ska arbeta, inte annars.

Du var alltså på jobbet, stack iväg på rasten för att "Lämna dottern" dyker upp nyklippt en timme för sent, är det så det ligger till? I annat fall kan du ju säga att du klippte dig igårkväll.
Citera
2007-12-12, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pang olufsen
Du var alltså på jobbet, stack iväg på rasten för att "Lämna dottern" dyker upp nyklippt en timme för sent, är det så det ligger till? I annat fall kan du ju säga att du klippte dig igårkväll.

Nej tösen är normalt på dagis
tis, ons, tors 9-15 så jag lämnade henne idag runt nio. Jag skulle börja lite över nio o jobbar till fem idag.
De fick reda på detta på dagiset förra veckan att jag skulle jobba. Men jag glömde det, så jag åkte till syrran o klippte av håret typ.
Så jag lämnade henne med långt hår o kommer o hämtar med kort hår. Och man får inte lämna barn pga frisörtider o så.
Så nu kommer hon att stanna längre, så det ser ut som om jag hade tid nu i eftermiddag.
Citera
2007-12-12, 13:13
Medlem
Tack för att ni tog er tid o svarade. Men nu tar min rast snart slut.
Citera
2007-12-12, 13:16
Medlem
TTKs avatar
Säg att du klippte dig under lunchrasten?
Citera
2007-12-12, 13:17
Medlem
Giggis avatar
Sätt upp håret i en knorr eller dra på en mössa. Om de frågar säger du sanningen. Man är väl inte mer än människa. Sen kan man ju undra lite grann hur du kan glömma att du meddelat dagis att du ska ha dottern där till 17 istället för till 15.
Citera
2007-12-12, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggi
Sätt upp håret i en knorr eller dra på en mössa. Om de frågar säger du sanningen. Man är väl inte mer än människa. Sen kan man ju undra lite grann hur du kan glömma att du meddelat dagis att du ska ha dottern där till 17 istället för till 15.

Nej jag ahr inte glömt att jag har meddelat dagis, allt slog ju mig när jag kom på att jag skulle jobba idag

Det gick bra, det var inte samma "fröken" som var där när jag hämtade, som när jag lämnade. Så det gick bra. Men tack för tipsen.
Jag hade nog kört "fixat på rasten".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in