2012-08-01, 16:39
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderrs
Jag känner Davey sedan 2 år tilllbaka på ett annat forum - debate.org, det var bland annat han som introducerade mig för flashback, han finns fortfarande kvar på forumet under ett annat alias och har postat nyligen i samma tråd och jag inväntar hans svar.

Du behöver inte oroa dig.

Om du känner honom sedan 2 år tillbaka, varför känner du dig då tvungen att citera ett 1,5 år gammalt inlägg?

Kan du inte bara hoppa till giraffnerven?
Citera
2012-08-01, 16:39
Medlem
Norrin.Radds avatar
Eller den flygande hästen....
Citera
2012-08-01, 16:40
Medlem
Anderrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tungatorsk
Har du indoktrinerats sedan barnsben in i din religion?

Nej.
Citera
2012-08-01, 16:48
Medlem
Kommendantens avatar
Citat:
Tandvärk?
Nej, men har drabbats av ett bortklemat maskbo som skulle gå under om han erkände att han tycker som han gör för att det han sett av världen motsäger hans bok och ända sättet att få ihop världen med boken är att bestämma sig för att skaparen har gjort vad som betecknas som hafsverk. (visdomständer, blinda fläcken, korkat lagda nervbanor, sjukdomar som konstigt nog drabbar de fattigaste ställena etc) och skylla det på att allt är en "prövning" bara för att han sitter varmt och tryggt, istället för att ens överväga tanken på att boken kan ha fel.
Citera
2012-08-01, 17:14
Medlem
Anderrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Berätta nu varför din gud valde att dra en giraffnerv med en fyra meters omväg....

För att den bland annat innerverar giraffens matstrupe samt luftstrupe och för att också nå dess hjärta behöver laryngeal nerven att vara, ja, mycket lång. Dessutom bidrar den med flertalet filament till den djupa delen av "cardiac plexus".

Vill du ha en detaljerad studie - http://www.weloennig.de/LaryngealNerve.pdf
Citera
2012-08-01, 17:22
Medlem
Anderrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommendanten
Nej, men har drabbats av ett bortklemat maskbo som skulle gå under om han erkände att han tycker som han gör för att det han sett av världen motsäger hans bok och ända sättet att få ihop världen med boken är att bestämma sig för att skaparen har gjort vad som betecknas som hafsverk. (visdomständer, blinda fläcken, korkat lagda nervbanor, sjukdomar som konstigt nog drabbar de fattigaste ställena etc) och skylla det på att allt är en "prövning" bara för att han sitter varmt och tryggt, istället för att ens överväga tanken på att boken kan ha fel.

Jag förstår att din egen ignorans och dina egna fördomar gör dig upprörd. Själva teologin gällande prövningar är delat av ca 1.6 miljarder muslimer oavsett var på jorden de bor. Har inget att göra med att jag sitter varmt och tryggt eller kallt och otryggt.
Dessutom vet du ingenting om mig, ingenting om min livsbakgrund alls för att kunna yttra dig.

Men det förvånar mig inte, sådana som dig är väldigt vanliga.
Du vet, de som drar slutsatser innan och inte efter de införskaffat sig fakta.
Citera
2012-08-01, 17:24
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
För att den bland annat innerverar giraffens matstrupe samt luftstrupe och för att också nå dess hjärta behöver laryngeal nerven att vara, ja, mycket lång. Dessutom bidrar den med flertalet filament till den djupa delen av "cardiac plexus".

Kreationistens bread and butter: Copy+paste från onlinebaserad pseudovetenskaplig dynga.

Jag blir så trött.
Citera
2012-08-01, 17:30
Medlem
Kommendantens avatar
Citat:
Jag förstår att din egen ignorans och dina egna fördomar gör dig upprörd. Själva teologin gällande prövningar är delat av ca 1.6 miljarder muslimer oavsett var på jorden de bor. Har inget att göra med att jag sitter varmt och tryggt eller kallt och otryggt.
Dessutom vet du ingenting om mig, ingenting om min livsbakgrund alls för att kunna yttra dig.

Men det förvånar mig inte, sådana som dig är väldigt vanliga.
Du vet, de som drar slutsatser innan och inte efter de införskaffat sig fakta.
Vem har ignorans och fördomar? Du vet inte vem jag är eller vad jag drabbats av. Du vet inte vilka missionerande asgamar jag drabbats av under sorg och svåra tider. Kan säga att du är den enda muslimen jag pratat med som ens har antytt det du gör.

Tillägg:
Citat:

Den nerv som det pratas om går INTE till hjärtat, men den går runt aortabågen och sen upp till strupen UTAN att innervera nånting runt aortabågen. Ett tips att kolla upp vad det pratas om innan du ctrl+c ctrl+v
Senast redigerad av Kommendanten 2012-08-01 kl. 17:38.
Citera
2012-08-01, 17:32
Medlem
Anderrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Kreationistens bread and butter: Copy+paste från onlinebaserad pseudovetenskaplig dynga.

Jag blir så trött.

Jag får då ta och anta att du vet bättre om larynx nerven hos giraffer än vad Dr. Wolf-Ekkehard Lönnig, genetist vid Max Planck Institute i Cologne, Tyskland gör.

"The Max Planck Society is Germany's most successful research organization. Since its establishment in 1948, no fewer than 17 Nobel laureates have emerged from the ranks of its scientists, putting it on a par with the best and most prestigious research institutions worldwide. The more than 13,000 publications each year in internationally renowned scientific journals are proof of the outstanding research work conducted at Max Planck Institutes – and many of those articles are among the most-cited publications in the relevant field."

www.mpg.de
Citera
2012-08-01, 17:40
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag får då ta och anta att du vet bättre om larynx nerven hos giraffer än vad Dr. Wolf-Ekkehard Lönnig, genetist vid Max Planck Institute i Cologne, Tyskland gör.

"The Max Planck Society is Germany's most successful research organization. Since its establishment in 1948, no fewer than 17 Nobel laureates have emerged from the ranks of its scientists, putting it on a par with the best and most prestigious research institutions worldwide. The more than 13,000 publications each year in internationally renowned scientific journals are proof of the outstanding research work conducted at Max Planck Institutes – and many of those articles are among the most-cited publications in the relevant field."

www.mpg.de

Vad fint, kan du citera kreationist-"auktoriteter".

Lyssna nu. Vi har två nerver att dra. Nr 1 av dem ska gå från punkt A till punkt B i hjärnan. Nr 2 ska gå längs med halsen förbi hjärtat. Hur löser vi problemet?

"gud" löste det så här: Drar nerv nr 2 från punkt A ner längs med halsen tills vi kommer till en artär. Där delar vi upp nerven i nr 2 och nr 1. Nr 2 fortsätter neråt och nr 1 sveps runt artären och går hela vägen uppför halsen igen och slutar i punkt B några centimeter ifrån där nr 2 startade.

DET.ÄR.INTE.DESIGN.
Citera
2012-08-01, 17:40
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Kära ateister, så som världen är, så är den menad att vara. Bygg nu inte upp fler falska premisser.

Lidande och Glädje som samexisterar i vår värld - Manifesterar sig i livet efter detta i form av Paradiset och Helvetet. Att de samexisterar i vår värld är ett tecken på det som komma skall, då de skall hållas separata. Vi får redan nu uppleva dessa saker och ting som en förvarning.

Det där med premisser verkar vara ett gissel för dig. Man kanske inte ska kasta sten i glashus med tanke på hur resten av din post ser ut?
Citera
2012-08-01, 17:45
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

www.mpg.de

FÖR ÖVRIGT:

Vad fan spelar det för roll om han har ett jobb på Max Planck-institutet som i sin tur har nobelpristagare? Ungefär som att en människa med downs syndrom (en del av guds plan också antar jag, förresten?) skulle hitta en nobelpristagare som råkat gå i samma skola som denne och göra anspråk på att vara lika begåvad....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in