2007-12-11, 23:13
Medlem
Har en HP deskjet 1280 kopplad till en dlink DP-G310 router.
Den funkar på PC datorerna (att skriva ut), den har apple talk fast när jag försöker lägga till den med automatiska drivrutiner så står det:
nbp_send_failed got=-1

har även testat appletalk med HP's Deskjet 1.3 drivers (istället för automatic) funkar inte heller.

Det är Leopard vi snackar om.

Är inte så 100 på mac men säg gärna hur man går tillväga.
Citera
2007-12-12, 02:24
Medlem
Är det HP LaserJet 1200 eller HP LaserJet 1200n du har? För HP LaserJet 1200 har nämligen inte Appletalk utan då måste du använda dig av HP LaserJet PostScript
"nbp_send_failed got=-1" tycker jag låter som du antingen inte får någon adress eller att det inte är något protokoll kopplat till enheten i NBP, men jag är ingen expert.... och jag börjar bli väldigt trött.
Citera
2007-12-12, 06:14
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keltor
Är det HP LaserJet 1200 eller HP LaserJet 1200n du har? För HP LaserJet 1200 har nämligen inte Appletalk utan då måste du använda dig av HP LaserJet PostScript
"nbp_send_failed got=-1" tycker jag låter som du antingen inte får någon adress eller att det inte är något protokoll kopplat till enheten i NBP, men jag är ingen expert.... och jag börjar bli väldigt trött.

Tillräckligt trött för att inte se att det är en HP deskjet 1280 som frågan gäller?
Citera
2007-12-12, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keltor

Jag har testat postscript drivrutiner (alltså inte valt automatiskt under drivrutiner)
funkar inte då heller.
Citera
2007-12-13, 01:54
Medlem
Bra att ingen har svar på detta.
Skit mac, usel skräpdator...så jävla ruttet system.
Fattar inte hur det kan suga så hårt....

*inväntar flames*
Citera
2007-12-13, 02:04
Medlem
/dev/jesuss avatar
Köp en skrivare som har dokumenterat bra Mac-stöd då. De kostar ju knappt mer än en färgpåfyllning nuförtiden.

Och håll dig till Windows eller Linux eller vad fan du föredrar om du hellre vill det, inte en jävel här eller någon annanstans kunde bry sig mindre.
Citera
2007-12-13, 23:38
Medlem
skinner5000s avatar
Cilere du har redan fått massvis med tillsägelser och varningar för att ha postat en massa skit, så håll dig förfan i skinnet annars blir du inte kvar länge till.

Du får gärna gnälla på Mac och Apple, men sabba inte trådar med att gå OT, starta istället en separat tråd.

Tog bort ditt OT inlägg föresten.

/
Mod
Citera
2007-12-14, 09:15
Medlem
pythonxs avatar
DP-G310 är väl en printserver?

Då gör du som följer:

1. Systeminställningar -> Skrivare och Fax
2. Klicka "+" för att lägga till Skrivare
3. Fliken "IP Skrivare"
4. Protokoll: LPD (Line Printer Daemon)
Adress: IP till DP-G310
Kö: L1 eller P1
Namn/Plats: Valfritt
Skriv ut med: Välj drivrutinen till skrivaren
5. Klicka lägg till och försök skriva ut genom skrivaren
Citera
2007-12-14, 14:17
Medlem
Prova med Rendez Vous protokollet!
Citera
2007-12-14, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pythonx
DP-G310 är väl en printserver?

Då gör du som följer:

1. Systeminställningar -> Skrivare och Fax
2. Klicka "+" för att lägga till Skrivare
3. Fliken "IP Skrivare"
4. Protokoll: LPD (Line Printer Daemon)
Adress: IP till DP-G310
Kö: L1 eller P1
Namn/Plats: Valfritt
Skriv ut med: Välj drivrutinen till skrivaren
5. Klicka lägg till och försök skriva ut genom skrivaren

Jag har installerat drivrutinen, den finns dock inte med i listan att välja där.
Laddade ner från HP's sida och installerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in