2007-12-11, 13:16
Medlem
aemlans avatar
Tjenare,
Är det någon som vet ifall man kan göra så att nod32 inte tar bort vissa särskilda filer?
Alltså, jag har t.ex. en ganska trevlig irc-klient, som dock innehåller en del funktioner som kan betraktas som "otillåtna", och den väljer nod32 känna igen. Finns det då något sätt att göra så att den skiter i den filen?
Citera
2007-12-11, 13:47
Medlem
Darwin Award?

Du har alltså ett virusspäckat IRC-program, och gnäller på att NOD-32 detekterar detta?
Citera
2007-12-11, 13:49
Bannlyst
Har också problem med att Kaspersky vill ta bort mIRC hela tiden
Citera
2007-12-11, 15:08
Medlem
cannabe²s avatar
Zone Alarm gör likadant. Blev så trött på det så nu använder jag chatZilla istället, orkade inte med skiten.
Citera
2007-12-11, 15:21
Medlem
PrettyPrettyPrincesss avatar
Tror seriöst att om du ägnade lika mycket tid som mig att prova öppna settings i programmet. Vilket tog ungefär 10 sekunder. Så hittar du det som heter "exclusions" under "AMON" -> setup -> exclusions
Citera
2007-12-11, 19:13
Medlem
aemlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrettyPrettyPrincess
Tror seriöst att om du ägnade lika mycket tid som mig att prova öppna settings i programmet. Vilket tog ungefär 10 sekunder. Så hittar du det som heter "exclusions" under "AMON" -> setup -> exclusions

måste säga att jag var inne i setup under 'amon', men jag måste ha missast det. tack så mycket i alla fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in