2007-12-11, 22:58
Medlem
cosmic_dancers avatar
Tänkte prova på lite gi recept under julen och undrar om ni fb:are har några bra tips. Har hittat några recept bland annat på köttbullar ocvh en rödkålssallad.
Citera
2007-12-11, 23:56
Medlem
Tolvans avatar
Jag äter helt enkelt inte julmat till jul. Min julmiddag bestå av ren, lamm, räkor och broccoli, jag älskar broccoli. Julmat är bara äckligt, salt och fett.
Citera
2007-12-12, 18:31
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Jag äter helt enkelt inte julmat till jul. Min julmiddag bestå av ren, lamm, räkor och broccoli, jag älskar broccoli. Julmat är bara äckligt, salt och fett.

ja lamm tänkte vi införskaffa. Sen är det väl bara att skippa potatis och liknande
Citera
2007-12-12, 19:08
Medlem
Tolvans avatar
Precis.
Jag funderar på att köra lite nordafrikanskinspirerat för att få lite "julkryddor" på maten, kanel, kryddnejlikor och sånt.
Citera
2007-12-12, 20:10
Medlem
Eller så käkar ni vanlig julmat och tränar lite extra i mellandagarna.
Citera
2007-12-12, 20:48
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Eller så käkar ni vanlig julmat och tränar lite extra i mellandagarna.
Aldrig i livet, julmat är äckligt.
Citera
2007-12-13, 01:07
Medlem
Klngs avatar
Julmat är det godaste som finns.
Om ts tycker om julmat så är det ju inga som helst problem att fuska med dieten en dag om året. Annars är det ju bara onödigt att göra julmat, då kan h*n ju äta vadhelst h*n tycker om.

Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Aldrig i livet, julmat är äckligt.
Citera
2007-12-13, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Tänkte prova på lite gi recept under julen och undrar om ni fb:are har några bra tips. Har hittat några recept bland annat på köttbullar ocvh en rödkålssallad.
Expressen publicerade 2005 Gi-recept på julmat. http://www.expressen.se/1.282535
Citera
2007-12-13, 13:13
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmn
Expressen publicerade 2005 Gi-recept på julmat. http://www.expressen.se/1.282535
tack så mycket.

Nä viss julmat är god... men det blir för mycket. I mellandagarna kräks man nästan
Citera
2007-12-13, 13:40
Medlem
w84funs avatar
Varför förstöra en enda dag per år? Det är väl bara att skippa potatisen, salladerna och senapssillen? Resten går att äta utan allt för mycket GI-intag. Nog måste man väl få njuta en dag varje år åtminstone?
Citera
2007-12-13, 13:58
Medlem
Tolvans avatar
Jag skulle snarare vilja påstå att jag njuter alla andra dagar än när jag tvingas äta julmat. Julmaten är för fet och salt och fattig på andra smaker för att riktigt tilltala mig.
Citera
2007-12-13, 15:51
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w84fun
Varför förstöra en enda dag per år? Det är väl bara att skippa potatisen, salladerna och senapssillen? Resten går att äta utan allt för mycket GI-intag. Nog måste man väl få njuta en dag varje år åtminstone?

jag vill prova på lite andra saker också. Jag tänkter äta sill och sådär men även ha nya rätter på bordet. Jag är heller int eöverdrivet förtjust i julmat det blir för mycket som sagt var
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in