2007-12-10, 23:04
Medlem
Sl1vers avatar
Ja, med detta undrar jag om det verkligen finns något bevis för att UFO'n, rymdvarelser(eller ja, vad fan som helst som har med liv på andra planeter att göra) verkligen existerar. Jag menar, verkligen 100% säkra bevis. Posta gärna länkar till sådan fakta. Har ingen aning om det har postats liknande frågor tidigare.
Citera
2007-12-10, 23:14
Medlem
Dr. Wilys avatar
Nej, det finns inga 100% säkra bevis på att det finns liv på andra planeter. Om det gjorde det skulle man väl knappast tala om något annat.
Eventuell tidigare förekomst av vatten på Mars har lett till spekulationer om mikrobiologiskt liv där, men man har inte hittat några säkra spår ännu.
Länksamlingen och referenserna på Wikipedians artikel om ämnet räcker nog en bra bit:

http://en.wikipedia.org/wiki/Extraterrestials
Citera
2007-12-11, 01:00
Medlem
robomans avatar
I varje tråd som behandlar utomjordingar dyker det förr eller senare upp någon som skriver "finns UFO:s verkligen?", och varje gång blir denne kvickt rättad. Jag är stolt över att hinna först denna gång:
UFO betyder unidentified flying object, alltså oidentifierat flygande föremål. Ja, det har förekommit mängder av flygande föremål som vi inte kunnat identifiera. För den skull är det inte speciellt troligt att det rör sig om liv från andra planeter.
Citera
2007-12-11, 01:04
Moderator
impieteers avatar
Nej, det finns ju inga bevis alls, då hade vi väl hört talas om det, eller hur?

Däremot har nog de senaste upptäckterna om världsrymden vad gäller hur många stjärnor det finns som är lämpliga att för liv att leva kring, hur vanligt det är med planeter kring dessa och så vidare, ändrat sannolikhetskalkylerna för hur troligt det är att det finns liv någonstans ute i rymden. Jag tror de flesta forskare är säkra på att det finns liv någonstans i rymden.
Citera
2007-12-11, 01:19
Medlem
DIEXELs avatar
Typiskt människor...
Citera
2007-12-11, 02:13
Medlem
Cryxs avatar
Den här mannen säger annat. Väldigt intressant, se hela .

http://video.google.com/videoplay?docid=-9042499324182317197&q=phil+schneider&total=79&star t=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

Jag vet inte vad man ska tro.
Citera
2007-12-11, 08:38
Medlem
Sl1vers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
I varje tråd som behandlar utomjordingar dyker det förr eller senare upp någon som skriver "finns UFO:s verkligen?", och varje gång blir denne kvickt rättad. Jag är stolt över att hinna först denna gång:
UFO betyder unidentified flying object, alltså oidentifierat flygande föremål. Ja, det har förekommit mängder av flygande föremål som vi inte kunnat identifiera. För den skull är det inte speciellt troligt att det rör sig om liv från andra planeter.

Hehe, givetvis.
Tankte faktiskt mig for en langre stund innan jag formulerade inlagget, for att inte bli agd som nu. Hehe. Men antar att jag inte lyckades.
Citera
2007-12-11, 09:41
Medlem
Roboman, jag ville ju vara först att "tillrättavisa"
Citera
2007-12-21, 17:52
Medlem
saftad_burks avatar
Räcker det inte med flera miljoner stjärnsystem?
Citera
2007-12-21, 17:56
Medlem
Nej det finns absolut inga bevis.

Vi har precis börjat upptäcka exoplaneter och har inte kommit så långt mao. Men i framtiden så...
Citera
2007-12-21, 19:20
Medlem
omgplzs avatar
Varför leta efter intelligent liv i rymden när man kan träffa på sånt under drogpåverkan eller astralresor hemma i soffan?
Citera
2007-12-21, 20:13
Medlem
Bil-d-rulles avatar
En sak som jag tänkt på:
-Hur långt kan man se ut i universum att "nej, det finns inget eko-system på den planeten"?
-Någon som vet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in