2007-12-11, 19:06
Medlem
Marknaden svämmar ju över med erbjudanden...tre? telenor? halebop? wtf ska man ta. jag ringer för väldigt lite i månaden. Hur funkar det om ens nya fina tre-mobil blir stulen? eller går sönder?
Citera
2007-12-11, 20:03
Medlem
Telia ftw! Gör inte lika mkt reklam för sig som de andra skojarna, men har ofta mkt bra priser om man jämför lite. Funkar utan tjafs, har bra kundtjänst om man skulle behöva kontakta dem. Akta dig för 3, har haft alldeles för mkt problem med dem. Telenor har jag ingen egen erfarenhet av men... nej. Ju mer "pangerbjudanden" operatören har, desto sämre är den är en bra tumregel.
Citera
2007-12-12, 12:30
Medlem
Stockos avatar
Hemelektronik -> Telekom
Citera
2007-12-12, 13:28
Medlem
Discoverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pgc
Marknaden svämmar ju över med erbjudanden...tre? telenor? halebop? wtf ska man ta. jag ringer för väldigt lite i månaden. Hur funkar det om ens nya fina tre-mobil blir stulen? eller går sönder?

vill du bara ringa, med en tråkig mobil, eller en dyr 3G mobil så väljer du Telia, vill du ha spännande tjänster att leka med & ha en aktuell mobil ganska billigt så väljer du 3.

Sen ska du tänka på vart du rör dig, Telia har bra GSM-täckning ( 2G ) i hela Sverige, akta dig för Telia 3G.

3 har det bästa & snabbaste 3G-nätet och åker du utanför 3G nätet så hoppar telefonen över till Telenor GSM.
Citera
2007-12-12, 14:33
Medlem
jokers avatar
Vill du ha bäst täckning på GSM-nätet, välj Telia.

Vill du ha häftiga nya tjänster, välj Tre.

Vill du ha bäst täckning i obyggden, Välj Nordisk Mobiltelefoni (start 2008).

Vill du spara några korvören, välj Tele2.

Om du inte vill något alls, välj Telenor, den profillösa operatören.
Citera
2007-12-12, 14:38
Bannlyst
Jag ringer med Parlino, och än så länge än jag nöjd! Ringer för okr till ett par operatörer och det enda som krävs är att man fyller på den för 100kr varje månad. Startavgiften ligger på 99öre.
Citera
2007-12-12, 14:52
Medlem
kimdah2002s avatar
Halebop = Telias nät fast billigare...
Citera
2007-12-12, 15:11
Medlem
jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Halebop = Telias nät fast billigare...

...och helt utan kundtjänst per telefon.

Halebop ÄR Telia, precis som Parlino är Tele2. Bara olika produkter som marknadsförs under andra namn.
Citera
2007-12-12, 16:38
Medlem
lepops avatar
Jag är riktigt nöjd med Telenor iaf. Bra kundtjänst och trevliga erbjudanden.
Citera
2007-12-12, 16:57
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joker

Halebop ÄR Telia, precis som Parlino är Tele2. Bara olika produkter som marknadsförs under andra namn.

Och kunder verkar gå på det :P
Citera
2007-12-12, 17:12
Bannlyst
Citat:

Men det är ju okristligt bra priser med parlino! Allt annat suger, men priserna! Incredible!
Citera
2007-12-12, 17:23
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:

Vad skall du ha en dyr kundtjänst per telefon till ? Har haft Halebop i ett par år och aldrig behövt ringa dom och dom svarar inom några timmar ifall man skickar ett mail till dom... Fungerar alldeles utmärkt

Meningen med mobiltelefoni är just det mobilitet och då vill man ha täckning överallt. Ingen annan leverantör än Telia fungerar tillfredställande, jag vet jag har provat alla...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in