2007-12-11, 18:41
Medlem
chribsson2s avatar
http://www.e24.se/branscher/bankfinans/artikel_140005.e24

Att han har ansetts som dryg och allmänt folkilsk av både andra aktiva och press är väl ingen nyhet men detta tar väl faan priset: Av artikeln framgår att han genom att inte ha koll på sina investeringar blivit av med 2,5 miljoner. Utan att på något sätt vara tvugna så kompenserar tradingfirman genom ett sponsorkontrakt med MF på 3 miljoner och hoppas därmed att saken skall vara ur världen, När Sponsoravtalet löper ut och pengarna är slut så stämmer denne girgbuk firman ändå!
Klipp dig och skaffa ett jobb säger jag.
Jag vill ha mer berättelser om denne medelmåttige skidåkare/trader
Citera
2007-12-11, 19:26
Medlem
Mjölkmustaschs avatar
Hur fan kan man spekulera bort 99,5%?????? Som nån skrivit i kommentarerna under.. låt firman ta hand om sopberget. Kanske kan dom även bli av med kärnavfallet

Nej Mathias är definitivt ingen medelmåtta. Har tillhört världseliten i minst 10år och bla vunnit världscupen. Folkilsk? Är han på dåligt humör en dag så märks det han gör sig inte till. Reportern behöver ju egentligen inte fråga hur det känns efter ett lopp där alla vet att det gått åt helvete.
Citera
2007-12-11, 19:30
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjölkmustasch
Hur fan kan man spekulera bort 99,5%?????? Som nån skrivit i kommentarerna under.. låt firman ta hand om sopberget. Kanske kan dom även bli av med kärnavfallet

Nej Mathias är definitivt ingen medelmåtta. Har tillhört världseliten i minst 10år och bla vunnit världscupen. Folkilsk? Är han på dåligt humör en dag så märks det han gör sig inte till. Reportern behöver ju egentligen inte fråga hur det känns efter ett lopp där alla vet att det gått åt helvete.

Han är en snål jävla skitstövel enligt många och fick sponsoravtalet helt oförtjänt. Dessutom ÄR han en medelmåtta hur du än vrider och vänder på det. Dock har jag hört att brorsan är etter värre.
Citera
2007-12-11, 20:04
Medlem
Mjölkmustaschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Han är en snål jävla skitstövel enligt många och fick sponsoravtalet helt oförtjänt. Dessutom ÄR han en medelmåtta hur du än vrider och vänder på det. Dock har jag hört att brorsan är etter värre.
Hmm.. men du måste hålla med om att det är ofattbart hur man kan spekulera bort 99,5%.

Är man en medelmåtta om man vunnit världscupen? Det anser inte jag. Hur han är privat har jag ingen aning om eftersom jag aldrig träffat honom, men jag uppfattar honom som rak och ärlig och en som inte kompromissar om han anser att något är fel.
Citera
2007-12-11, 21:20
Medlem
Jag tycker han verkar vara en skön typ som säger som det är till skillnad från alla andra mesar i sportvärlden. Han är definitivt ingen medelmåtta men når naturligtvis inte upp till den nivå som de forna skidkungarna var på.

Som sagt är det helt ofattbart att spekulera bort 99,5 % av kapitalet på mindre än ett halvår på en stigande börs. Jag skulle själv aldrig någonsin låta några finanstomtar fritt spekulera med mitt kapital.
Citera
2007-12-11, 21:33
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badabingbong!
Jag tycker han verkar vara en skön typ som säger som det är till skillnad från alla andra mesar i sportvärlden. Han är definitivt ingen medelmåtta men når naturligtvis inte upp till den nivå som de forna skidkungarna var på.

Som sagt är det helt ofattbart att spekulera bort 99,5 % av kapitalet på mindre än ett halvår på en stigande börs. Jag skulle själv aldrig någonsin låta några finanstomtar fritt spekulera med mitt kapital.
Som sagt- det må vara hur du vill med bortspekulerade pengar och ansvarsfrågan. Han fick ett sponsoravtal som vida överstiger hans förlust (åtminstonde täcker den). Vad gnäller han om?
Citera
2007-12-11, 21:52
Medlem
padrons avatar
Tja, med tanke på att ABG accepterade en förlikning kan man väl anta att de gick lite utanför överenskomna limiter eller risknivåer.

Mäklarbranschen var ju ganska rutten vid denna tid och det fanns gott om halvalkade mäklare som var inne på kontoret tre timmar om dagen och gjorde "lite omplaceringar". Intressant skulle ju dock vara att veta, vilken risk var kunden villig att ta och hur mycket löpande information fick han om affärerna?

Sportidioter ska förvisso hålla sig så långt bort från ekonomi som bara är möjligt (se på Obol) men i detta fall, men den bakgrundsinfon som finns tillgänglig, känns det som att "skidstjärnan" Fredriksson har rätt.
Citera
2007-12-11, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Som sagt- det må vara hur du vill med bortspekulerade pengar och ansvarsfrågan. Han fick ett sponsoravtal som vida överstiger hans förlust (åtminstonde täcker den). Vad gnäller han om?

Vad gnäller du om? Vad har du uträttat? Han har iallafall tillhört världseliten i längdåkning (som iofs är en jävla skitsport precis som hockey och curling), har du tillfört sverige något?
Citera
2007-12-11, 22:21
Medlem
Det förvånar mig inte att såkallade proffsförvaltare spekulerar bort hans pengar i olika derivat.

Det som förvånar mig är hur detta pucko kan göra en så riskfylld placering, med slantar som han uppenbarligen inte har råd att förlora, och sedan ha mage att skylla det på förvaltaren.

Istället för att stämmas så borde han skämmas
Citera
2007-12-11, 22:33
Medlem
Kingen_kings avatar
Förvaltaren borde doppas i tjära och rullas i fjädrar och sen stå på torget som allmän spottkopp.
Har man lyckats med konststycket att spekulera port 99,5 procent så förtjänar man fan inget annan än en stämning.
Att ge den drabbade ett sponsorsavtal har ju ingen som helst betydelse, han har ju ändå inte skött sitt jobb. Och hur gör dom med kunder som inte har nåt sponsorvärde? Skrattar dom i ansiktet? Förvaltaren borde vara till allmänt åtlöje för resten av sitt liv.

Fan vilken usel människa. Han kan verkligen inte sitt jobb!
Citera
2007-12-11, 22:55
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotunda
Vad gnäller du om? Vad har du uträttat? Han har iallafall tillhört världseliten i längdåkning (som iofs är en jävla skitsport precis som hockey och curling), har du tillfört sverige något?
Jag gnäller om att han gnäller. Tillfört Sverige? jag? inte mycket förutom lite skattepengar. Men tråden handlar inte om mig ditt jävla dumhuvud, den skall handla om Mathias Fredrikssons eventuellt näriga och gnälliga sinnelag.
Citera
2007-12-11, 22:56
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danjon-3
Det förvånar mig inte att såkallade proffsförvaltare spekulerar bort hans pengar i olika derivat.

Det som förvånar mig är hur detta pucko kan göra en så riskfylld placering, med slantar som han uppenbarligen inte har råd att förlora, och sedan ha mage att skylla det på förvaltaren.

Istället för att stämmas så borde han skämmas
Precis så!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här