2007-12-12, 12:08
Medlem
kosins avatar
Jag har köpt mig en svart nyårsklänning som sitter ganska löst och undrar om man kan sätta ett skärp runt midjan eller under bysten så att klänningen visar lite mer figur?? Någon som har någon ide? har köpt ett svart och ett rött bälte, båda är glansiga, tror jag ska ha det svarta för jag har tänkt att ha guldskor, gulddiadem och guldsmycken?
Jag behöver hjälp!
Citera
2007-12-12, 12:11
Medlem
Giggis avatar
Antingen ett skärp eller ett brett sidenband. Jag hade iofs gärna matchat upp resten av guldet med ett guldskärp som bryter av lite snyggt.

Det är inte säkert att det blir snyggt om det är för mycket tyg så att det rynkar sig, men du får väl prova dig fram.
Citera
2007-12-12, 12:14
Medlem
kosins avatar
okej, jo ett guldigt sidenband blir nog kanske bättre.. men tycker du jag ska ha det i midjan eller under bysten?
Citera
2007-12-12, 12:16
Medlem
Giggis avatar
Jag är själv förtjust i empirestilen med avskuren byst. Dels framhäver det brösten bättre och dels slipper man gå och hålla in magen under hela kvällen.

Ska du köra sidenband kan du sätta fast det i sidorna med ett par stygn, så glider det inte ner under kvällen.
Citera
2007-12-12, 12:22
Medlem
20Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggi
Antingen ett skärp eller ett brett sidenband. Jag hade iofs gärna matchat upp resten av guldet med ett guldskärp som bryter av lite snyggt.

Det är inte säkert att det blir snyggt om det är för mycket tyg så att det rynkar sig, men du får väl prova dig fram.

Whoa, ta det lite lugnt. Guld är en jävligt knepig accentfärg. Det blir väldigt lätt för mycket, och då är det inte längre en accent. Och rött skärp till svart och guld kommer inte att bli bra.

TS, du kan inte tänka dig att lägga upp en bild på utstyrseln du tänkt dig, med och utan det svarta skärpet?
Citera
2007-12-12, 12:26
Medlem
kosins avatar
allstå, jag tänkte inte ha det röda skärpet ihop med guldiga accesoarer.. utan antingen det svarta skärpet med guldiga accesoarer eller det röda skärpet med röda accesoarer..
Citera
2007-12-12, 12:34
Medlem
Cherrykills avatar
Jag skulle hellre ha ett svart, glansigt skärp under brösten (såvida klänningen inte är glansig för då kanske du ska ett matt skärp). För som nån sa, guld ska man vara försiktig med och det räcker nog med att du har guldiga accessoarer!
Citera
2007-12-12, 12:40
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20Q
Whoa, ta det lite lugnt. Guld är en jävligt knepig accentfärg. Det blir väldigt lätt för mycket, och då är det inte längre en accent. Och rött skärp till svart och guld kommer inte att bli bra.

TS, du kan inte tänka dig att lägga upp en bild på utstyrseln du tänkt dig, med och utan det svarta skärpet?

Jag kan hålla med till viss del. Men inte till nyår! Då ska det glittra och glimma och vara lite i överkant. Hittar man bara samma guldnyanser så är det inga problem anser jag iaf!
Citera
2007-12-12, 12:41
Medlem
20Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosin
allstå, jag tänkte inte ha det röda skärpet ihop med guldiga accesoarer.. utan antingen det svarta skärpet med guldiga accesoarer eller det röda skärpet med röda accesoarer..

Samma sak där, blir det för mycket av en stark accentfärg blir det bara pajas av det. Undvik således också rött skärp med röda accessoarer. Det får inte se övermatchat ut.

Av det du nämnt hittills är svart bälte med guldaccessoarer det som låter bäst. Och ha helst bältet runt midjan, inte över revbenen. Jag kan inte erinra mig att jag någonsin sett någon som det ser bra ut på.
Citera
2007-12-12, 13:14
Medlem
Tolvans avatar
Det beror ju helt på tyget och snittet på klänningen. Empirestil kan vara jättesnyggt på rätt typ av klänning men du riskerar att se gravid eller utvecklingstörd ut om stuket på klänningen är fel.
Jag skulle köra rött bälte eller sidenband, det är snyggt till svart och det är rätt årstid och sedan matcha med röda skor eller handväska. inte alla tre på en gång för det kan lätt se töntigt ut även om etikettböckerna säger att de tre alltid skall matcha. När det gäller rött kan det bli lite för mycke av det goda och mer skrika "hej jag köpte hela paketet på Ellos".
Citera
2007-12-12, 13:16
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggi
Jag kan hålla med till viss del. Men inte till nyår! Då ska det glittra och glimma och vara lite i överkant. Hittar man bara samma guldnyanser så är det inga problem anser jag iaf!
Till nyår skall man vara snygg inte se ut som en överlastad julgran.
Citera
2007-12-12, 13:28
Medlem
20Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Till nyår skall man vara snygg inte se ut som en överlastad julgran.

Helt korrekt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in