2007-12-10, 15:04
Medlem
Hall,
jag installerade vista p en annan partition p samma disk som jag har xp (anvnder XP nr jag spelar in musik och vista fr nje och bildredigering), men av ngon anledning s frsta gngen jag frskte installera vista s installerades bootfilerna p den partitionen jag valde, men datorn frsker starta vista frn XP-partitionen. Vilket resulterar i att jag fr upp listan dr jag fr vlja vilket operativsystem jag vill anvnda och vljer jag vista s sger den att det fattas boot-filer. Men det r inte problemet, fr jag testade att installera igen och d fungerade det som jag ville. Men kvar i listan r den ickefungerande Vista "del-installationen", s jag tnkte hra om ngon vet hur man kan f bort den?
Det r ju inte s farligt, men r ett irritationsmoment.

Hoppas ni frstr vad jag svamlar om.
Bara fr tydlighetensskull: s fungerar sjlva vista nu, men den installationen som misslyckades vill jag ta bort...

EDIT: Jag vill allts inte formatera, d jag nyss suttit oerhrt lnge med att optimera XP fr just mina behov.
Citera
2007-12-10, 20:12
Medlem
odugligt_svrds avatar
Kolla detta:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa468626.aspx

(har inte lst det sjlv dock s det kanske inte r lsningen p ditt problem)
Citera
2007-12-11, 11:29
Medlem
Tack fr svaret!

Men jag frskte skumma igenom lite, men verkade inte hitta ngot speciellt. Men jag hr strre frstelse fr Vistas nya boot-system nu iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in