• 1
  • 2
2007-12-10, 18:15
Medlem
Jag vill föra över mina egna CD-skivor till min IRIVER e10 via Den här datorn (har tidigare gjort så med nedtankade podcasts).

Mina skivor är ju inte i mp3-format.
Kollar på den CD jag ville 'föra över' till e10:an - filerna har ändelsen 'cda' (QUEEN - Made in heaven från 1995).

Hur gör jag?

Gissar att jag först måste omvandla (heter det så?) skivorna till mp3-format för att sedan via Den här datorn föra över filerna till mp3-spelaren.

Jag vet alltså inte hur man trollar så dom blir till mp3-format!!

Tacksam för hjälp är,

Sarah
Citera
2007-12-10, 18:16
Medlem
Emp-snubbes avatar
Det går att göra rätt fort genom att bara ändra bland inställningarna. Jag har inte tid för en komplett guide men vem som helst kan göra det, tar fem klick eller så. (I din mediaspelare).
Citera
2007-12-10, 18:19
Medlem
Chribils avatar
Det finns endel program som kan hjälpa dig.
Det är bara till att googla t.ex på wav into mp3 så kan du nog få något bra program som du kan använda dig av.
Citera
2007-12-10, 18:41
Medlem
nosheoldwomans avatar
som det sades i starwars.. USE THE GOOGLE!!

http://www.piratbyran.org/?view=articles&id=28
Citera
2007-12-10, 19:18
Medlem
Jag lägger i skivan, startar Windows Media Player och begär sedan "Rip Music".

Svaret blir :
Windows Media Player cannot rip (copy) the track from the CD because no compatible MP3 encoder is installed on your computer. Install a compatible MP3 encoder.

Vad är det?
Separat programvara jag först måste installera??

Sarah
Citera
2007-12-10, 19:21
Medlem
bogarleffes avatar
Ladda ner Exact Audio Copy så ska du se att det löser sig.

http://www.exactaudiocopy.de/en/inde...rces/download/

(och använd för guds skull inte skitprogrammet windows media player, det finns bättre alternativ)
Citera
2007-12-10, 19:44
Medlem
OK jag skippar WMP!

VAD gör det program du föreslår? Audio Copy.
Omvandlar till mp3-format eller vad?

Sarah
Citera
2007-12-10, 20:00
Medlem
bogarleffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SarahRi
OK jag skippar WMP!

VAD gör det program du föreslår? Audio Copy.
Omvandlar till mp3-format eller vad?

Sarah

Du stoppar i en skiva, trycker på en knapp och vips, så kommer det MP3-filer på din hårddisk. Du slipper dessutom att sitta och skriva in titel och annan info på låtarna, det tar programmet själv hem från nätet.
Citera
2007-12-10, 20:18
Medlem
ingår det numera MP3 encoder lame? när jag använde detta program för några år sedan fick man lägga in den manuellt
Citera
2007-12-10, 21:36
Medlem
bogarleffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenta2
ingår det numera MP3 encoder lame? när jag använde detta program för några år sedan fick man lägga in den manuellt

Jo jag tror den ingår numera, har inte använt det på ett par år, köper inte skivor..
Citera
2007-12-12, 08:13
Medlem
LittleDaves avatar
Jag använder de ganska frekvent och jag har då alltid fått lägga till min egen lame, nu vet jag inte vilken version jag besitter och kan inte kolla för jag är på jobbet. Men jag tror man måste lägga till en egen lame, men de är inga probs bara ladda hem från nätet.
Citera
2007-12-12, 16:03
Medlem
catlands avatar
Använd iTunes. Det är lätt. Ändra bara i inställningar att den ska rippa till MP3 så sköter det sig självt.

Läs här hur du gör: http://pocketpccentral.net/mp3c/howto/itunescdmp3.htm
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in