2007-12-10, 13:17
Bannlyst
Har nyligen formaterat min laptop och kört in Windows XP (32bitars) på den. Nu satt jag här och skulle konfigurera lite inställningar på den och märkte då att ljudkortet och de trådlösa nätverkskortet verkat slutat fungera.
Dom fungerade tidigare under original installationen men nu verkar det inte funka. Till min andra dator fick jag med 2 skivor med alla nödvändiga drivrutiner som man skulle använda när man formaterade och då funkade allt prima men till laptopen (som för övrigt är en HP) fick jag endast med 2 Windows skivor (svenska och finska).

Ljudet är inte så viktigt eftersom jag knappt använder datorn iallafall men jag vill ju väldigt gärna ha mitt trådlösa fungerande eftersom jag precis ställt iordning mitt WLAN ordentligt.
Internet genom kabel fungerar utmärkt dock, så de är inte nätverkskortet i sig som de är knas med (tror jag) utan det är bara det trådlösa jag inte kan få upp.

För er som inte orkar läsa allt ovan:
Nyformaterad laptop, ljudkort funkar inte, trådlösa nätverkskortet funkar inte, hjälp.
Citera
2007-12-10, 13:20
Medlem
drutgers avatar
Ladda ner drivrutinerna från HP:s hemsida. Jag hade drivrutinsCD till min HP som jag använde efter att ha ominstallerat XP
Citera
2007-12-10, 22:39
Bannlyst
Ah, shit. Höll på och letade efter skivan med skrivar drivisar precis och då hittade jag inte 1 utan 2 skivor med drivrutiner till min laptop, klantigt av mig att inte se dom tidigare.

Mods: Ni kan slänga tråden!

P.S: Tack för hjälpen iallafall, drutger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in