Citat:
Ursprungligen postat av noonelse
Ändrade du skärmupplösningen manuellt under installationen?
Det du kan göra är att trycka alt + f1 så du kommer till consolen. Ge den lite tid att starta upp först. Sedan kan du konfigurera om xservern och låta den köra på de inställningar som den föreslår själv och se om det fungerar. Fungerar det kan du börja mixtra med den för att få igång den upplösningen du vill köra senare. Använd google och ubuntuforums.org. Det är ALLTID någon som haft ditt problem tidigare.
För att konfigurera om xservern:
Kod:
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
mjo då! men jag har inte tästat att ställa in det ibörjan!

men jag ställde in x-servern på olika varje gång! tästa med 1024 x 768 och högre och även det som va förinställt när jag väl kom dit! har googlat som en tok tycker jag! men jag får väl söka vidare!
det jävliga är att när jag väl har startat om så stänger skärmen av sig precis som han gör när man inte har någon kontakt med pc´n! vet ej hur det är på alla skärmar men på min LG så har jag en lysdeod som lyser görnt när jag har kontakt och orange när jag inte har det men strömmen är på!´
pc´n tänker inte äns! tänkte om det kanske är fel någonstans i installationen eller cd´n!? men jag ska kolla ubuntuforum.org
är även tacksam för svar även här!