2007-12-11, 12:41
Medlem
Schnauzers avatar
Nu har jag bestämt mig - fettet ska bort!
Så nu har varit och cyklat på gymmet några dagar och det känns ganska bra. Sen slog det mig att som max har jag förbrännt 500 cal och det kan väl inte vara så mycket? Har ingen aning om hur många kcal jag får i mig dagligen men jag antar att det är ungefär som genomsnittet.

Som jag har uppfattat det ska man bränna fler cal än man häver i sig och det tror jag inte att jag håller på med nu.
Citera
2007-12-11, 12:54
Medlem
telephone80s avatar
500 cal motsvarar en nyttigare lunch, så det är en hel del.

Mitt tips är att inte hålla på o analysera o räkna så himla mkt. Läs på om nyttig kost, kolla in vad paulun skriver. Lägg ner sprit, pizza, godis o sån skit, nolltolerans! Käka mkt frukt o grönt, mkt protein, laga din egen mat. Varva styrketräning med cykling, löpband o långpromenader. Väg dig inte varje dag, utan gör detta till din livsstil. Efter nån månad kommer folk börja kommentera att du ser smalare ut, då gäller det att inte tappa focus och "unna" sig skräpmat, då är du snabbt tillbaka på noll igen,utan kör på med träningen.

Har själv rasat 15 kg på några månader så här. Så fort man börjar överanalysera o grejja blir iaf jag frustrerad och tappar lättare motivationen. Lycka till, det är enklare än du tror.
Citera
2007-12-11, 13:02
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av telephone80
500 cal motsvarar en nyttigare lunch, så det är en hel del.

Mitt tips är att inte hålla på o analysera o räkna så himla mkt. Läs på om nyttig kost, kolla in vad paulun skriver. Lägg ner sprit, pizza, godis o sån skit, nolltolerans! Käka mkt frukt o grönt, mkt protein, laga din egen mat. Varva styrketräning med cykling, löpband o långpromenader. Väg dig inte varje dag, utan gör detta till din livsstil. Efter nån månad kommer folk börja kommentera att du ser smalare ut, då gäller det att inte tappa focus och "unna" sig skräpmat, då är du snabbt tillbaka på noll igen,utan kör på med träningen.

Har själv rasat 15 kg på några månader så här. Så fort man börjar överanalysera o grejja blir iaf jag frustrerad och tappar lättare motivationen. Lycka till, det är enklare än du tror.

Tack för ett jävligt bra svar!
Att räkna ut cal för en måltid skulle jag aldrig göra eftersom jag alltid har varit helt värdelös på matematik.
En grej är också att jag inte vill ändra på min livsstil helt och hållet. Jag kan tänka mig att skippa skräpmaten men jag kommer antagligen fortsätta att röka, snusa och dricka med jämna mellanrum.
Jag antar att det är bättre med lite cardio än ingen alls
Citera
2007-12-11, 13:20
Medlem
Jag tycker att det viktiga är att kontrollera att det man gör funkar. Det behöver inte vara så svårt.

Ät bra.
Träna bra.

Väg dig en gång i veckan eller så. Går du ner?
Om ja, bra fortsätt så.
Om nej, ändra något.
Citera
2007-12-11, 14:24
Medlem
telephone80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Tack för ett jävligt bra svar!
Att räkna ut cal för en måltid skulle jag aldrig göra eftersom jag alltid har varit helt värdelös på matematik.
En grej är också att jag inte vill ändra på min livsstil helt och hållet. Jag kan tänka mig att skippa skräpmaten men jag kommer antagligen fortsätta att röka, snusa och dricka med jämna mellanrum.
Jag antar att det är bättre med lite cardio än ingen alls

Hur mkt röker/dricker du?
Citera
2007-12-11, 15:03
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RRH
Jag tycker att det viktiga är att kontrollera att det man gör funkar. Det behöver inte vara så svårt.

Ät bra.
Träna bra.

Väg dig en gång i veckan eller så. Går du ner?
Om ja, bra fortsätt så.
Om nej, ändra något.

Har ingen våg tillgänglig och det är faktiskt inte så många kilo jag behöver bli av med. Fast en gång i veckan kan jag nog väga mig ändå.

Citat:
Hur mkt röker/dricker du?

Dricker varje helg. Rökandet snusandet går i perioder eftersom jag faktiskt försöker sluta med det. Är ingen jättekonsument av grejerna, dricker/röker ungefär som de flesta 20åringar gör (?).
Citera
2007-12-11, 15:23
Medlem
telephone80s avatar
Köp en digitalvåg och väg dig MAX en gång i veckan, skriv upp vikten vaje gång. Köp ett måttband och mät midjan när du väger dig, skriv upp varje gång. Det är gött o se siffrorna sjunka! Gör det inte för ofta bara, vikten kan pendla rejält pga vattenhalt i kroppen, med mera.

Är du seriös med din deffning så drar du ner på biran, jag vågar påstå att du skulle få dubbelt så snabba resultat då. Drick vin i stället, precis som en tjej, jag vet.

Rökningen behöver jag inte föreläsa om...det är icke bra, icke icke. Jag har tom slutat feströka, besta beslutet i mitt liv.
Citera
2007-12-11, 17:06
Medlem
Citat:
Köp en digitalvåg och väg dig MAX en gång i veckan, skriv upp vikten vaje gång. Köp ett måttband och mät midjan när du väger dig, skriv upp varje gång. Det är gött o se siffrorna sjunka! Gör det inte för ofta bara, vikten kan pendla rejält pga vattenhalt i kroppen, med mera.

Är du seriös med din deffning så drar du ner på biran, jag vågar påstå att du skulle få dubbelt så snabba resultat då. Drick vin i stället, precis som en tjej, jag vet.

Rökningen behöver jag inte föreläsa om...det är icke bra, icke icke. Jag har tom slutat feströka, besta beslutet i mitt liv.
Nikotin har dock en positiv effekt på förbränningen även om rökandet i sig är allt annat än nyttigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in