2007-12-10, 23:48
Medlem
Skabbens avatar
Jag kollade nyss lite på tv4:s direktsändning från nobelfesten och så sa dom att det var en man som kommit förbi säpo och polisen in till festen utan inbjudan. Och detta har han tydligen lyckats göra i 17 år. Hur fan lyckas killen? Borde ju vara så jävla hård bevakning att det inte liknar något annat. Hur kan man möjligen lura sig in förbi vakterna?

(Edit: Jag ber om ursäkt men jag råkade starta denna tråden i fel avdelning, kan admin vara snäll att flytta den rätt?)
Citera
2007-12-10, 23:54
Medlem
Herr Jernkroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skabben
Jag kollade nyss lite på tv4:s direktsändning från nobelfesten och så sa dom att det var en man som kommit förbi säpo och polisen in till festen utan inbjudan. Och detta har han tydligen lyckats göra i 17 år. Hur fan lyckas killen? Borde ju vara så jävla hård bevakning att det inte liknar något annat. Hur kan man möjligen lura sig in förbi vakterna?

(Edit: Jag ber om ursäkt men jag råkade starta denna tråden i fel avdelning, kan admin vara snäll att flytta den rätt?)

Min gissning.. frack fylld med medaljer och ordensmärken.. påhittat namn typ Georg Silvercrantz tillsammans med fake ID. Vid närmare eftertanke så har han säkert fått reda på någon som är bjuden och tagit det namnet + fejk-ID.
Tränat på en snofsig röst och utskällning.
Sen är det bara att köra.
Citera
2007-12-10, 23:58
Moderator
impieteers avatar
Han hade ju inte lyckats på massor av år, men försökt och lyckats i år för första gången på länge.

Förr, för typ tjugo år sedan så var det en kille som berättade om hur han gjorde, kan mycket väl varit samma person. Han sa iaf i nån (anonym?) intervju att det enklaste var att helt enkelt vara rätt klädd, men utan ytterkläder och nicka familjärt och myndigt till vakterna så kollade de nästan aldrig utan släppte in honom i tron att han bara varit ute och rökt eller dylikt.
Citera
2007-12-11, 00:00
Medlem
Skabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Jernkrok
Min gissning.. frack fylld med medaljer och ordensmärken.. påhittat namn typ Georg Silvercrantz tillsammans med fake ID. Vid närmare eftertanke så har han säkert fått reda på någon som är bjuden och tagit det namnet + fejk-ID.
Tränat på en snofsig röst och utskällning.
Sen är det bara att köra.

Men åker man fast är det nog sjuka straff som gäller...
Citera
2007-12-11, 00:11
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skabben
Men åker man fast är det nog sjuka straff som gäller...

Vilket brott skulle du mena att man gör sig skyldig till då?

(Visst, urkundsförfalskning om man gjort ett fejk-id.. men annars..)
Citera
2007-12-11, 00:30
Medlem
Skabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!

Iofs om jag bara går in utan att vakterna gör något är det ju dom som inte gjort sitt jobb...
Citera
2007-12-11, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!

Lyckas du kan du säkert sälja storyn till skvallerpressen (sexpressen eller aftonhoran) och tjäna en slant. De kommer göra det till världshistoriens viktigaste händelse "Nobelmiddagen skandalchockdåligt bevakad. Vanlig kille säger: Jag klev ba raktin ba o säpo ba gjorde ingenting ba."

Vore skoj de!
Citera
2007-12-11, 02:07
Medlem
Hur vet dom om det nu då, festen pågår (eller pågick iaf när tråden startades) väl fortfarande och om dom vet att han är där inne så är det väl ingen hemlighet.
Citera
2007-12-11, 15:15
Medlem
MrNiceGuy_s avatar
Roligaste skulle vara om man kom dit o sen fanns det ingen plats kvar o man tar ngn random plats så visar det sig tillhöra kronprincessan Victoria HAHAHAH xD^^

OnT: Man kör fallskärm från ett plan, landar på taket o sen firar ner sig från taket ner i salen. Sen har man en mask som ser ut som Peter Jihde så kmr alla bara skratta o applådera xD
Citera
2007-12-11, 17:30
Medlem
Poogles avatar
Mannen som tog sig in i stadshuset på nobel.

Igår "gatecrashade" som ni säkert vet, en man in sig i stadshuset på självaste nobelkvällen och tog för sig friskt av serveringsfaten.

Jag undrar om det finns någon mer organiserad verksamhet som sysslar med detta? Finns det konkreta råd om hur man tar sig in på liknande arrangemang? / särskilt fina middagar, där dödliga inte är välkomna?

Inte för att det är aktuellt för mig, men jag undrar bara hur man går till väga.
Han skötte det ju så oerhört diskret och snyggt. Förutom att han tabbade bort sig med media ..
Citera
2007-12-11, 18:02
Medlem
Quantilhos avatar
Flyttad från Fysik till Övrigt.
Citera
2007-12-11, 19:29
Medlem
Som jag skrev i Bildts medaljer och annat Nobelskvaller:

Haha det är 17e året i rad tror ja (Expressen). Detta måste vara kakelugnsmakaren R*****d S*******t. Har personligen hört honom berätta om hur han "sätter på sig sina medaljer och smiter in, bland annar via rökrutan". Tror även att han är Greve av något slag och jobbat som lärare som hobby. Men efter en inte så oväntad incident där han blev anklagad för att ha supit ner och antastat en elev så fick han avgå.
EDIT: Ganska säker på att han belv dömd och fick sitta i fängelse i några månader.

Citat:
Ursprungligen postat av Poogle
Jag undrar om det finns någon mer organiserad verksamhet som sysslar med detta? Finns det konkreta råd om hur man tar sig in på liknande arrangemang? / särskilt fina middagar, där dödliga inte är välkomna?
Om jag nu har rätt så har jag förstått det som att han gör det ensam. Men det är möjligt att det har varit/blivit lite utav en sport.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in