2007-12-10, 16:21
Medlem
Tja, har hört rykten om att vissa byggare använder betfor(hästfoder) som tillskott innan/efter träning, någon som vet om detta stämmer, vilka effekter det har och vart man kan hitta innehållsförteckning på det?

Skulle ju vara intressant att testa om det har samma effekt på männsikor som på hästar dvs ger en väldig energi "kick", av det jag läst så verkar det ju inte inehålla något "onyttigt", bara restprodukter av sockerbeta och det är ju väldigt billigt iaf om man jämför med andra tillskott... aja hoppas nån av er har lite info om det, så man vet om man ska "slå till" o köpa en påse...

hittade lite info om det här: http://www.angelfire.com/ego/riven0/kraftfoder.html#Betfor ser ju ganska intressant ut
Energi: 11,5
Protein: 56
Kalcium: 8,6
Fosfor: 0,6

-Senan
Citera
2007-12-10, 20:14
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jayzone
Tja, har hört rykten om att vissa byggare använder betfor(hästfoder) som tillskott innan/efter träning, någon som vet om detta stämmer, vilka effekter det har och vart man kan hitta innehållsförteckning på det?

Skulle ju vara intressant att testa om det har samma effekt på männsikor som på hästar dvs ger en väldig energi "kick", av det jag läst så verkar det ju inte inehålla något "onyttigt", bara restprodukter av sockerbeta och det är ju väldigt billigt iaf om man jämför med andra tillskott... aja hoppas nån av er har lite info om det, så man vet om man ska "slå till" o köpa en påse...

hittade lite info om det här: http://www.angelfire.com/ego/riven0/kraftfoder.html#Betfor ser ju ganska intressant ut
Energi: 11,5
Protein: 56
Kalcium: 8,6
Fosfor: 0,6

-Senan
Jag låter mig minnas att man kan se typ 100såna säcker i en utav Ronnie Colemans träningsvideos

Jag menar om man vågar knappra AIDS och Diabetes mediciner vågar man nog testa lite hästfoder. Verkar ju dessutom vara grymt rikt på protein
Citera
2007-12-10, 22:23
Medlem
Kallessidas avatar
Duger det åt hästen, så duger det åt oss, de är min mening
Citera
2007-12-10, 22:27
Medlem
freyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallessida
Duger det åt hästen, så duger det åt oss, de är min mening

Visst, om man inte bryr sig om att det smakar skit så - varsågod!
Citera
2007-12-10, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freya

men det är billigt sen kan man kanske krydda med nånting, typ mixa ner det med whey -80, banan, mjölk eller nå annat kul.....
Citera
2007-12-10, 22:33
Medlem
freyas avatar
Citat:
men det är billigt sen kan man kanske krydda med nånting, typ mixa ner det med whey -80, banan, mjölk eller nå annat kul.....

Haha, fy faan! Antar att du aldrig smakat? Gör det först...
Citera
2007-12-10, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axon

Verkar ju dessutom vara grymt rikt på protein

mmm och för 3.90 kr/ kilot kasnke det kan vara värt att ta hem o testa lite,,, det verkar ju inte inehålla nå "farligt/äckligt" iaf....
Citera
2007-12-10, 22:34
Medlem
Kallessidas avatar
Citat:

Har du smakat på skit nångång ^^... nä men de kan la inte vara så farligt, vet dock inte i vilken form detta kommer i men är de inte pulver så e de ju bara att blunda och svälja fort. har själv ätit nån skit mot finnar och hualigen va den skiten smakade
Citera
2007-12-10, 22:34
Medlem
Citat:
Haha, fy faan! Antar att du aldrig smakat? Gör det först...

haha,, är det så illa.. ??? hehe.. men jag käkade kattmat ett tag förut så det här ska nog också gå ner...
Citera
2007-12-10, 22:36
Medlem
freyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallessida
Har du smakat på skit nångång ^^... nä men de kan la inte vara så farligt, vet dock inte i vilken form detta kommer i men är de inte pulver så e de ju bara att blunda och svälja fort. har själv ätit nån skit mot finnar och hualigen va den skiten smakade

Man ska smaka allt en gång, eller hur säger man? Pratar ni betfor som i hästfoder så är det som torkade halvstora smulor som man blöter upp i vatten. Luktar ok, men smaken...nja, om inte som skit, så inte fan skulle jag äta en skål av det. Oavsett näringsvärdet.
Citera
2007-12-10, 22:41
Medlem
Axons avatar
Citat:
mmm och för 3.90 kr/ kilot kasnke det kan vara värt att ta hem o testa lite,,, det verkar ju inte inehålla nå "farligt/äckligt" iaf....
Vafan mannen testa och utvärdare, please

Jag kommer lätt följa dina fotspår om det går att svälja
Citera
2007-12-10, 22:43
Medlem
Citat:
Man ska smaka allt en gång, eller hur säger man? Pratar ni betfor som i hästfoder så är det som torkade halvstora smulor som man blöter upp i vatten. Luktar ok, men smaken...nja, om inte som skit, så inte fan skulle jag äta en skål av det. Oavsett näringsvärdet.

mehhh tänker du så där kommer du aldrig bli Mr. olympia !!! så länge det har ett bra näringsvärde är det bara att gapa o svälja, som jag brukar säga...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in